Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstille tændingen

(permalink) Bay71 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej,
Jeg håber der er nogen der hjælpe mig med nogle spørgsmål i forbindelse med at få indstillet min 1600 motor.
Min bus har et problem når der accelereres. Hvis man giver for meget gas føles den som den bremser. Hvis man så letter lidt på pedalen kører den godt igen.
Jeg tænker at det enten er tænding eller karburator, og starter med tænding.
Jeg har anskaffet mig en dwell/tachometer og en stroboskop lys, og vil nu gerne få indstillet tændingen helt korrekt. Hvordan skal tachometeret forbindes? på tændspolen og stel? Hvilken dwell angle, er korrekt? Skal RPM være 850 som læst andetsteds?
Mht. stroboscopet, hvor ser jeg de her "alignment marks"? syntes ikke jeg kan se nogle mærker nogen steder.

Jeg vil sætte stor pris hjælp med disse spm, eller hvis nogle har henvisninger til yderligere info.

-------------------------------------------
Mail:magnusdreyer snabela hotmail.com
Tlf: 40405554
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du set om der kommer benzin fra accelerationspumpen når du giver gas?
Jeg havde engang samme problem, og det var blot kobberrøret fra accelerationspumpen som var stoppet.

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja din kamvinkelmåler skal forbindes til -(minus) på spolen, på ledningen mellem spole og fordeler. 47-48 grader husk 4 cyl.
Der bør være V-formede hakker i remskiven. Den skal stå til 7,5 grader før top. Pas på, der er nogen motorer der har et mærke 5 grader efter top og så kommer den jo til at stå 12,5 grader forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.