Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 Topstykker og mild knast købes.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rene_Jakobsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg søger et sæt topstykker til et Type 4 projekt. Det skal være til de ovale udstødnings flanger. altså ikke 2L. De skal være komplete og iorden.

Jeg søger også en mild knast til type 4, da motoren skal bruges i en bus!

Hvad har i ?

Mvh. René Jakobsen
renejakobsen(snabela)gmail.com

(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har en typ 4 motor 1,7.

Vh. FVEE. 40257965.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad med en webcam 494 knast (280 grader)?, så er den stadig "mild" men der er dog lidt liv i den alligevel.

Jeg har lige fået færdiggjort min motor, og fået den rullet. Jeg blev overrasket over hvor momentstærk den i virkeligheden var. Det er en 1971ccm med 9:1CR, og så er det faktisk std. 2L topstykker MED ovale udstødningsporte (fra porsche 914 2L) ;-)
På langture på motorvejen kører den bare kanon, selv når man kommer til de store bakker så fortsætter den bare uden at den virker anstrengt (3000-4000 omdr cruise hastighed)

Jeg smider et billede på af effekt og moment kurverne i håb om at det kan hjælpe dig lidt i din beslutning. Du er også mere end velkommen til at tage en testtur, hvis du skulle ha lyst.
De håndtegnede diagrammer er effekt og moment direkte på motoren (transmissionstab medregnet).

img_3655 1024x768.jpg
img_3659.jpg
img_3660.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg byggede min 2056 til min bus men senere hen kom den så i min porsche 912. Den blev bygget med en web 86 knast (270*) og 8.1:1 i kompression og alligevel er ydelsen 120 hk ved 5000 rpm og 185 nm ved 3000 rpm. Jeg kunne godt tænke mig noget lidt vildere i porschen, men den kombo vil være lige i øjet til en bus. Lav komp og masser moment.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Flotte tegninger Rasser ;-P

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja hvis rullefeltet ikke kan udskrive hvad effekt der er direkte på motoren, så må man jo igang med excel eller ternet A4 ;-)

Har du forresten rullefelts udskrifter på din motor? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se nogle målinger på lignende motorer, for at have noget at sammenligne med.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er dog ikke færdig endnu, skal på rullen igen om et par uger.
Kan godt scanne den til dig hvis du vil have det.
2056, 8.1:1, web 86 + web løftere, 412s toppe, thunderbird udstødning, 44 idf, mener det er 34 venturier, 60 tomgang, 135 hoved-195 luft, kører lidt magert.
Har lige fået flere dyser.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sjovt at se de rammer begge ca. 160nm ved ca. 2500rpm, men 494´eren strækker momentet meget længere op i omdr.

På trods af de ekstra ccm og den lidt mere milde knast, så havde jeg faktisk troet der var lidt mere at hente i bunden. Men du trækker til gengæld de ca. 185nm tidligt, men synes desværre også hurtigt den mister pusten igen, hvorimod 494´eren trækker både effekt og moment med meget længere op i rpm. Du har ca. 20nm mere til rådighed de første par tusinde omdr. Men derefter overtager 494´eren ser det ud til.

Ville du vælge den samme knast igen hvis du skulle bygge en rigtig BUS motor engang til?

Jeg har også bare fået rullet min motor en gang for at få den effekttestet, men jeg kører med wideband lambda sonde, så jeg dyser ind på landevejen.
Jeg kører 48IDA med 34 venturier - og lige nu er det 60benzintomgang/110 lufttomgang, 135 benzinhoved/180lufthoved. Jeg vil prøve med 130 benzin når jeg får bestilt et sæt hjem, og leder stadig efter et sæt 57 eller 58 tomgang til IDA (ellers må jeg lave et selv af et sæt 55´ere der bliver revet op). Lige nu roder jeg en masse med progressionshullerne for at få de IDA´er til at køre som jeg gerne vil, og det bliver heldigvis bedre og bedre gang for gang ;-)
Kunne du ikke nøjes med 32 venturier når du nu ikke trækker flere omdr., og så få endnu mere kraft/kørbarhed i bunden?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis jeg skulle bygge bus motor ville jeg nok bruge den samme opsætning, tildels på grund af den lave kompression.
32 venturier er også planen med denne opsætning. Hvilket afr ur og sonde bruger du?

(permalink) Rene_Jakobsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Super - tak for indput. Dejligt at se nogle målinger samt høre lidt erfaringer.
Hvad indeholder jeres motor ellers? Kører i med hydrauliske lyftere?

