Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dobbelt kaburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) volstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej. har dobbelt solex kaburatorer på min buggy, som jeg ikke rigtigt kan få til at få ordentligt. nogle der kan gove lidt forklaring på hvordan man får sådan noget stillet rigtigt, eller en i det nordjyske som kan hjælpe med at indstille dem??

dsc00630.jpg

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det kadron's du har. for så tjek evt. denne side har hjulpet mig http://www.lowbugget.com/help_section.html

(permalink) volstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så er der et billed af den ene. ikke en der har lidt styr på sådan nogle??

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor slidte er de - de er kendt for at ha slør i akslen , har de det skal de renoveres inden du skruer i noget.

det er type3 karberatorer.
de er svære at få til at køre ordentligt hvis de ikke er 100 iorden.

det er ikke dobbeltkarberatorer , men to enkelte , en dobbeltkarberator har to spjæld (i hver side. /4 ialt)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) volstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay. hvor får man renoverings sæt til sådan nogle??
er der nogen ide i at køre med dem, kan der komme noget fornuftigt ud af det??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De er overhovedet ikke svære at få til at køre, heller ikke selv om de er slidte.
Men når du nu får dem til at køre, så lov at du du smider de luftfiltre væk eller i det mindste svejse en 100mm lang tragt på før filtret.
En type3 karburator tåger noget benzin op af halsen. Det skal den bruge igen. Hvis den kører uden filter blæser det væk, så kører den for magert og hvis filteret er for lavt bliver blandingen for fed.
Jeg har brugt at save/mejsle/slibe røret, der sidder indeni et type1 filter ud. man skal så bruge to jo ! Det passer og har indbygget spændebånd.
Hvis dine karburatorer kommer fra en type3 fra før 1970-71, tror jeg nok, så skal du kontrollere om højre/venstre er dysede forskelligt. Efter 71, er de dyset ens. Der har man nemlig ændret det originale luftfilter så indsugningsvejen er samme længde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er der slande / rør imellem karburatorene det skal der også være ellers køre det ikke ordentligt og er svær at juster dem

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) volstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay. det må jeg prøve at kigge på. men er jo bare begrænset hvor meget tragt der er plads til, men må da prøve at finde noget at lave dem af. hvad luftfilter vil du anbefale??
hvordan stiller man så de kaburatorer??

der er godt nok slange mellem dem, men er vist godt nok knæk på i den ene side, (som er den side der går ordentligt). havde egentligt undret mig over hvad det sad der for.

(permalink) Jesper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Start her: http://www.ratwell.com/technical/DualCarbs.html
Det er en type4, men der er ikke den store forskel til dine Solex'er.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var en fin side om type4 karburatorerne. De ligner meget, men type4, type2, karburatorerne har et ekstra tomgangssystem, som er indbygget i den venstre karburator.
Jeg har ikke læst teksten igennem. Men mit gæt er at man først indstiller dem på det traditionelle tomgangssystem på hver karburator, ligesom på type3. Medens man gør det skal skruerne på det ekstra tomgangssystem være skruet helt i bund, så systemet ikke virker.
Så skal man indstille motoren til en relativ lav tomgangshastighed, måske 650-700 omdr. og en co på ? Derefter skal man åbne det ekstra system og give den de sidste par hundrede omdr. og en anden co%.

Type 3 kan indstilles som jeg for ganske nyligt har beskrevet i en anden tråd: http://vwnettet.dk/topic/155573

Udligningsrøret, som slangen der går mellem de to karburatorer hedder, hjælper til at udligne forskelle i vacuumsignalet. En VW er lidt ujævn fordi to af cylindrene (4 og 3) "kommer" tættere sammen end 1 og 2. 1-4-3-2. Især i tomgang og ved gammelmandskørsel mærkes det, hvis ikke røret er der.
Hvis man kører med en "tuningsknastaksel" hjælper det på den evt. ujævne tomgang. Typisk for en VW motor med 284 graders knast og to enkelte karburatorer, typisk Kadrons. At lave et rør med en større diameter. Det samme gør VW selv på en 1500S hvor man kører med to karburatorer på en motor med enkeltportede topstykker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.