Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken strømfordeler ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) luplau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har anskaffet mig en T motor, dvs. en 1600 ccm fra omkring 70` fra type 3 eller 4
Jeg kan ikke få den til at køre helt jævnt. Spørgsmålet lyder.
Skal den have en strømfordeler med 2 vacuumdåser ?? (en til tidlig og en til sen tænding ) evt. nogle der ved hvad strømfordeleren skal hedde ( res. del. nr )

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En T er en ganske almindelig type3 54 HK 1600 med to karburatorer.
Den findes med en eller to dåser (en dobbelt) Den med den dobbelte suger avanceringen tilbage ved påløb, altså når man slipper gassen, for at hæve temp. i forbrændingskammeret og derved afbrænde HC. Uforbrændt benzin.
Der kan være så mange grunde til at en motor kører ujævnt. Hvorfor falder du lige over fordeleren ?
Hvad mener du med jævnt ? I tomgang eller ud ad vejen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) luplau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mit problem er. At så vidt jeg kan se, skal den stilles 5 grader efter top i tænding med vacuumslange på. når jeg stiller den der, går den fint i tomgang men trækker ikke jævnt. Hvis jeg så stiller tændingen lidt frem, er der fin trækkraft men så er tomgangen svær at styre og den er længe om at falde ned i tomgang. Der er en pict 34 kaburator på og der er en afblændet studs under gasspjældet og derfor lurede jeg på om skulle sidde en slange til sen tænding og den alm. så var til tidlig tænding sammen med svingklodserne, jeg tror at hvis den trækker til sen tænding i tomgang, vil motoren hurtigere falde til ro og være til at styre i tomgang. Vil du give mig ret Frank ??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Én karburator på en T motor ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) luplau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeps. Det ser ud til jeg skal ud og lede et sæt. Selve blok og mekanikken er en T motor. Jeg ved godt lidt mere føde til motoren vil hjælpe men jeg tror stadig jeg har et problem med strømfordeleren, fordi jeg ved at stille tændingen kan hjælpe problemet. Ved du hvad en fordeler med 2 dåser hedder ?? eller skal jeg finde 2 kaburatorer først ?? Mit problem hører til de små men selve motoren cykle bare så fint, så jeg vil gerne have det sidste med. hvis du forstår.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du roder rundt i det, så jeg bliver forvirret.
En T motor er en type3. Hvis din motor er bygget om til brug i en type1 med højt blæserhus osv. Og kun én karburator, skal du bruge en strømfordeler fra en 1302-03. IKKE transporter. Du skal have en fordeler med kun én dåse og se efter at nummeret starter med 113-. Hvis den starter med 043- er den træls.

En VW der står 5 grader efter top, står 12,5 grader for sent, i min verden. Byg den motor om med en fordeler som nævnt. Èn dåse, en slange oppe fra karb. og lav et nyt tændingsmærke ved 7,5 grader FØR top og stil den til det. Så kører den. Har lavet det masser af gange.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) luplau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for hjælpen. Den er bygget om til type 1, det snød mig lige. I min bog står der at tændingen skal stå 5 grader efter top. Den er nu justeret til 7,5 grader før top og nu går den perfekt. Takker

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja men det skal de i nogen lande. Og det er tit et problem med de udenlandske rep.håndbøger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.