Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ombygning til Porsche Motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hitman Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej er der nogle af jer der ved hvor meget ombyning og hvilken porsche motor der passer bedst i bobblerne.
har en bobbel fra 1966...
Ville gerne bygge den lidt om.. :o)

Man har jo altid hørt fra folk at en bestemt porsche motor passer lige en bobbel, is this true og hvilken. :-)

Håber der er nogle som kan hjælpe..

på forhånd tak

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

der er ikke nogen der passer lige i ud over de gamle 356 motorere - og de
er ofte dyrerer og sløverer end det du kan lave en vw motor med mere effekt for...

men det er en ret alm misforståelse at bare man har lidt ekstra pift i sin vw er
det nok fordi man har en porsche motor i , det er bare sjældent tilfældet...

der findes dog en 4 cylindret porsche 914 motor man kan ligge i - men det
er langt fra bare lige og den har kun 100 hk.

der er dog denne her :

men den koster nok 20 gange så meget som din bil ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hitman Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok

:o)

Det vil sige at bygge på sin egen motor er bedre.. :o)
Har du nogle forslag til hvad jeg kan gøre ved min AD motor, gøre den lidt mere frisk...

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan få den justeret korrekt , det giver lidt , og en renovering giver også lidt.
men kommer an på hvor meget du vil ofre og hvor meget du vil/kan lave selv.

en god tommel fingerregel

her er tre muligheder , du kan frit vælge to af dem , den du ikke vælger
bliver din motors svaghed...

HURTIG
BILLIG
HOLDBAR

Men søg lidt her på sitet , der er skrevet en del om det...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Akke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Oh that is so true ;-)

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Et sæt Kadrons, en ikke alt for stor tarmslyng (bananmanifold) og let bearbejdning af topperne. Standard knast, for guds skyld.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hitman Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok super.

Det vil jeg da lige kigge på.. :o))

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) salomon Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg våger lige pelsen og spørger, selvom det ikke er min tråd. Hvorfor er det dumt at sidde en skabere knast i, for det havde jeg overvejet at gøre til vinter?

-------------------------------------------
man holder ikke op med at lege fordi man bliver gammel, men bliver gammel fordi man holder op med at
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

.

carrera porsche engine in bug.jpg
carrera porsche engine in bug 2.jpg
carrera porsche engine in bug 3.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) salomon Member
Skrev for 14 years siden | | | |

bliver nok nødt til at have en forklaring på de billeder der Rasser?

-------------------------------------------
man holder ikke op med at lege fordi man bliver gammel, men bliver gammel fordi man holder op med at
(permalink) Gregers Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er vist en fin Porsche Carrera motor :-)

(permalink) iver Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan sikkert erhverves for ca 125-150.000 euro. hvis du ellers kan finde en. !

-------------------------------------------
Tannheuser Tuning . The Trust Mark !
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fordi en "skabere" knast tit skaber flere problemer end fordele.
Ved MIBs Dynoday var det, som så ofte før, std. motorerne der kørte bedst. Der var 2-3 stykker af de tunede der virkede, men mange kunne næsten ikke holde sig i gang. Ikke for at fornærme nogen.
Man ser det også på moderne biler. Folk køber en skarp knast og tror at deres std.motor forvandles til en vildt bæst. Det eneste de opnår er en dårlig tomgang.
Knasten alene gør det ikke. Når man har valgt en knast skal resten af motoren bygges op omkring den, for at få en komplet motor, der virker.
Mange af de ting, som portning, jeg hader det ord, ventilsædearbejde, bedre udstødning og karburatorer, virker fint, også på en motor med std. knast. Uanset hvordan vi vender og drejer det så kommer vores gamle motorkonstruktion fra 1930´erne aldrig til at kører ligeså godt som en moderne 16 eller 20 ventilet motor, bygget af en stor bilfabrik.
Men kig en ekstra gang på den gamle type3 1500S og type4 412S. Begge to std. motorer med lidt hævet kompression. Men masser af liv og god benzinøkonomi.
Lav en 1776cc std. motor eller en 2 liters std. type4 motor. Man er helt fri for spekulationer om det holde. Bare byg den ud af gode, helst tyske stumper, og kør for fanden !.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.