Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til meget varm motor ! !

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg fik min standart 1600 startet op her i weekenden. Hvilket jo i sig selv er en dejlig ting :-) Men den bliver meget varm i de 2 cyl. i højre side og ikke i den venstre. Den lyder som den køre på alle cyl. og der kommer "røg" ud af begge udstødningsrør. Den kørte fint da den blev sat væk sidste efterår. og når jeg nu siger varm så mener jeg meget varm ! Den vil heller ikke stå i tomgang er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt ? ?

Mvh Mads

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis den ryger og kun bliver varm i den ene side og har svært ved at holde tomgangen er mit bud at den kun går på to eller tre cylindere.
Tjek at der er gnist på alle 4 tændrør og mål dine tændkabler igennem. Mærk evt. på udstødningsmanifoldene helt oppe ved topstykker i den side hvor motoren er kold. Hvis rørene er kolde går motoren ikke på de pågældende cylindere.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja hvis motoren kører som den skal, så kan det jo kun være luftspjældet til køleluften, der ikke åbner i den ene side. Jeg har aldrig set det. Men én gang skal jo være den første.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har pillet luftspjældet ud så der skulle være fri adgang. Der kommer godt nok udstødningsgas ud af begge potter men luften er kun varm i den ene side..? Forrøren bliver heller ikke varme i den ene side
Mvh Mads

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bingo! Så går den ikke på de to cylindere.
Kører du med en, to eller 4 kaburatorer?
Hvis du kører med én karburator tror jeg ikke du har gnist på de to tændrør i "den kolde side". Som jeg nævnte før så mål dine tændkabler igennem, hvis der er under eller lige omkring 1000 ohm i dem er de i orden ellers skal de skiftes. Hvis de er i orden så skal der nok to nye tændrør til.
Hvis du kører med 2 eller 4 karburatorer kan det både være gnisten, benzinen eller justeringen den er gal med.

/JAcob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen så kører den ikke på de/den cylinder. Så "går den heller ikke som den skal"
Men en VW kan godt være svær at høre i tomgang, men den må mangle trækkraft.
Jeg kan heller ikke lide at du starter med at sige at: Du har "fået den startet op" Som om det var et problem. Selv om den har stået vinteren over, skal den da køre som da man satte den ind ?
Du har fjernet luftspjældet, hvorfor det. Kunne du ikke finde ud af at montere/justere dem ?
Nu er jeg også fræk, men det er svært at diagnostisere via en PC. Har du byttet to tændkabler i den ene side ? Det er jo ikke til for vi andre at se -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I går aftes havde jeg tændrørende ude og der gnist i dem alle. Men i den "kolde side" var tændrørende tøre og i den "varme side" var de lidt våde. men hvordan kan det lade sig gøre at den ene side ikke skulle få benzin ? hvis det alså er der problemet ligger.

Det er en standart 1600 men enkel karburator.

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lyder mærkeligt.
Har du sørget for at dine ventiler er justeret korrekt?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke justeret ventiler den kørte som sagt da den blev sat væk sidste år. Men det kunne være at jeg skulle prøve det i weekenden...

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der kan godt være gnist på uden at den tænder , derfor skal du måle tændrørskablerne som warp nævner og montere to nye tændrør med korrekt indstillet
gnisttab....

er gnisten for svag bliver den blæst ud når kompresionen laver tryk - derfor er det ikke sikkert der er gnist når røret er monteret.

og optimer dit tændingssystem så det giver MAX gnist... - men det bør du også kunne måle dig frem til...

jeg er ikke motorguru - men havde lidt ala samme problem sidste år.

mit problem var 4 nye tændrør hvoraf de to nye var delvis deffekte. KINACRAP!!!

fra en til ti - hvor sikker er du på den ikke også var for varm inden du satte den
ind sidste år?

og jeg vil gi frank ret - monter dine luftspjæld igen og juster dem korrekt , forstil dig at du skal puste et sterinlys ud med helt åben mund og meget luft - det gir ikke ret meget - men spidser du munden virker det lidt bedre med lidt luft. for at forklare det på en forståelig måde ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der nogle der kender afstanen på tændrørende ?

På en skalaen der vil jeg sige 9 da den bliver meget meget varm.. det kan jeg næsten ikke ha overset..

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

0,7 mm i gnistgab

Undskyld mig, men jeg tror altså ikke en meter på at du kan mærke om den var for varm uden at have en temp. måler.
Min 1600 kan blive så varm i motorrummet at jeg ikke kan røre ved cylinderskjoldet eller bagpanelet uden at brænde fingrene, men derfor er den da ikke for varm. Olien er stadig kun 85 grader kan jeg se på min temp måler hvilket er helt fint.
Du er ude i det rene gætteri!!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Måske ! men på under 3 min bliver den så varm at den varme faste malling på forrøret bobler(varme fast til 650g)

Og ja der er lidt gætterier i det, da jeg er rimelig ny i den luftkølet verden. Det er jo der for jeg spørger her inde ellers ville jeg jo bare lave det....

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min pointe er bare, at jeg personligt ikke tror dit problem er den bliver for varm, men i stedet at den ikke går på alle cylindere. Når du får den til at går på alle cylinderne kører den sikkert fint uden at blive for varm. (ellers er det 2 seperate problemer)
Man skal passe på med at sige den er "for varm" når temperaturen ikke er blevet målt og så drage yderliger konklusioner på den baggrund.
Brug evt. et laser termometer og skyd ind på topstykket ...det er ikke 650 grader garantere jeg for. ;-) (Aluminium smelter ved 659 grader og sæder og styr var sikkert faldet ud længe inden da)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du ændret på noget siden den kørte okay sidst?
Start fra en ende af - stil ventiler (sæt dig ind i hvordan man gør)
Mål tændkabler ,hætter og rotor igennem så du ved det er iorden.
Stil tænding og camvinkel - skift evt platiner og tændrør.
Hvis den så stadig ikke kører ordentligt i begge sider så skift fordelerdæksel.
Når den kører okay så juster karburator.
Så er der oveni købet lavet en god gang service der skulle sikre en ubekymret sommerkørsel - tag lige og skift olien også.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tjeck om alle indsug. pakninger er ok i den side der bliver for varm. Hvis den nu "over vinteren" har tænkt sig at suge megen falsk luft... Hvordan det lige skulle ske ved jeg dog ikke... ja så vil den jo også køre temmelig varm.
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Mads Svendsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tja.. om ikke andet så ved jeg da hvad weekenden skal gå med. Tak for hjælpen

Mvh Mads


Reply

You must log in to post.