Går med den her småsyge plan nogen der har lavet i setup??
jeg er spændt på at høre fra jer!
Allan Møller.
8722 Hedensted.
Går med den her småsyge plan nogen der har lavet i setup??
jeg er spændt på at høre fra jer!
De sene 1600 mexico motorer kom med indsprøjtning. Så der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken og så bruge en masse tid på irreterende småproblemer når man kan få det komplet og færdigudviklet fra werket.
Eller er det 100% på hobbybasis og tænder du bare på udfordringen?
Hvis dit engelske rækker til at forstå tekniske ord og udtryk, så er denne her side uundværlig.
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=23
Du kan roligt regne med jeg tænder på det sidst nævnte..Griner..
Men hva med dig har du erfaringer med det??
Nej jeg har ikke turde endnu. Så indtil videre kigger jeg bare med fra sidelinjen og lærer af de fejl i andre laver ;-)
Hjemmelavet indsprøjtning er så følsomt, og jeg har brug for noget der bare virker - karburatorer! og hvis de skulle svigte af en eller anden underlig grund, så kan man som regel altid fikse dem, således at man kan humpe videre til næste værksted og få dem kørbare igen på ingen tid.
Jeg regner med at hoppe med på vognen når Warp har fået løst børneproblemerne og fået det til at spille 120% (det er meget nemmere at få andre til at udvikle, og så bare nasse af deres erfaring ;-) )
Jeg synes det er super interessant, og glæder mig til selv en dag at prøve kræfter med det.
Det mest suveræne med sprøjt er at du kan "logge" ALT, og du kan lynhurtigt prøve dig frem med andre setups, bare ved at klikke lidt på pc´en. Det er immervæk noget nemmere end at justere svømmehøjde, ændre progressionshuller, skifte/lodde dyser osv. osv.
Men jeg vil vove den påstand at man har MEGET lettere ved at få noget hjemmelavet sprøjt til at køre ordentlig, hvis man i forvejen har en del forståelse og erfaring med hvordan alm. karburatorer virker. Ellers kører man vel bare og gætter sig frem hele tiden.
Been there, done that ...got the t-shirt ;-)
Jeg har lavet 1600 type 1 motor med Megasquirt ...tror det er den Rasser hentyder til når han skriver at han har fulgt med på sidelinien og venter på jeg har lavet alle de dumme fejl så han er fri for det ...hehe
Det er ikke nødvendigvis nemt, men det er et super sjovt projekt.
Jeg lavede en projekttråd om det her http://vwnettet.dk/topic/129624 der er gået noget tabt da vwnettet blev opdateret, men du kan da få en idé hvordan jeg lavede det.
Jeg arbejder på en 2.5 L type 4 med Megasquirt lige p.t.
Du har helt ret Jakob, det er præcis det jeg hentyder til.
Husk nu at få en benzinpumpe i ordentlig kvalitet næste gang ;-) Hø!
Spøg til side, glæder mig til at se når der kommer liv i den nye motor - og jeg vil gerne reservere en plads med i cockpittet når der skal mappes eller hvad du nu kalder det :-)
Ja det kostede vist hele 2 nye benzinpumper den dag. ...meget godt billede ellers, hehe :-)
Rasser det er en aftale, det er ikke ret nemt både at køre bil og mappe samtidig.
Warp, vil du ikke lige PM'e mig? Jeg har et par tillægsspørgsmål ;-))
Mvh Lars
det er ikke ret nemt både at køre bil og mappe samtidig
Ja det kender jeg alt til, og jeg har endda kun et stort rødt digitaldisplay at glo på.... men det kommer alligevel altid bag på mig, hvor hurtigt svingene sniger sig ind på en ;-)
Lerup: Mail til meanbug(a)gmail.com da PM ikke virker.
...eller stil spørgsmålene her i tråden så kan andre måske også få glæde af dem.
Rasser: Præcis, det er skide farligt! :-)
Jeg ville bare høre om du havde en god løsning mht. placering af benzinpumpe og -filter :-) Jeg har bilen splittet ad i (alle) atomer, og er i den forbindelse ved at gøre klar til indsprøjtning/tænding (ikke MS), så ville lige benytte chancen til at høre hvor du har sat pumpen? Gerne billeder ;-)
Mvh Lars
Min løsning vil helt klart være at placere en lavtryks fødepumpe lige under tanken foran i bilen og så en højtryks pumpe oppe under grisekassen bagi bilen.
For at sikre stabilt benzintryk er det vigtigt at have en fødepumpe ellers "blafre" benzintrykket når benzinstanden falder i tanken da højtrykspumpen ikke kan kan suge nok benzin ved trykket fra tanken alene ...heller ikke selvom højtrykspumpen bliver placeret lige under tanken.
Årsagen til at placere højtrykspumpen bag i bilen og ikke under tanken er bare for at undgå alt for lange slanger/rør med 3 bars tryk. (giver mig dårlige nerver) På den måde er der kun 3 bar ude i selve motorrummet.
Har vist ikke rigtigt nogle billeder andre end dem i projekttråden.
Det skal lige siges at jeg selv lavede fejlen og kun bruge én pumpe i mit første system. Jeg havde fået at vide at det ikke var optimalt, men troede ikke rigtigt på det, men jeg blev klogere. (vil man ikke høre må man jo føle :-))
Hov glemte lige det med filter. Jeg havde 2 filtre på, et før højtrykspumpen og et efter, men kunne måske godt have undværet det filter efter pumpen. Sæt for alt i verden ALTID et filter før pumpen da EFI pumper er meget følsomme overfor fremmedlegemer. (jeg smadrede 2 pumper før jeg fattede det. Det billede Rasser satte ind er fra da jeg skiftede den første pumpe på fortovet foran hans hus. :-))
You must log in to post.