Sjovt at se de rammer begge ca. 160nm ved ca. 2500rpm, men 494´eren strækker momentet meget længere op i omdr.
På trods af de ekstra ccm og den lidt mere milde knast, så havde jeg faktisk troet der var lidt mere at hente i bunden. Men du trækker til gengæld de ca. 185nm tidligt, men synes desværre også hurtigt den mister pusten igen, hvorimod 494´eren trækker både effekt og moment med meget længere op i rpm. Du har ca. 20nm mere til rådighed de første par tusinde omdr. Men derefter overtager 494´eren ser det ud til.
Ville du vælge den samme knast igen hvis du skulle bygge en rigtig BUS motor engang til?
Jeg har også bare fået rullet min motor en gang for at få den effekttestet, men jeg kører med wideband lambda sonde, så jeg dyser ind på landevejen.
Jeg kører 48IDA med 34 venturier - og lige nu er det 60benzintomgang/110 lufttomgang, 135 benzinhoved/180lufthoved. Jeg vil prøve med 130 benzin når jeg får bestilt et sæt hjem, og leder stadig efter et sæt 57 eller 58 tomgang til IDA (ellers må jeg lave et selv af et sæt 55´ere der bliver revet op). Lige nu roder jeg en masse med progressionshullerne for at få de IDA´er til at køre som jeg gerne vil, og det bliver heldigvis bedre og bedre gang for gang ;-)
Kunne du ikke nøjes med 32 venturier når du nu ikke trækker flere omdr., og så få endnu mere kraft/kørbarhed i bunden?