Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dynamo rem ikke i lod.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har en 1835 motor, hvor remmen ikke sidder i lod. Den er nok 7-8 mm længere ude i toppen end ved den nederste remskive. Der sidder en alu remskive på krumtappen og en chrom remskive på dynamoen. Blæsehus og dynamoplade er også i chrom, men jeg har også en alm 1600 motor, hvor alt motorbklik er i almindelig sort blik, hvor det samme problem er....det eneste der ikke er original på den, er den nederste remskive, som også er en alu remskive. Skal der være en afstandsbøsning bag det nederste remhjul.
Har prøvet at kigge på dynamoplader, hvor jeg ikke kan måle forskel på den i chrom og den i alm. sort blik.
Hvor kan problemet være? Det nederste remhjul?

(permalink) Peter Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-måske kan det være en 6v remskive i stedet for en 12v?, mener at 6v typen sidder længere "tilbage" når du står og kigger ind i motorrummet, og derved sidder den ikke på linie med det nederste remhjul.

-------------------------------------------
63_T1_Ragtop, 71_T2
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv at bytte om på den inderste og den yderste del af remskiven, det har jeg gjort på en af mine motorer en gang, + at der kan jo justeres med div shims.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har prøvet at tage blæsehuset af og lade dynamoen gå imod stoppet på foden og nu ser det ud til at den flugter den nederste remskive....så det må vel være det lorte chrom cylinderblik og blæsehus, der gør at den ikke flugter?....

(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal den øverste være længere inde end den nederste når det er en 6v..
Slider det ikke gevaldigt på remmen..

(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ingen der kan svare på ovennævnte spørgsmål.. skal den sidde længere inde end den nederste..

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej. altid i lod om det er 6 eller 12 volt. vis det ikke virker. forchrom det

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hawk skriver det modsatte længere oppe i tråden..

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

sigaard du misforstår det der bliver skrevet.

Én ting er remhjulet forsætning på henholdsvis 6 og 12v dynamo, det skal jo matche 6 eller 12v dynamo idet de er forskellige.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var nok her et billede kunne hjælpe med at gætte!
Nu skriver du at det er en dynamo du har, og det kan da også
være tilfældet, men du skriver længere oppe i tråden at du har
prøvet at skubbe den så langt frem at den går på stoppet på
foden???? så burde det være en generator!
Men ellers er der følgende muligheder hvis vi tror på dynamoen:
Til venstre på billedet ser du en 12v 30A dynamo med en 30 hk remskive.
I midten en 38A dynamo som blev brugt på type 2 en kort periode,
den er lidt længere end de "normale" 30A og havde en anden bagplade
mod blæserhuset.
Til højre ser du en "normal" 30A dynamo med den rigtige remskive.

vh Torkild

12 v dynamo.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og hvis der sidder nogen derude der mangler en bagplade til sådan en "speciel" type2 dynamo, så har jeg en (eller to?) der ligger og flyder, som jeg ikke kan bruge til noget.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sorry sorry, men udfra billedet af de tre dynamo´er, må min være en generator, da den ikke ligner.
På csp´s hjemmeside står der bare generator ud for den runde model og alternator ud for den model jeg har, så tænkte min var en dynamo.

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som jeg skrev havde det nok været smart om du havde lagt et billede med dit
spørgsmål!!
Generatorens remskive skal være ligeså tæt på generatorhuset som du ser på
billedet af den "normale" dynamo.
Hvis der bag remhjulet sidder et køleblæserhjul kan det være årsag til
at din kilerem løber ud af lod, eller den nederste remskive er forkert, eller
eller------, et billede ville hjælpe.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04

Reply

You must log in to post.