Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Importere motor fra USA

Tags:
No tags yet.

(permalink) Offer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej, Er der nogen der har erfaring med import af motor fra USA?
Jeg har fået tilbudt en helt ny type 4 motor inkl. weber med 120 hk, for 3500 dollars sendt til DK, fra firmaet strictly foreign.
Nogen der har erfaring med dem?

MVH Thomas Offer

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg har mailet med samme firma, men købte min motor i Danmark alligevel.
Prisen ser ok ud hvis det er inkl. fragt, det synes jeg ikke umiddelbart jeg kunne købe til af ham for en måned siden.
Jeg kender dog intet til kvaliteten af hans motorer eller om han er en pålidelig sælger, men han virker reel nok og han har mange annoncer på thesamba.com .
Ellers hør hvad andre synes om sælger på thesambas forum.
Jeg mener du skal betale 10% i told + moms.

Hilsen Steven.

(permalink) Offer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Steven, hvor fik du så din fra i DK, og hvad kostede den der?

MVH Thomas

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kig i sambas seller feedback før du handler der.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=210011&highlight=strictly+foriegn+foreign

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Come on! En NY type 4 motor med 120hk, inkl. Weber og fragt til dk for kun 3500$. . . Helt ærligt, tror du selv på det? Bare stumperne til sådan en motor koster 3 gange så meget. Når man køber ny motor, så får man altid hvad man betaler for. Der er ingen nemme smutveje til en god stabil motor, det er bare at smide de penge det koster en gang for alle.
Se hos AHNENDORP, WILKE, JAKE RABY, FAT PERFORMANCE osv. Osv. Og sammenlign så.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det firma lugter langt væk af det serrano kørte.. så er det vist bedre du bruger dine penge på at køre taxa.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Herbievw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ville personligt vælge Farmer, han er jo født med en måleapparat i hånden, og man er sikker på at det som bliver lavet er top dollar iorden.
bare min mening :)

-------------------------------------------
:):):):):) kommer fra svendborg af
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk lige at lægge told og moms til ...ca. 30% til prisen inklusiv fragt.

Og så lige et lille motto ang. køb af motor:
"You don't always get what you pay for, but you always pay for what you get!"

...med andre ord hvis det lyder for godt til at være sandt så er det det sikkert også. Kvalitet koster. ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej. Og tak for skulderklappet.
MHT Strictly foreign, Foreign unlimited og andre lignende firmaer der sælger billige motorer, så kan jeg referere om om en motor fra et af disse firmaer, som jeg lige har skilt ad mandag for rep.

Motoren satte sig af endnu ikke helt klarlagt årsag. Og da jeg fik den skildt ad, var den egentlig bygget af ganske fornuftige stumper. Men der var INTET! gjort i retning af afvejning og afbalancering og tilpasning. Allerede der er der hugget omkring 1500 kr af prisen. Knasten var en Engle og løfterene af ukendt herkomst og som iøvrigt vejede over 100 gr. stykket. Knast var ved at gå flad på 2/4 udst. og løftere på ditto var seriøst hule, og de resterende 6 var godt på vej, selvom motoren kun havde gået 1½ sæson. topstykkerne var monteret med dobbeltfjedre. - Som udgangspunkt ok. Men så havde man brugt std stødstænger. De var fuldstændig mosede i enden og havde stressmærker überalles. Endvidere havde man ikke gidet lave vippegeometrien ordentlig. Vippearmene var blot shimset ud så det hele kunne være der, hvilket resulterede i, at vippearmene stod for langt forover, igen resulterende i alt for meget slid på de bevægenlige dele og på ventilstyrene. Stempelvendehøjden var ALT for stor. 2,25 mm. Blokken var ikke fræst korrekt for ordentlig sædeflade til cylinderne, resulterende i at cylinderen kan "vandre" når motoren blir varm. Denne motor havde dog holdt rimelig tæt fordi man har brugt kvalitets pakmasse! Tro det eller ej.
Sådan lige med et skud fra hoften, vil jeg sige at en motor som denne manglede 6-7 timer i tilpasning, plus bearbejdning af diverse, samt ovennævnte afbalancering. Det gør det jo hurtigt ud for en slat penge.
I kan sagtens købe fornuftige produkter i USA, men hold jer fra de der billge Ebay/Samba motorer. De er ikke billige i længden. Det er som at tisse i bukserne for at holde varmen. For type 4 er det firmaer som Rasser skriver der dur.
Til sammenligning tar jeg kr. 26750.- for en 125-130 hk longblok med kobling. Dvs. der skal du ud og have køling, karbs, udst. og tænding ved siden af. Og jeg tjener altså ikke 10000.- på sådan en motor.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Offer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, i har nok ret, der er nok ikke nogen billig vej til en god motor.
Jeg må i dialog med farmer til vinter. Køre lige sommeren over med min standard 2,o l.

