Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstilling Karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogen fra Fyn der er ferm i det og kan lære fra sig? Har prøvet selv, men virker ikke? Studsen der sidder på punpem til benzinslangen faldt ud, held at jeg ikke fik brændt bilen af, er nu lavet forsvarligt, og skulle ikke kunne falde ud igen. MEn efter dette har jeg ikke kunnet holde tomgang på bilen når motoren er varm (Choker tager fra) Umiddelbart ville jeg tro den får for lidt benzin, eller hvordan? Har fundet 2 skruer jeg kan justere på, har sat de i udgangs stillingen igen efter jeg har pillet for ikke at skade mere end jeg gavner, men jeg vil godt give en øl, og evt en astronaut-is på toppen hvis en kunne hjælpe mig.
/Poulsen

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ydermere nogen der skal til ålborg og retur fra fyn (sjælland vi fyn) skriv gerne

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ser nu at der er et tyndt rør der går mod venstre (også et mod højre) hvor der er hul i, og når den kører pisser der ud med udstød? Hva hulen er formålet med den i grunden? Og nu pisser der benzin ud overalt uden jeg har pillet endnu?

(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er forvarmer røret til kaburatoren og den går ad lort til når det er stoppet eller der hul i du skal se dig om efter en ny manifold
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Arh pokker tage den bil osse, hyggeligt nok at rode, men den er ved at oparbejde et permanent moslag ved aldrig at kunne køre stort set efterhånden. Hvor besværligt er det at skifte den del? Og bud på hvorfor den pisser benzin, jeg har kigget efter utætheder, og gået alle slanger og pakninger efter mv uden resultat?
/Poulsen

(permalink) got the herbie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja du har lige faet den hehe

-------------------------------------------
venligst
Anders Larsen
21810460
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den kan da ikke pisse benzin fordi forvarmerøret er utæt. Normalt er der osse benzin synligt i filteret før pumpen, men ikke nu (Haha, benzinen er pisset ud jo!!!) og det kommer der heller ikke selvom jeg kort prøver at starte og lade den gå i choker, når den er varm lukker den ned.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor på Fyn bor du - og hvilken karburator og motor snakker vi om?

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis dit forvarmerør er kokset til kan det være svaret på hvorfor den går dårligt efter lidt tid.... der dannes karburator is. Få enten fat i en ny manifold eller rens dit forvarme rør.

Rensning af forvarmerør:

-Du kan bore et hul i "svinget" og bore skidtet ud, det blev jeg nød til da det bare sad for godt fast til at fjerne på andre måder. Dernæst kan hullet lappes med en svejsning.

-Rens det med enden af et stift kabel på en boremaskine, der er flere der har haft held med denne metode.

Ang. det med at se benzin i dit filter, er det ikke altid man kan se det, men hvis den ikke pumper benzin til carben længere, er der muligvis en prop i forsyningen før pumpen, eller pumpen fungerer ikke korrekt (membranen er slidt op)

Har du brugt et komplet rep. kit til din carburator ?

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Akke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har 3 gode råd ;-) Haynes, Haynes og Haynes.. Hvis du skal køre gammel bil er sådan en næsten ikke til at undvære! De 3 - 400 kr er givet rigtigt godt ud!

Du kan sikkert få den her: http://butik.kosters.dk/

Og det er ikke besværligt at pille manifolden af..

God fornøjelse!

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

gør som jeg....Når du køber ny bil så skift alle benzinslanger og filtret. Du aner ikke hvad der sidder på, hvilken kvalitet og hvornår de er skiftet sidst. Som du selv skriver så var det lige før den brød i brand og dårlige benzinslanger er den direkte årsag til brand. Den skal skiftes hvert år og du skal bruge nogle ordentlige slanger (ikke thansen, høyer og biltema). Det koste runder 50kr pr. meter så der er ingen undskyldning. Det kunne du jo starte med inden du piller manifolden af...

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Oval fanatic: Jeg behøver ikke bore hullet, det er kommet der helt af sig selv, så har købt nyt forvarme-rør af mbechman, skifter sq (undskyld sproget) røret for har rykket i det og set mere gennemtæring, dog overrasket hvor hurtigt det er kommet.
Problemet er bare opstået på en gang og har overrasket mig lidt. Har ikke brugt rep.kit nej. Er der den slags til det?

Akke: Haynes ligger under min hovedpude, men indimellem skal jeg ty til ordbøgerne for at se hva de hedder. Men synes ikke helt jeg får karb. og pumpe til at stemme overens med tegningerne fra Haynes? Hmm. Jeg finder et billede af motoren og prøver at lægge det ind.

TheRealHolger: Bor i odense ude af mod kongres-centeret i et "HR. og FRU. Jensen kvarter" :) Motoren er standart 1303, og karb. og pumpe er umiddelbart hvad jeg kan se medfødt og vel deraf standart for motorstørrelsen.

Hendrixx: Skiftede alle slanger da jeg overtog den, renset filter, skiftet filter og gennemgik og fik lavet og justeret motoren, og de vitale dele der skal ses efter. Men ja, skal da have skiftet dem så hvis det er god erfaring at gøre det en gang årligt. Mange mtr går der ikke til. Og nej, T-Hansen er bandlyst og dertilhørende fnidder-forretninger. Men ok, mit nye batt er da købt der, tak til brormand, medarb. rabat kan være noget nyttigt.

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Venter på dele. :/
/Poulsen

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

TheRealHolger: Hvad ville du gerne, fik ikke rigtigt svar på spørgsmålet jeg gav retur?
/Poulsen

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Poulsen.
Jeg kunne evt. komme forbi en dag og så kunne vi jo skrue sammen på din karb. Ikke at jeg har specielt meget forstand på det, men nogen gange, så ser to par øjne/hører to sæt ører/vir to par hænder bedre end et.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det med tomgangen har du tjækket tomgangsmotoren eller hvad den nu heder den dems der setter på højer side af karburatoren med et stik på den skal have 12v og hvis du setter tening på og går om og tager stikket af skal den klikke ....... hvor kommer der benzin ud hende
er din pumpe død
vender slangerne rigtig ind og ud af pumpen
hvis du er i trivl om pumpens tilstand har jeg extra liggene kommer fra otterup

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du er velkommen i Ringe til et kig.

Mvh. Niels

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Holger: Det ville være super, jeg skal lige afvikle arb. og rund fødselsdag dog, men jeg kan efter weekenden satster jeg melde hvornår jeg har fri fra hverdagen.
vsmeden: Slanger osv skulle vende rigtigt, den har kørt siden renovering i '84 som den er nu. Den pumper fint benzin ud (Fruen er ikke happy på benzin i blomsterbedet) Jeg sætter lige en måler på, men den klikker som den skal når jeg starter. Jeg får et ekstra sæt øjne på pumpen for en sikkerheds skyld, så kan det være jeg henvender mig på pumpen.
Niels: Jeg svarer det samme som ved Holger. Har helt sikkert osse en øl i gemmern (gælder begge to)
/Poulsen


Reply

You must log in to post.