Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål automatgearkasse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har købt mig en latebay med automatgearkasse. 2.0 l med indsprøjtning
Er der nogle der ved hvad der kan være galt her.
Når den står i neutral og p kan den fint ta gasen ,så snart man sætter den i 1 2 D eller R dør den helt hen og kan næsten ikke holde liv, og den vil slet ikke tage gas. Straks man sætter den i p eller neutral tager den fint gassen igen
Mvh Kenneth

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

aller først kontrollér dit benzinfilter.

jeg havde nøjagtigt samme problem og det var et meget stoppet filter.

tænding skal stå "spot on" - 27 grader BTDC ved ca 3500 omdrejninger med vacuumslangen pillet af vacuumdåsen og her skal man huske at blokere slangen, så den ikke hiver luft ind der.

og generelt må det siges at du skal kontrollere alle dine vacuumslanger - d-jet systemet er meget følsomt overfor falsk luft.

samtidig kontroller din aux. air regulator - den skal ikke suge luft efter ca 5-10 min.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det virker godt nok underligt at gearvælgeren har indvirkning på gasgivningen.
Har bemærket at det sker når motoren bliver varm, til at starte med er der ingen problemer. Ploug hvad er aux air regulatoren ? hvor sidder den.
Motornummer starter med GD ved ikke om det er den type du omtaler
mvh Kenneth

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du skriver den kan tage gassen i N og P dvs jeg antager at du giver gas ?!

den dør i gearene - er det når du giver gas ? eller med foden på bremsen ?

hvad er omdrejningstallet i tomgang med gearvælgeren i N ?

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den tar ikke gassen selvom jeg ikke træder på bremsen, den ville ikke ta gas når den str i 1 2 D eller R 600 800 omdrejninger køre også lidt op og ned som om den har sit eget liv

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

aha

det er ikke gearkassen der er problemet !! - men indsprøjtningssystemet der driller.

tjek bensinfiltret som jeg sagde - er du i tvivl så skift det.

alle vacuumslanger kontrolleres, og er du i tvivl så skift dem. (du burde bare skifte dem alle alligevel)

__

det lyder som om den ikke får benzin nok til at yde noget - derfor kontroller benzinfilter ! (jeg taler af erfaring, desværre) det kan også være at dit benzintryk er for lavt.
D-jet systemet fungere udfra en betragtning om, at benzintrykket er som det skal være.

AAR - aux. air regulator er en kold starts ventil, en slags choker - de sætter sig tit fast og er dermed en stor årsag til vacuumlækager.
de virker ved at lille "stempel" drejer og lukker langsomt for tilskudsluft - den skal være helt lukket efter ca. 10 min. lad den stå i 10 - 15 min

start bilen op - derefter tager du slangen der hedder A6 på billedet af - den skal nu suge luft (meget kraftigt endda) - hvis du blokere luften kan du høre at motorgangen ændre sig. - du sætter slangen på igen - nu lader du den stå i 10 - 15 min. (med motoren kørende) - tag slangen af igen nu skal den ikke suge mere.

hvis den ikke gør som ovenstående har du fundet en fejl - der skal udbedres, men den tager vi når vi når dertil.

når motoren er varm, stiller du tomgangen til 950 RPM ( ja den skal stå på 950 RPM i N - den daler automatisk når du holder stille i D)

og så kontrollere du tændingen. som beskrevet ovenfor.

nogle gode links er http://www.ratwell.com/ og http://members.rennlist.com/pbanders/

vacuumslanger.jpg

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mange tak ploug, det lyder som om du ved hvad problemet er, nu har jeg noget at arbejde med tak for det, det er det samme system vi taler om ?
Mvh Kenneth

img_0206.jpg
img_0207.jpg
img_0208.jpg

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

he he - har bare haft problemer med mit eget D-jet system men dit kunne godt ligne noget L-jet så glem at hvad jeg har skrevet.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogle der kender problemet ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke en skid forstand på automatgearkasser. Jeg ville prøve at afblænde de evt. vacuumslanger der går til gearkassen og se om det er gearkassens "skyld"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pelton Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis det kan hjælpe, så har jeg en gearkasse til sådan en bandit, billigt til salg.

Per E : 20201096

(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nægter at tro det er gearkassen.

det er indsprøjningssystemet der skal "nulres".

kontroller de grundliggende ting først - benzinfilter, platiner, ventiler, tænding osv.

når det er gjort læser du fra ende til anden om dit indsprøjtningssystem og prøver dig frem. - men kun med en ting af gangen.

mener at have læst at luft mængde måleren skulle være lidt skrøbelig, kontroller den også.

hvis alt andet fejler så kør den til bosch - de har stadig alle manualerne.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har lige prøvet at sætte et par spændebånd på de strørste slanger der virkede lidt løse og trals, den hjalp en hel del nu kan den køre igen, syntes at den går lidt højt i tomgang i perioder, men nu prøver jeg alle dine råd, foreløbig mange tak Ploug
mvh Kenneth

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det starter med K og slutter på arburatorer.... så kører den ged igen ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

neeej :-)

det skal bare nulres - så virker det sgu bedre end karbs nogensinde har gjort

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja du har jo ret... men der er bare så mange ting der kan gå galt med sprøjt, og karburatorer er nu engang så enkle ;-)

Det var no også bare lidt gas til Kenneth, jeg kan desværre ikke byde ind med noget fagligt når det er sprøjt det gælder.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

been there - var meget tæt på at flå sprøjtet af min motor !!! - men nu kører det, der er dog altid lidt der skal nulres.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |


Reply

You must log in to post.