Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olietryksproblem ved lave omdrejninger??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Når min Type 4 motor bliver godt varm også går ned og går med omkring 600 RPM. så lyser den i olielampen, jeg har ikke olietryksur i så ved ikke præcist hvor lidt tryk den laver der.
Alle lejer er nye i motoren med oliepumpen er en brugt type 4, er det måske den der ikke er i orden, eller skal jeg ikke bekymre mig om det?? Skruer jeg den op i tomgang til omkring de 1000 RPM lyser den ikke...

jeg kører Castrol 20/50 olie..

Mvh tommy

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ud med pumpen og mål om tolerencerne er overholdt.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvordan vil du måle tolerancerne på en type iv pumpe? Hummel, du kan evt konvertere til en modificeret type 1 pumpe.

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den skal vel heller ikke kun gå med 600 omdr, skru den nu op på det den skal være, og så mål olietrykket med et ur.

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) thogaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der nok olie på?

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mark: Jeg læst om folk der konvetere til type 1 pumpe, men er den bedre en type 4 pumpen siden de gør det? Eller hvorfor??

Rene: Ja det regnede jeg egentlig også med jeg gjorde, 600 er lige lavt nok, også hører på. Men kunne bare ikke rigtig lide lampen lyste så ville hører om der var andre der mentedet var meget normalt nede i de omdrejninger..

Thogaa: Nu du siger det :) Jeg har faktisk ikke tjekket det længe, men da motoren ikke spilder noget olie burde der være på. Og olietrykket er der jo også lige så snart du røre speederen, så tror ikke problemmet er der :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Selvom en motor ikke spilder noget olie så kan det altså godt forsvinde alligevel.
Men du har nok en lidt slidt oilepumpe.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er ikke unormalt at olietrykslampen blinker lidt ved meget lave omdrejninger og varm motor.

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo det er unormalt.
Lampen tænder ved 0,15-0,4 bar. Det kan du læse på bagsiden af din føler.
Jeg ville måle olietrykket og ikke løbe an på en evt. defekt føler.
En type4 har normalt 1-1,5 bar i tomgang (800-900 omdr.) Og så ca. 1 bar pr. 1000 omdr, op til 3,5 bar hvor reduktionsventilen så regulerer.
Hvis du nu finder ud af at trykket er for lavt, så kontroller om dine, hvis der er to, redutionsventiler virker. Dvs. du tager proppen ud og fjederen og stemplet. Og konstaterer om stemplet er rent og går let i boringen. De kan let have sat sig fast i noget snavs når du har haft den adskildt.
Har du boret propperne ud i oliekanalerne, så du evt. kan have lavet en fejl der ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er vel ikke en gammel slidt blok/lejer? For så forsvinder dit olietryk jo ude ved lejerne pga. for store tolerancer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, eller forkert dysning så toppe er for varme ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.