Hej
Jeg har en ny 2" smallet bus forbro som er købt hos CB performance, det er også den model de kalder puma forbro. 90% af alle kører med den model forbro, hvad enten de er klar over det eller ej.
Jeg har lige været ved at checke den lidt igennem, og det viser sig så at der er meget slør i hjælpestyrearms bøsningen/akslen. Det er lavet ligesom på en original forbro med to messing bøsninger presset i fra hver sin ende, og så selve akslen igennem. Når jeg måler på selve akslen så svinger målet 0,15mm fra top til bund (flot lavet!), men det er først helt galt når man sætter akslen gennem de to bøsninger. Så er der så meget slør at man tror det er lavet i brazilien!!!
Grunden til jeg ville checke det er fordi jeg opdagede fejlen på en anden bus hvor vi skiftede hjælpestyrearmen for at minimere slør. Det fik vi så aldrig helt elimineret fordi der var slør i den omtalte bøsning/aksel, men det blev da lidt bedre.
Mit spørgsmål er så: Hvad har i andre gjort ved problemet. Har i fået drejet nye bøsninger og fået rettet akslen af, og derefter slebet bøsningerne til med en rival, eller er det nemmere bare at købe et repkit og så montere de bøsninger og rette dem til med rival?
Eller er i ligeglade med det ratslør?
Nogen af jer der har haft held med at få et nyt repsæt leveret kvit og frit af stumpepusheren?
Synes det er utroligt at de langer produkter over disken der allerede inden de har kørt er over slidgrænsen...
evt. nogle links til nye repkits (aksel og bøsninger), og er der måske nogen der har den rigtige rival til jobbet?
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia