hej. har dobbelt solex kaburatorer på min buggy, som jeg ikke rigtigt kan få til at få ordentligt. nogle der kan gove lidt forklaring på hvordan man får sådan noget stillet rigtigt, eller en i det nordjyske som kan hjælpe med at indstille dem??
hej. har dobbelt solex kaburatorer på min buggy, som jeg ikke rigtigt kan få til at få ordentligt. nogle der kan gove lidt forklaring på hvordan man får sådan noget stillet rigtigt, eller en i det nordjyske som kan hjælpe med at indstille dem??
Er det kadron's du har. for så tjek evt. denne side har hjulpet mig http://www.lowbugget.com/help_section.html
så er der et billed af den ene. ikke en der har lidt styr på sådan nogle??
hvor slidte er de - de er kendt for at ha slør i akslen , har de det skal de renoveres inden du skruer i noget.
det er type3 karberatorer.
de er svære at få til at køre ordentligt hvis de ikke er 100 iorden.
det er ikke dobbeltkarberatorer , men to enkelte , en dobbeltkarberator har to spjæld (i hver side. /4 ialt)
okay. hvor får man renoverings sæt til sådan nogle??
er der nogen ide i at køre med dem, kan der komme noget fornuftigt ud af det??
De er overhovedet ikke svære at få til at køre, heller ikke selv om de er slidte.
Men når du nu får dem til at køre, så lov at du du smider de luftfiltre væk eller i det mindste svejse en 100mm lang tragt på før filtret.
En type3 karburator tåger noget benzin op af halsen. Det skal den bruge igen. Hvis den kører uden filter blæser det væk, så kører den for magert og hvis filteret er for lavt bliver blandingen for fed.
Jeg har brugt at save/mejsle/slibe røret, der sidder indeni et type1 filter ud. man skal så bruge to jo ! Det passer og har indbygget spændebånd.
Hvis dine karburatorer kommer fra en type3 fra før 1970-71, tror jeg nok, så skal du kontrollere om højre/venstre er dysede forskelligt. Efter 71, er de dyset ens. Der har man nemlig ændret det originale luftfilter så indsugningsvejen er samme længde.
er der slande / rør imellem karburatorene det skal der også være ellers køre det ikke ordentligt og er svær at juster dem
okay. det må jeg prøve at kigge på. men er jo bare begrænset hvor meget tragt der er plads til, men må da prøve at finde noget at lave dem af. hvad luftfilter vil du anbefale??
hvordan stiller man så de kaburatorer??
der er godt nok slange mellem dem, men er vist godt nok knæk på i den ene side, (som er den side der går ordentligt). havde egentligt undret mig over hvad det sad der for.
Start her: http://www.ratwell.com/technical/DualCarbs.html
Det er en type4, men der er ikke den store forskel til dine Solex'er.
Det var en fin side om type4 karburatorerne. De ligner meget, men type4, type2, karburatorerne har et ekstra tomgangssystem, som er indbygget i den venstre karburator.
Jeg har ikke læst teksten igennem. Men mit gæt er at man først indstiller dem på det traditionelle tomgangssystem på hver karburator, ligesom på type3. Medens man gør det skal skruerne på det ekstra tomgangssystem være skruet helt i bund, så systemet ikke virker.
Så skal man indstille motoren til en relativ lav tomgangshastighed, måske 650-700 omdr. og en co på ? Derefter skal man åbne det ekstra system og give den de sidste par hundrede omdr. og en anden co%.
Type 3 kan indstilles som jeg for ganske nyligt har beskrevet i en anden tråd: http://vwnettet.dk/topic/155573
Udligningsrøret, som slangen der går mellem de to karburatorer hedder, hjælper til at udligne forskelle i vacuumsignalet. En VW er lidt ujævn fordi to af cylindrene (4 og 3) "kommer" tættere sammen end 1 og 2. 1-4-3-2. Især i tomgang og ved gammelmandskørsel mærkes det, hvis ikke røret er der.
Hvis man kører med en "tuningsknastaksel" hjælper det på den evt. ujævne tomgang. Typisk for en VW motor med 284 graders knast og to enkelte karburatorer, typisk Kadrons. At lave et rør med en større diameter. Det samme gør VW selv på en 1500S hvor man kører med to karburatorer på en motor med enkeltportede topstykker.
You must log in to post.