Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til start/strømproblem

Tags:
No tags yet.

(permalink) agaetis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kæresten og jeg har en 6v 1200 fra 74 der pludselig ikke kan starte, og vi snakker meget pludseligt.

En morgen startede den fint, og 1 time efter ville den ingenting. Den har fået skiftet batteri og dynamo inden for de sidste 3 måneder.

Er der nogen der ved hvad der kan få den op at køre igen, og evt komme med en vejledning?

Nick

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du blir nok nød til at være lidt mere konkret om hva der sker.
Er der ingen strøm ?
Klikker den kun når du vil starte eller siger den slet ingen ting?
Kan den dreje motoren rundt ?

/ John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det ved jeg. Mit gæt er at dit kørselsmønster gør at dit batteri aldrig bliver ladet igennem, så der dannes sulfat på blypladerne. Så kan batteriet ikke tage imod strøm. Lad på batteriet med en 8-12 amp. hjemmelader i 48 timer, og se så hvordan den tér sig.
Du kan se på pladerne, hvis du skruer propperne op. Pladerne skal være brune. Hvis de er hvide/grålige, er de sulfaterede.

Har du nogen måleapparater ?
Blev laderelæet udskiftet på samme tid som dynamoen ?
Er det nyt batteri og dynamo, eller er det bare noget ukendt gammelt lort fra en anden bil ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) agaetis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For at svare på det hele kommer her en lille smøre:

Fra at starte helt fint gik den til en time senere til at den kun lige ville trække remmen en halv omgang, og så gå helt død. Vi havde en Falckmand ude for at give starthjælp, og der sprang den til livs. Han målte batteriet til 6,3V og ladestykren til 6,7V så vidt jeg husker.

Vi kører i den mindst en gang om ugen, og tit er det Valby/græsted tur-retur, så den får kørt nogle kilometer. Laderelæet er ikke skiftet, men dynamoen er skiftet hos Kadow på Amager (så jeg går ud fra det er i orden?) og batteriet er nyt fra skan-x på Artillerivej

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis man måler at den lader 6,7 volt på batteriet, så skal det være med alle forbrugere tændte. Jeg ville måle ampere også. Med alle forbrugere tændte skal den vise 10 amp. på batteriet. Og husk det kræver et "afladet" batteri. Hvis batteriet lige er helt friskt, fuldt opladet, så lader dynamoen jo ikke så meget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.