Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Temp. på standard bus motor/olie, hvad måler i?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor varm bliver jeres motor/olie ved drift temp.

Jeg var ude og kører en times tid og jeg tog en måling med en temp måler, da jeg ikke har en temp føler med ur i bussen endnu.

Min motor bliver ca. 100 grader på blokken, og 125 grader på topstykke.
Jeg mener selv at det er lige i overkanten, men jeg har ingen erfarring med type 1 motorer i et lukket rum, som det er på en bus.

Jeg har en 1600 motor monteret på en 1200 gearkasse, det vil sige at den kører med mange omdr. i 4 gear ved 80 - 110 km/t

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv at give den 0,25 større hoveddyse. 100 gr. v. 100 km/t er sådan liige i overkanten på en std 1600. Men de BLIR varme i splitbusserne.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

T: 0,25? skal det forståes sådan at hvis man kører med 130, så skal den så laves til 130,25? eller mener du 155?
Synes begge dele lyder forkert - mener du ikke 0,025mm (2,5) således at det bliver str.132,5?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan nu også godt tænke mig at få en forklaring på hvorfor en større hoveddyse ville hjælpe på kølingen af motoren.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den har tendens til at blive mere varm hvis den kører for magert, derfor større dyse

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

Reply

You must log in to post.