Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olielækage på type iv med porsche blæs

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har problemer med at der presses olie ud under min porsche blæser. Jeg har prøvet at skære et stykke plade ud og pakke det med permatex, men det var ikke nok.
Har i nogle inputs?

Rolf har været så flink at sendt mig disse billeder af en ahnendorp dims som skal ligge under blæseren, men kan ikke se hvordan den skal monteres.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den fejl jeg oftest har set, er at blokken er fræset på forkert radius/diameter.
Altså hvis blæserringen er drejet ned til 260mm, som er det normale.
Man lægger så en 1mm. plade i klemme mellem blokken og blæserringen. Det er den du så pakker med permatex.
Dette svarer jo til at lægge 1mm hele vejen rundt på blæserringen. Så skal blokken fræses på 262mm !!!

Hvordan går det med svinghjul og kobling ? Jeg har fundet fejlen på det jeg fik i bytte-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg går ud fra at blokken er fræset til den rigtige diameter og det ikke er det der er problemet.
Prøv evt. selv at klippe en meget tynd pap pakning og læg den mellem blokken og den tynde blikplade som lukker hullet i olietårnet og brug permatex mellem pappakning og blok.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, det kan godt være at bearbejdningen ikke er så god, jeg ved desværre ikke hvem der har lavet det. Jeg prøver med en pappakning under, dog synes jeg at permatex kan virke for tyndt. Frank, motoren køre fint med svinghjulet tak. Har sendt en mail.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var godt. Man kunne også godt se på tænderne at starteren kun lige kunne "nå"
Det var dit koblingsnav der var defekt. Da jeg skruede de 6 bolte ud af svinghjul/kobling, så rejste koblingen sig ikke. Den klemte ikke, om jeg så må sige.
Navet har nogen bladfjedre mellem belægningerne og de er for svage, trætte eller noget. Så i stedet for at "koble til" blev de fjedre bare klemt flade.

Permatex er ikke "for tyndt" Der skal ikke være noget egentligt "spillerum" Du kan ikke få det tæt ved at udfylde et evt. gab med pakmasse. Dertil arbejder/bevæger tingene sig for meget tror jeg.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Permatex og Thansen pakningspapir ser ud til at have hjulpet.


Reply

You must log in to post.