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har skaffet en ven en motor derfra da han havde en bus der skulle hjem fRA USA--- SIKKEN EN GANG LORT INTET AFB- ELLER AFVEJET...SKOD HOLD DIG FRA DEM

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kunne også bare købe en turn-key motor her fra DK ;-)

Nu kender jeg ikke dit budget, men jeg har denne til salg.

http://vwnettet.dk/topic/156663

Mvh Lars Berg

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gør det selv. Se her hvor nemt det er :-)

http://www.rbernauer.de/php/content.php?action=content&id=25

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg ville også købe i Danmark, især efter hvad der bliver skrevet her. Sælger i Danmark vil også lave et bedre stykke arbejde for sin egen skyld, der er de nok lidt mere ligeglade i Danmark. Prisen i USA var faktisk en af årsagerne til jeg ikke købte der, da jeg synes det var lidt for billigt, men dog var den pris jeg fik oplyst væsentlig dyrere end den ovennævnte.

Ang. hvor jeg købte min, jeg købte af Thomas , Micha Racing.
Havde desværre ikke pengene til en helt ny Type 4 hos Farmer.

Hilsen Steven.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu skal det jo heller ikke forstå´s sådan, at jeg og ligesindede er de eneste der kan bygge sådan nogen motorer, for det ville jo være noget ævl. Men jo mere man går op i detaljerne og småtingende og lader være med at gå på kompromis, jo større er chancen for at få et godt resultat.
Og det er jo som oftest i de tre ord at besparelserne ligger, og så kan det gå galt meget hurtigt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg var ung havde jeg venner og bekendte der var tømrere og murere og studerende der lavede fine motorer og kørte motorløb med dem. Jeg ville ønske jeg kunne sætte en finger på hvorfor det pludseligt er blevet et problem at samle en motor.
Jeg ved da godt at jeg er mekaniker og som sådan har lært nogen grundlæggende ting på teknisk skole. Men på værkstedet, hvor jeg var i lære, lavede vi da ikke motorer. Jo vi skiftede et topstykke, men hvis motoren skulle hovedrepareres, købte man en "ombytter" En komplet, det I ville kalde en "turn key" eller en shortmotor, de I kalder en "longblock".
At lave hele motorer foregik hjemme i garagen. Man startede med at krybe, før man kunne gå og lavede en 1600 ud af en 1300. Så lavede man en tunet 1600 med en ukendt knast. Så lavede vi 1600 med knast købt i USA. Typisk Scat. Prøv at tænk, vi fik lavet en check i vores egen bank og sendte til USA. Så gik der 3 måneder uden man hørte noget. Så pludselig en dag kom pakken med posten.
Jeg har engang fået fire fælge, over fire måneder, ca. med en fælg om måneden.
I dag kan vi have dele på en lille uge og emaile med firmaerne i USA.
Nu mangler vi bare at få lært tyskerne at bruge kreditkort.
Jeg har lavet nogen motorer, ikke ret mange, for eller til andre. Men det er bøvlet. Man kan ikke overlade en motor med to karburatorer til en kontormand eller bankelev. Han, eller hun kan ikke høre når den stopper en tomgangsdyse til. "Det går jo væk når den får noget gas, så ka´den lære det" Men den lærer det ikke. Den bærnder hul i et stempel hvis man kører 110 km/t på motorvej, med for mager blanding på én cylinder.
I dag syntes jeg at der er en endnu større tendens til at en bil skal have nogen klø. Jeg har aldrig kunne nænne at give en kold motor bundgas. Det er lærlingen på det værksted, hvor jeg har lejet mig ind med synshal, kold over for.
Han har en Polo G40 og jeg har jo som bekendt en ældre Polo med 1,6 16V motor. Han har længe luret på min. For hans kan ikke starte og køre når den er kold. Jo den kan godt starte, så skal den lige stå 5 min. i tomgang og få lidt temperatur, så kan han køre.