R

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej ikke hydrauliske løftere.

494webcam, Scat SLR løftere, 8mm justerskruer med "swivel feet", HD Alu stødstænger (aircooled.net), HD enkelt ventilfjedre. 9:1CR
NOS 94mm porsche stempler, org. 94mm cylindre, porsche 914 2L topstykker (let portede, 3vinklet sædearbejde osv.)
1½" merged header, 2½" udstødning
Type1 30hk blæsehus og ekstern oliefilter, thermostat og "mercedes" oliekøler.
48IDA med 34 venturier
Ingen køleproblemer overhovedet!

Mark: jeg bruger AFX Powerdex (et NGK produkt), er super tilfreds med det! http://www.powerdex.com

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej har både nye og brugte toppe liggende
ring på 44443400
Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser: Har du fundet vibbearme til 8mm justerskruer? Eller kan det på nogen måder laves selv??? I så fald hvordan gjorde du det?? :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja jeg købte et sæt vippearme af en venlig gut.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mark. Er det et Dynojet rullefelt du har fået målt på ??
Grunden til at jeg spørger er, at din lægger markant mere effekt end hvad vi normalt ser med den opsætning. Så enten er du mere en skrap, eller osse er rullefeltet lidt optimistisk.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben. Jeg ved ikke hvilket rullefelt det er, men den er rullet hos kleemann så jeg går udfra at tingene er i orden, så det må være mig der er skrap :-)
Hummel, jeg tror Dennis har 1.7 vippearme.
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=116004&highlight=adjusters

(permalink) trump Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ring til bugservice.det er virkeligt godt tilbud.købte selv et sæt fredag.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Torben: Hvad ser I normalt med Marks opsætning? og hvad ser I normalt med min opsætning?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ca. 105 - 107 hk og meget mindre moment. Men det er dog typisk med 40 mm IDF/DRLA. Jeg synes det lyder voldsomt at hæve effekten i omegnen af 12 hk og 20 NM ved at gå til 44 IDF. Derfor ? om feltet.

Din opsætning giver typisk 120 - 125 hk. Din kan forklares:
1. 914 toppe. Der ligger ca. 5 hk ift. "S" toppe. Og 2. 48IDA. De vil alt andet end lige trække mere spidseffekt over et sæt 40 mm. IDF/DRLA.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Erik Thørup hev vidst 115 hk med sin 2056, 40 dells og scat C25. Hvilken opsætning har Blob på sin?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Blob kører med en web 163/86b knast, portede bus toppe og 40 IDF.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg havde jo kun 34mm vent. i mine 48´er - man skulle da gerne kunne trække samme effekt med 40idf eller drla. Mine 48´er er jo snævret noget ned.

Lur mig om ikke også portning og generelt detalje arbejde osv. også har lidt og sige med om en motor giver meget eller lidt effekt. Det er jo ikke altid en sikkerhed for stor effekt bare man køber de fine stumper, det kræver også lidt arbejde at få det nulret sammen.
Det hele behøver ikke altid at blive stillet så firkantet op synes jeg, derfor er det også lidt sjovt at se rullefeltsudskrifter fra "lignende" setups.

Har du nogle udskrifter fra motorer med webcam494 eller lignende som jeg evt. kan sammenligne med Torben ? Det ville være lidt sjovt hvis du ville dele lidt ud af de motorer du sammenligner med, som har tilnærmelsesvis samme setups som de andre her i tråden.

Hvor finder vi en rullefelts udskrift på blobs?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/148362
Blob 125 hk og 185 nm, jeg synes da min ligger indenfor området mellem Erik og Jakob

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har desværre ikke kopier af alle motorerne jeg har rullet. Det ku´ ellers være rart nok.
Det kan da osse være mig der ikke fatter en meter, men jeg har aldrig kunnet trække den slags effekt med 86eren. Ikke engang i nærheden af. Det har osse resulteret i, at jeg faktisk kun bruger den når jeg skal trimme busmotorer med lav kompression. Busmotorer med ca. 8,1 CR og std bus toppe (eller tæt på) trækker typisk 90 - 95 hk. og 155 Nm. Scat C25éren er/var faktisk en rigtig god knast både i type 1 & 4, indtil engang i 2003. Der blev den lavet om. Det skulle de ikke have gjort, for nu er den "doven"
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.