hey nogle i nordjylland der ligger inde med en skive forbro til en 68' bund?? står og mangler en så jeg kan få min buggy synet.
hey nogle i nordjylland der ligger inde med en skive forbro til en 68' bund?? står og mangler en så jeg kan få min buggy synet.
Forbroen er den samme til både trommel og skive. Det er kun selve spindlerne, der er anderledes..
Jan
Jeg har en i Aalborg
hvilken stand, og pris??
kr 800,- og den er i fin stand og helt uden rust.
Du kan se den først
Hilsen Per
4059 4059
ingen der har en komplet, da jeg ikke tror det ender godt hvis jeg skal til af flytte fjedre og spindlerne over.
slet ingen der kan hjælpe mig??
For at du ikke skal være negativ, så er det en rimelig let ting, at flytte delene over... Når de ligge ved siden af hinanden på bordet, så er det stortset et snuptag... :-)
Jan
okay, havde bare hørt mig lidt til råds da jeg aldrig har haft sådan noget adskildt, og fik af vide det godt kunne blive noget rod. skal der bruges noget specielt værktøj?? er lidt surt med den forbro, mangler kun at få den fikset og så have fundet noget anden udstødning så skulle den kunne synes så den kan komme ud i det gode vejr.
kan man en buggy synes med en forbro der er lavet om til justerbar??
Min bus er synet med justbar bro. Bare op i gid højde så den ser fornuftig ud og af sted.
Ikke stor sandsynlighed for manden ser det overhovedet.
Af sti og sted.
fik kasseret den der sidder på nu så er nød til at få en anden på, men er ikke meget ved at sætte en på det bliver kasseret, for den derste del af forbroen må man ikke svejse i. men hvis man gerne må sætte en justerbar på er der så en i nordjylland der har styr på at flytte spindlerne over fra den gamle som kunne hjælpe??
hvis den er kasseret pga. gennemtæring så er det ok. Hvis den kun er kasseret fordi den er justerbar, skal du bare forevise godkendelsen næste gang. Jeg har en tysk godkendelse på forbro liggende og den brugte jeg til syn....jeg blev nemlig også kasseret på justerbar forbro
det var pga gennemtæring og nu efter jeg har fået den af og gjordt ren kan jeg også se at den er meget skidt og forsøgt svejset før, så den skal skiftes, men mangler en der har lidt styr på at flytte spindlerne over på en anden forbro. er lidt surt det er det eneste der mangler for at jeg kan få den synet.
Det er bare om at komme igang, det er der ikke meget hokus pokus i, og der skal ikke bruges noget special værktøj.
Karsten
okay.. kanon så prøver jeg, var bare nogle der snakkede om det var lidt noget skidt at gøre..
sådan gør du:
-op på bukke
-af med hjulene
-tag kalibre af spindel (17 top) men lad bremseslangen være monteret
-løsn ratstammen fra hardyskiven (13 top/nøgle)
-afmonter styrestang til hø. forhjul (19 top+aftrækker) vær opmærksom på om der er en styrtøjsdæmper...den skal selvfølgelig også afmonteres
-skru de 4 bolte i midten af forbroen af og træk hele forbroen af
nu står du så med forbroen på gulvet.
-skru støddæmpere af
-fjerne krængningsstabilisator (hvis den er monteret)
-afmonter ve. styrearm
-afmonter styrehus
-fjerne kontrabolte på pinolskruerne
-krat hullet i pinolboltene godt ud med en lille skruetrækker
-skru pinolboltene ud af bærearmene med stor umbraco nøgle
-træk bærearmene ud af forbroen i begge sider (kan godt binde godt)
Nu har du så trukket bærearmene ud, og sår tilbage med den rå forbro.
-afmonter de pinolbolte der sidder i midten af forbroen
-træk fjedrene ud (hold dem samlet...undlad at skille dem ad)
hvis du kigger på dine fjedre, så er der 3 forsænkninger i....en i midten og 2 i enderne. De skal selvfølgelig vende den rigtige vej når du monterer dem i den nye forbro- hvis den i midten passer så passer de andre også.
Nu gør du det hele bagfra bare med den nye forbro og en god stang smørefedt til at proppe ind i forbroen.
Du skal bruge
-et topnøglesæt (hvis du ikke har luftskralde)
-et sæt ringgafler (ihvertfald 13-17-19 og måske 14)
-en styrekugle aftrækker (50kr i harald nyborg)
-Umbraconøgle (kan ikke huske størrelsen)
-hammer og dorn/mejsel til krængningsstabilisatoren.
faldgruber:
-beslagene på kræng.stab. kan godt være noget rustne og binde (wd40 og magt hjælper)
-pinolboltene er så rustne at umbraconøglen ikke kan få fat (god tang og nye pinolbolte)
-bærearmene sidder godt fast i forbroen (brug hammeren og tålmodighed)
-fjedrene har svært ved at komme i den nye forbro (tålmodighed og 500 forsøg så kommer de)
som skrevet så er det ligetil- der er ikke noget hokuspokus i det
takker mange gange
er der noget galt i at købe en ny forbro ved kitogbuggyservice?? passer de fint eller er det noget skrammel??
de passer fint... mangler du kun forbro,,, hvad med spindler /skiver/caliber. mvh rene
min blev kasseret pga. rust så har jo spindler og alt den andet at flytte over...
havde bare hørt at det var noget skidt, og at det var svære at få spindlerne til at passe
Jeg har da osse en forbro til at ligge. Den har kørt under 500 km. Pris 500 kr.
hvor i landet ligger den?
kan du ikke lige smide en sms til 60181746 så kan vi sikkert finde ud af noget
You must log in to post.