Forleden kørte jeg i kø et par biler bag ham på landevejen, og han gik ud til overhaling.
Jeg fulgte efter og gav gas. Hans bil prustede og hvæsede fra bov-ventiler og hvad ved jeg, men jeg røg så hurtigt forbi ham, at man skulle tro den gik i stå. Han har ikke sagt noget de sidste dage, så han er nok blevet overrasket.
Nå nu tabte jeg vist tråden, men kom i gang. Dyrk jeres hobby. Sæt jer ind i tingene og byg så de motorer selv. Så får I også en bedre forståelse for hvad der går galt når den ikke vil køre.
Måske er der en ting mere: Alle de nye reservedele i dårlig kvalitet. For 25 år siden var det ikke noget problem at købe en ny stump og så bruge den. Men i dag skal man være mistænksom overfor alt hvad man kan købe. Måle og kontrollere. Det kan godt være jeg er tosset. Men jeg har lige målt på den udvendige diameter på to nye oliepumper i denne uge. Og bestemt mig til at genbruge den gamle originale. Det er fandme for dårligt og det kan jeg ikke forstå vi skal finde os i !
For tre uger siden kontrollerede jeg 8 cylindre som jeg havde fået boret til type4. Der er 4 der kan bruges ! Der er pokker tag mig også for dårligt ! Og det er lavet ved et velanset dansk motorfirma. "Jamen er det ikke godtnok" var kommentaren. Nej det er ikke godt nok at en nyboret cyl. er 0,07mm. konisk, når den skal køre med 0,05mm spillerum. Så er der pludselig 0,12mm spillerum når stemplet er nede at vende i bunden. Underligt at nogen døjer med "blowby" ikke ??
Når man tidligere modtog et sæt nye cylindre/stempler fra Kolbenscmidt eller Mahle, så målte vi da aldrig på dem. Vi samlede det bare og det gav aldrig problemer.
Da jeg lavede min Polomotor målte jeg cylindrene. Det var ikke målbart at det var en brugt motor. Honing og nye ringe. Den har kørt 76.000 km nu. Sådan skal det være.
Men jeg kan da ikke gøre hverken fra eller til. Jeg er da ikke nogen troldmand. Men jeg kan da rengøre delene og samle dem uden sand. Så tror jeg man er kommet langt.
Måleværktøjet kan købes for små penge i dag. Det var ubetaleligt for 25 år siden. Bare kom i gang.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen Frank gamle ven. Du har jo ramt sagens kerne lige midt i. Idag er man nødt til at måle på alting,som du osse selv har oplevet fordi 1, almindelige motorer er idag så slidt, at man ikke bare kan genbruge del for del. Og 2, de nye dele må man så måle og finde ud af om de ligge inden for acceptabel margin på tolerancer, og vægt på roterende dele ej at forglemme.
Eksempelvis, for 10 år siden kunne vi genbruge omkring det halve af alle plejlstænger til mildere motorer. (Dvs de var godt og vel indenfor fabrikstolerancerne) Idag kan vi typisk genbruge 1 ud af 10 sæt til noget tilsvarende. Resten er ofte på eller langt over slidgrænsen. Det er det samme eller værre med knastaksler/løftere.

Nå, nok om det. God weekend til alle.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MartinP Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hel alle

ANG KØB AF MOTOR I USA, JEG KENDER MARK WOLTER / strictly foreign. HAR FAKTISK LIGE HAFT HAM PÅ TELEFONEN I DAG, HAR KØBT 3 MOTOR DER, OG KAN VARMT ANBEFALE HAM, SKAL BESTILLE EN MERE ASAP
HVIS I RINGER HAM SÅ HILS FRA MARTIN I DANMARK MED DEN HVIDE CAMPER BUS FRA OREGON SÅ VED HAN HVEM DET ER
FRAGTEN ER CA 600 $ I KAN ROLIGT BETALE HAM I FORSKUD, TA DET PÅ VISA SÅ ER I ALLE SIKKRET, HAR SELV HAFT MIT MED SERANOS I CA DET SVIN...MEN SÅDAN ER DET IKKE HER.... MARK BAKKER OGSÅ OP OM EVT GARANTI MM.
MEN SMID MIG EN MAIL HVIS I SKAL HA EN JEG RINGER GERNE FOR JER, SKAL SELV HA MIN GAMLE 1600 HJEM SOM STÅR PÅ HANS VÆRKSTED.
HAVE FUN BEE GOOD :-)

MARTIN 31 71 26 42

(permalink) tommelomme Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvorfor råber du ??


Reply

You must log in to post.