Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ? til alle jer med 2" smallet bus forbro (CB, PUMA.... kært barn mange navne)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg har en ny 2" smallet bus forbro som er købt hos CB performance, det er også den model de kalder puma forbro. 90% af alle kører med den model forbro, hvad enten de er klar over det eller ej.
Jeg har lige været ved at checke den lidt igennem, og det viser sig så at der er meget slør i hjælpestyrearms bøsningen/akslen. Det er lavet ligesom på en original forbro med to messing bøsninger presset i fra hver sin ende, og så selve akslen igennem. Når jeg måler på selve akslen så svinger målet 0,15mm fra top til bund (flot lavet!), men det er først helt galt når man sætter akslen gennem de to bøsninger. Så er der så meget slør at man tror det er lavet i brazilien!!!

Grunden til jeg ville checke det er fordi jeg opdagede fejlen på en anden bus hvor vi skiftede hjælpestyrearmen for at minimere slør. Det fik vi så aldrig helt elimineret fordi der var slør i den omtalte bøsning/aksel, men det blev da lidt bedre.

Mit spørgsmål er så: Hvad har i andre gjort ved problemet. Har i fået drejet nye bøsninger og fået rettet akslen af, og derefter slebet bøsningerne til med en rival, eller er det nemmere bare at købe et repkit og så montere de bøsninger og rette dem til med rival?
Eller er i ligeglade med det ratslør?
Nogen af jer der har haft held med at få et nyt repsæt leveret kvit og frit af stumpepusheren?

Synes det er utroligt at de langer produkter over disken der allerede inden de har kørt er over slidgrænsen...

evt. nogle links til nye repkits (aksel og bøsninger), og er der måske nogen der har den rigtige rival til jobbet?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja der skal laves nye bøsninger på hjælpehuset , og smøreniplerne skal skiftes og laves så de virker som de skal , også skal du finde et sæt bærearme der går gnidningsfrit i bøsningerne ....
og skal støddæmperne sidde optimalt skal der også laves et afstandsstykke så de sidder korrekt.

og ja det er sgu for dårligt på en ny forbro ... jeg tror dog det er lige ringe
ligegyldigt hvilket fabrikat du køber.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nye bøsninger er vel ikke nok når også akslen er defekt. Hvor har du købt løse bøsninger til de forbroer du har været med til at montere, eller købte i helt nye rep. Sæt, og hvor lånte i rival?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

repsættene er lige så ringe som de der sidder på - har fået en maskinarbejder til at lave nogen nye , jeg har kun snaakket med rene om det , og konstateret at min egen er fuld ud lige så dårlig som hans den var.

har monteret en fra creative på søndes bus - den var næsten ok , der skulle kun laves alt det andet.

jeg ved andreas også har haft lign problem med hans

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

istedet for at købe alt det billige lort så købe evt færdige turnkey hos td2 eller andre prof firmaer

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ib, jeg købte selv rep sæt til min gamle bus, og det var da fint. Det største problem med de nye forbroer er jo at bøsningerne allerede er bearbejdet med rival, og at de er rykket for meget op. Det gør det så ikke bedre at akslen så også er defekt. Men jeg må bare købe nyt rep sæt og montere. Men jeg ville stadig gerne høre om jeg kunne låne den rival i har brugt til at rykke bøsningerne op med efter de er presset i. kunne vi finde ud af noget der?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg havde også problemmer, men troede i første omgang at det var min gamle aksel der var problemmet. Den havde jeg beholdt, da den nye forbro som jeg købte af Farmer ikke kom med aksel.
Jeg købte sættet fra CSP komplet med aksel og bøs, men fandt ud af de bøs der sad i forbroen passede perfekt sammen med akslen fra CSP - og slap derfor med arbejdet med at skifte bøs.
På min forbro var heller ikke monteret beslag for styretøjs dæmper, det måtte jeg selv lave !
Og som Ib nævner et afstandsbøs på øverste fæste af støddæmpere således de går fri
af forbroen og smørenipler var der ingen af

Så langt fra komplet "bolt on"

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen Rasser, jeg kan da ikke forstå du bliver ved med at blive overrasket ?? :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank: Jeg er trods alt blevet så erfaren, at jeg checker disse ting i god tid inden jeg skal montere stumperne. Så er der tid til at få rettet op på det. Men jeg bliver altid overrasket! Måske lidt naivt og blive ved med at tro det nok skal blive bedre, men sådan er det jo ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Micha:

det billige lort er da købt af dig :-)

Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Rasser, hvorfor får du ikke lavet en forbro af Søren og Christian i Angora - er det da meget billigere at få hevet en hjem fra CB Performance, jeg tænker også mere på reklamation.. så burde det da være noget nemmere at hive fat i nogle "lokale"?
Måske et dumt spørgsmål men det undrer mig hvis at det kan betale sig..
Mvh Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nikolaj: det er fordi jeg vil beholde den org. Forbro intakt. Ellers kunne man sagtens have lavet den om. Men det kræver man køber sænkningsbeslag og nye tårne, og desuden kom jeg jo alligevel ikke udenom at skifte de bøsninger og akslen. Min forbro var forøvrigt med i handlen da jeg købte bussen.
Nu skal man jo Heller ikke gøre den værre end den er, herregud at bore 4 huller og sætte nipler i tager jo ikke en halv time.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå ok, det havde jeg ikke lige forstået - ja det er selvfølgelig knap så dyrt når "alt tilbehøret" kommer med over når man henter bilen i USA. Fin bus du iøvrigt har fået anskaffet dig og tak for hjælpen mht sadelmageren!

Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.