ja nyt problem findes der en tabel for hvilken knast der passer til hvilken kubik og kompresion
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
ja nyt problem findes der en tabel for hvilken knast der passer til hvilken kubik og kompresion
kom frisk
prøv CB performance eller CSP tech sider
man bygger ikke en knast i en motor - man bygger en motor til en knast.
og man vælger knast efter temperament , der er ikke nogen tabeller
der måler folks temperament...
er du til lidt moment og masser af snoninger skal du ha en høj knast , skal du ha masser af moment men uden en masse snoninger vælger du en org knast , eller en meget mild knast...
på en tunet motor er det valget af knasten der bestemmer sliddet på motoren.
enten er man til drag eller er man til bundtræk - det er svært at få begge dele
med mindre man bruger en masse penge på forstærninger...
sådan kan det siges på alm newbie sprog - en motorguru vil sikkert forklare det
anderledes med alle mulige tekniske forklaringer og finurligheder.
mange tak for svaret men det jeg mente var eksembel en w110 knast hvilken kompresion ville passe til den hvis den skulle virke optimalt
se hvad dem der har de gode motorerer med en knast mage til har gjort - og se dem
med en skod motor hvad de har gjort forkert - er ked af at sige det - men nettet kan ikke alt endnu - og slet ikke facit lister , man må prøve sig frem og se lidt efter hvad andre har gjort og har gode erfaringer med.
okay det er så det jeg gør tak for svaret
En w110 skal have ca. 8.5-9:1 i kompression.
Alt efter hvad motoren skal lave osv.
You must log in to post.