Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp - skiver til Ghia

(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej,

Jeg har et kæmpe problem. Jeg skulle til omsyn med Bad Karma (Karmann Ghia) da den var blevet kasseret på svingning i bremse kraft på 1 aksel. Synmanden og jeg troede i første omgang at det drejede sig om at få slidt lidt gammelrust af, men det virkede ikke og nu står jeg så og skal have nye skiver og evt. klodser. Problemet er bare at jeg skal nå det inden d. 5 juli (jeg er helt klar over at det var dumt at trække omsynet, men jeg troede ikke der ville være problemer). Jeg er meget nervøs for at jeg f.eks. ikke kan nå at få dem hjem fra CSP eller ligende og håber derfor at nogen ligger inde med et sæt tættere på Fyn (som de vil af med).

Jeg er ikke helt klar over hvilke skiver det er, men det er sikkert standard. Det finder jeg ud af senere i dag.

Håber der er nogen der har dem :)

Mvh
Sune

(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øv hvor surt...! Hvis det er standard, så kan du da evt. lige forsøge dig nede ved "Fyens Bremse- og Koblingsservice" på Bondovej. Jeg har før været nede ved dem og de plejer at være meget hjælpsomme...

Held og lykke med det!

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

problemer man skal af med i en fart, plejer jo at koste lidt ekstra så hvorfor ikke bestille nyt. Kit&buggy leverer fra dag til dag og har det helt sikkert på lager.....der er sgu heller ikke meget fidus i at bytte brugt ud med noget andet brugt. Det koster vel 350-400 pr skive

Og ja...det er sikkert hlet alm. 4-huls skiver du kører med. Husk også at købe nye lejer til de nye skiver. For en god ordens skyld så mål lige diameteren på hvor det inderste leje sidder over spindlen....det er enten 27 eller 29 mm. Lejerne koster vel 150kr pr side

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for input, jeg tænkte heller ikke at sætte brugt på, men det kunne jo være der var nogen der havde nogen nye på lager (alternativt tager jeg op til Bent, men det tager lidt tid). Evt. kunne Fyens Bremse- og Koblingsservice slibe noget af, hvis de ikke er skæve.

(permalink) Madsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har et sæt nye skiver, som jeg troede passede på min type 3 Square, men det gjorde de ikke. "Indpresningen" var ikke den samme, så skiverne gik på spindelerne.
De er 248mm i diameter (mener jeg)og 4x130. Ved ikke om det kan hjælpe dig? Har malet navet i mat sort varmefast maling. De koster 400+fragt.

Billeder kan tages.

Mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasmus,

Tak for budet. Jeg har købt nogen nye, fandt et sted der kunne dag til dag levere. Nu håber jeg bare de passer (han nemlig lige sendt dem til en mekaniker så han kan presse lejeskålene i, får dem tilbage senere i dag).

Mvh
Sune

(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jubiii - så gik den igennem. Nu bremser den, som synsmanden sagde "snorlige" :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk nu at indstille de lejer rigtigt. De skal have lidt spillerum, 0.07-0.12mm. Mange stiller dem slørfrit og så holder lejerne ikke.

Det er i øvrigt verdens bedste type bremser. Bremser altid lige, når de er i orden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Yep den er jeg opmærksom på, men jeg synes godt nok det er en lidt svær en. Jeg har spændt dem indtil jeg svagt kunne mærke modstand så spændte jeg lidt op indtil der ikke var modstand (men heller ikke slør). Min ide var at tjekke det efter igen og fjerne evt. opstået slør, men det lyder til jeg skal gå den anden vej og lade det være hvis det er der.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja målet er jo som nævnt 0.07-0.12mm. aksialt (lige ud/ind på spindlen) Men de færreste har et micrometerur og selv om jeg har, så bruger jeg det sku ikke for at indstille lejer. Og så kan magnetfoden jo heller ikke sidde fast på støbejerns-bremseskiven. Det bliver så bøvlet.
Hos VW lærte man sig at mærke sløret med hænderne. Ved at tage fat forneden, ganske let med den ene hånd på indersiden. Hvis bilen er med styre/bundbolte, skal man lige passe på. Der kan man nemlig godt tro at lidt slør i styre/bundboltene er lejeslør og så får man jo lejerne spændte for hårdt.
Derfor anviser VW også at man med fedtkapslen afmonteret, lige kan flytte den tykke skive under centermøtrikken med en stor skruetrækker. Bare lige man kan mærke den hænger i fedtet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for rådet det vil jeg straks prøve.
Mvh
Sune

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ser vi i øvrigt ikke snart den bil til nogle træf igen?
Den havde en top fed stil.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) bad_karma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo jo det er slet ikke umuligt, den var da ude at blive luftet på veteranbil køre dag i odense og var i godt selskab med brormands ghia på rådhuspladsen :)


Reply

You must log in to post.