Jeg har en årg. 61. Kan man justere højden på forbroen, uden at det er en justerbar type?
Hilsen Peter Randers
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
Jeg har en årg. 61. Kan man justere højden på forbroen, uden at det er en justerbar type?
Hilsen Peter Randers
Nej? Det er jo ligesom derfor man har opfundet den justerbare..
Man kan save den midterste del af forbroen ud, dreje den lidt, og svejse den fast, men det er nemmere at montere en justerbar.
René
Hej Rene`
Beklager min uvidenhed!
Men hver dag bringer jo nye ting frem i vw lyset.!!
Det lyder som om det vil være nemmest og finde en justerbar forbro istedet for.
Har du/I nogen ide om havd en sådan koster. Den må gerne være brugt, men ikke smallet.
Hilsen Peter
En ny koster ca. 2200 og kan købes ved sponsorerne her til venstre. En brugt kan af og til findes i forumet her til kr??.
René
selvfølgelig kan man justerer en ikke justerbar , og det virker egentligt noget bedre og er egentlig mere holdbart - men den kan så ikke finjusteres eller stilles tilbage , skær forbroen over 2 steder, drej røret , svejs et par punkter og monter den , se om det passer , gør det ikke tag den af igen og start forfra indtil det passer , når det passer tag forbróen af og fuldsvejs - OG SØRG FOR DET ER SVEJSET
ORDENTLIGT , så den ikke knækker , det er set før , dette var metoden vi andvendte
inden der kom noget der hed en justerbar forbro - og den virker nok stadig.
Hej Bornholmer
Selv om det lyder besværligt, var det faktisk nok det jeg havde på fornemmelsen var muligt.
Jeg tror dog nok at jeg så vælger den "lette" men dyrer løsning og finder en der er lavet.
Tak for jeres svar.
Hilsen Peter
Du kan se her hvordan det virker..
Hej gustavsen
Det ser godt ud, forstår jeg rigtigt, at det "blot" kræver et par omvendte spindler, og så kan resten genbruges ?
Peter
om vendte spindler hvis du vil kalde dem det , giver en fast justering af højden - og det kan ikke finjusteres - derfor skal du vælge en justerbar forbro og ikke spindler , tager jeg ikke fejl er det din spyder/RSK du vil ha justeret ned , også er spindler lige i overkanten...
nemme løsninger giver dårlige køreegenskaber - vælg den svære også kører din bil
som en drøm - og ikke som en skøjte som med de nemme løsninger.
Hej Bornholmer
Min: spyder/RSK ???
Hvad er det?
er det ikke dig der har den røde kitcar tingest ???
du skriver årgang 61 - men ikke noget om hvad for en 61er ????
er det en bobbel - så køb du bare et sæt spindler - ikke noget problem
Hej Bornholmer.
Nej det er ikke mig i den røde kitcar.
Se nedenstående:
http://vwnettet.dk/topic/142656
Så ja, det er en bobbel.
arrhh det er dig der har den roadster der , den skal bare ha en juster forbro , et sæt droppede spindler , og et sæt 145/65-15 fordæk , så er den hvor det ser godt ud..
det er lidt nemmerer med den rigtige rådgivning når man har de rigtige oplysninger.
Tja nu er jeg sgu forvirret!!!!!
Jeg vil ikke have den ned og slæbe på bugen, da jeg bor på en grusvej. Så ønsket er bare at få den lidt ned.
Kan jeg gøre det med spindlerne alene?
Peter
ja det kan du nok godt - selvom det er bedre at kunne justere lidt - og nogen gange
op også...
men den nemmeste løsning er spindler hvis du vil bevare de gode køreegenskaber...
men så er du tvunget til evt måske at skifte dine fordæk fordi du ikke kan justere den hvis de går på hvilket de tit gør.
AHAAAA, så lysner det i øst.
Jeg tror ikke det er nødvendigt med dækkene, og dog ?
Jeg har fået sat nogle 175/55 x 15 på de originale fælge, så jeg tror ikke det betyder noget? Eller??
Har du evt. nogle spindler, eller kender du nogen der har nogle brugte?
nej folk beholder dem gerne når de har fået dem monteret - så det nemmeste er at købe nogen nye også få dem samlet og renoveret , men jeg tvivler dog på de store
dæk kan være der
Ok, så må jeg på jagt ved vore sponsorer.
Mht. størrelsen, tror du så de er for bredde, når den kommer ned
ja for brede og for høje , de går nok både på skærmekanten og på lygtehuset , også selvom det er en mild sænkning. men prøv nu også løs problemer efterhånden som du kommer frem
Tror du de er for høje, det er jo kun 55 ère?
Ja men du har ret, et problem ad gangen.
You must log in to post.