Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie drypper ud på varmekasserne

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Min nye motor som jeg lige har fået lagt drypper nu olie, så jeg måtte droppe at kører den til syn i dag.
Den drypper olie ned på varmekassen og på bundskjoldet og det kommer bag topstykket ved stødstangsrørene. Kan det være stødstangsrøret der er utæt og kan det skiftes uden jeg skal have motoren ud igen.
Jeg har set man kan få teleskop rør, er de ligeså gode, de er lidt dyrere, men ville jo gerne undgå at betale for at få motoren ud igen. CSP sælger også nogle i nylon, nogle der har erfaring med dem.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med mit problem, så jeg ikke bare får skiftet noget som ikke fejler noget.
Det skal siges at jeg skiftede ventildækselpakningerne inden motoren blev lagt i for en sikkerhedsskyld, da jeg så der var lidt olie på varmekasserne.

Hilsen Steven.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du kørt med motoren ? Bliver det værre eller bedre af det ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

typisk vw hva :-)

Det er vigtigt du finder ud af hvor olien kommer fra med sikkerhed. Der er flere steder det kan komme fra: Stødstangsrør, oliekøleren, ventildækselpakningen og mellem cylindre og blok.....der er også noget med at for tynd olie også kan give lidt utætheder

stødstænger bliver utætte i pakningerne i enderne- 8 nye rør koster 80kr og komplet pakningssæt koster ca 200kr og der er alle pakninger til det hele, og opgaven er faktisk ikke så voldsom- det kan gøres på en eftermiddag.

Jeg ville personligt ikke købe de teleskoprør. Har prøvet dem tidligere og det var ikke noget hit efter nogle km. Det er en skodløsning

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

hej stevens
hvis du er sikker på at olien kommer fra stødstangsrørene er der ikke andet at gøre end at skift og husk nye pakninger teleskop rørene i aluminium er nok de bedste , har ikke erfaring med nylon røren ,men du kan sagtens skifte dem uden at ta motoren ud , af med nederste varmeskjold, topdæksler og vippetøj pil stødstængerne ud vrid de gamle stødstangsrør ud med lidt vold og så på med det hele igen
Lars

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ventildækselpakning er tit noget skidt giv den lidt flydepakning i bunden

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har prøvet at uoriginale ventildæksler kan være noget rigtigt l... at få tæt. Skift til de originale ventildæksler hvis det er her problemet er.

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du siger motoren var okay inden du skiftede ventildækselpakning og så spilder den olie bagefter.
Tjek lige om du er kommet til at sætte et dæksel lidt på skrå så det ikke lukker helt tæt.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg har fået at vide den ikke skulle have dryppet olie inden jeg lagde den i. Olien kommer ikke fra ventildækslerne, men på den anden side af topstykket.

Jeg kan se der er de normaler stødstangsrør i højre side af motoren og messinfarvede glatte rør med en vulst på midten i venstre side. Det må vel så være teleskoprør eller er jeg helt galt på den. Kan der skiftes pakninger på teleskoprør uden at skille noget ad eller er det ikke til at få rørene ud selvom det er teleskop.
Hvis jeg vælger at skifte til alm. rør, skal jeg så have motoren ud eller kan den blive i.

Jeg har ikke kørt med motoren, har kun stået i tomgang i omkring 5 minutter.

Hilsen Steven.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kort:
Hvis du skifter dem til alm. stødstangsrør ligesom de org., så SKAL du have motoren ud og have den skilt ad.
Hvis du derimod sætter teleskoprør på, så kan du gøre det hele meget enkelt, og det er uden at tage motoren ud. Jeg ville aldrig være bekymret over at købe et produkt CSP selv har designet/fabrikeret, det plejer altid at være overlegen kvalitet de leverer.
Teleskop rør kan altid af og påmonteres. Husk ALTID nye pakninger.

Men hvis du er blevet lovet en motor der ikke drypper, så er det vel sælger der står med en regning på 8 nye teleskoprør, og ikke dig....?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu ikke for at blande mig men steven var og høre/se motoren køre og den har ikke spildt før dette her indlæg... motoren kommer fra Flying A servicecar så jeg ved den ikke fejler noget den her også været i hannover uden problemer... steven tjek hvor det olie kommer fra... skal også siges at motoren blev solgt til 5k under udbuds prisen så der er nok råd til at købe push rods,, det er jo ikke en ny motor alla 2009 model men en gammel org blok/motor som er blevet renoveret af angora drengene tilbage den gang thomas 356 havde den og den har måske køre 5-7000km max og ved den var iorden da den blev taget ud så et eller andet er gået galt ved montering efter det....

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg var ikke klar over at det var den motor, ej heller at han havde købt af dig.

Men hvis den er prøveHØRT og alt fundet ok, ja så er det jo nok bare op med pengene og få bestilt de teleskop stødstangsrør for egen regning.
Nu du er ved det Steven, så check lige om glemmepladerne sidder på sin plads - ellers er det jo nemt at sætte dem på nu hvor stødstangsrørene alligevel er taget af.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Nu var det ikke fordi jeg ville have Thomas til at betale for noget, ved godt jeg har købt den som beset. Ville bare være sikker på hvad det kunne være inden jeg får nogen til at lave det.
Så det eneste der skal af er vippetøjet og stødstængerne.

Glemmeplader, hvad er det og hvor sidder de. Kan de også købes ved CSP.

Det skal siges, dette indlæg er ikke på nogen måde ment som en klage, men kun fordi jeg ønsker at få udbedret drypperiet.

Hilsen Steven.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

køb dig en haynes, eller find en der kan hjælpe

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej steven
Glemmeplader er de plader der er klemt op mellem Cylinder boltene mellem cylinderne lige bagved stødstangsrørene ,det er nogen stålplader på ca 10x10 cm de medvirker til at motoren bliver kølet
Lars

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk lige at justere ventiler efter at stødstængerne har været afmonteret fremgangsmåden finder du ved at søge på ventiljustering i forum
Lars

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Så er motoren blevet renset med motorrens, så nu ligner den en million.
Den drypper fra det tredje rør i venstre side ud mod ventilerne. Det er teleskoprør i den side og alu rør i den højre side med de hvide pakninger.
Det skulle vel være nok at skifte de fire i venstre side, det ligner sorte pakninger i den side. Jeg tror de har været skiftet i højre side på et tidspunkt.

Hilsen Steven.

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg vil anbefale dig kun at skifte de stødstangsrør der er utætte.
Der er ingen grund til at pille ved de tætte rør, du risikere bare at de også bliver utætte bagefter.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg er også kommet frem til jeg kun skifter dem i den ene side og lader den anden side være da det ser ud som om de har været skiftet for nylig.

Tak for hjælpen til alle.

Hilsen Steven.


Reply

You must log in to post.