Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med nyt platiner

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benno Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej, jeg har lidt problemer med at få gnisten tilbage!
jeg havde et moter stop hvor den bare satte ud som om at den mangled gnisten.
så jeg bestilte en ny platiner, munteret den og den starede i føreste hug, så jeg troede at problemet var løst, og tog mig en tur i den,, men efter ca 15km satte den ud igen? hvad kunne jeg have gjordt forkert? eller kan det være et helt andet problem??
Håber at jeg kan få lidt hjælp her inde,, det er sku surt ik at få nået ud af alt det godt vjer. hehe
på forhånd tak.
Mvh Benno!

(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En klassiker er. Du har sat ny platin på, og glemt at give den lidt fedt til at smørre akslen der får den til at åbne og lukke. Efter et stykke tid vil den være slidt igen, og lukke for knækseren helt. ( knækseren har jeg altid kaldt den... )og så er der ingen gnist = Død..

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Knikseren.
I 10% af tilfældene, hvor man skifter platiner, får man problemer med fedt eller snavs på de nye platiner. Derfor: Rens dem ved at trække i RENT stykke pap, typisk fra æsken de kom i, igennem dem før monteringen.
Nu skal du rense dem med fortynder, benzin eller alkohol på et stykke papir, som du kan stikke ned mellem kontakterne.
Ellers som Scarling er inde på, meeen det var godt nok hurtigt. Men det ses jo desværre af og til med kineserplatiner.
Hvis den så igen vil gå i stå, vil jeg mistænke tændspolen eller kondensatoren.
Jeg har skiftet en tændspole i de 30 år jeg har rodet med biler, men aldrig en kondensator.
Men som Scarling siger, få nu kontrolleret om der er gnist mellem platinerne og at de åbner.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benno Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak jeg prøver at rensen den, men ellers er det vel bare en ny platiner hvis ik det gnister, Tak for hjælpen,, Det kan være jeg vender tilbage hvis det ik lykkes!
Mvh Benno

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Neej, de kan vel justeres igen. Men hvis plastikklodsen er smeltet må du jo købe nogen andre. Og jeg ville så nok finde en anden leverandør

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benno Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej der ingen gnist at se når den Åbner..
men jeg har overvejet at købe sådanne et set hjem skulle jeg så ik være over det problem?

Compu-Fire, elektronisk tænding efter hall giver princippet. Til fordelere MED vacum advancering. Nem og hurtig montering. Giver et stabilt tændingssystem uden sliddele, vedligeholdelse og justering. Monteringsvejledning medfølger

fra classic vwparts.
Mulighvis nogle der har erfaning med det ? så er de velkommen til at skrive her..
Mvh Benno

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej Benno...

Kender ik den ude fra thomas men har kørt med elektron tænding på min gamle motor og også på min nye motor fra torben og den tænding jeg har kommer fra torben og det virker bare....

Mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) schakenda Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har lige monteret et "ignitor" modul fra K&B til en vacum fordeler.
jeg har selv bøvlet med de billige kinaskrammel platiner og var træt af det, så jeg valgt at få elektronisk tænding i.

meget nemt, tager ikke længe at montere, og nemt at justere ind. - udførlig vejledning medfølger

(permalink) Benno Member
Skrev for 15 years siden | | | |

super så napper jeg sku den,, har også kun hørt godt om elektronisk tænding,
det ser også ud som om at det skulle være lige til at munte,
Tak!!
Mvh Benno.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så kan du jo muntre dig med det. Lad nu være med at bytte om på ledningerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) schakenda Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hehehe ja som frank siger, klogt at montere rød og sort ledning korrekt, ellers er det en kort fornøjelse :-)

(permalink) Benno Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hehe. Nej tak helst ik flere af de korte fornøjlser, der er sku surt at holde 15km hjemme fra uden mobil,, Det skete bare ik hehe,, damn jeg var godt træt i gangstativet, hehe, så kan jeg sku lære det ;)
tak for tibet.


Reply

You must log in to post.