1600 toppe enkelt portet gammel model (nye) har de svage heder, revner de også som 1600 dobbel portet. min halter lidt på cyl 1 men viser ikke noget på en prøve
1600 toppe enkelt portet gammel model (nye) har de svage heder, revner de også som 1600 dobbel portet. min halter lidt på cyl 1 men viser ikke noget på en prøve
Alle topstykker revner hvis de bliver overbelastet (for varme).
Motorer med dobbeltkanal-indsugning yder generelt mere end enkelt-inds.motorer
og er dermed mere udsat for revner.
Revner opstår normalt mellem ventilsæde og tændrørsgevindhul, eller mellem
ventilsæderne.
Revne mellem ventilsæde og tændrørsgevind kan normalt ses på tændrørets
sokkel da den bliver belagt med sod!
Ellers er tommelfinger-reglen; jo større ventiler, jo mindre gods, jo større
risiko for revner.
Jeg mindes ikke en motor som har "haltet" eller gået dårligt alene p.g.a
et revnet topstykke.
ikke godt så har 3 tilsodet og 1 helt nomal mørke bruun
Øh! det er altså på den udvendige side af tændrøret jeg mener,
hvis gevindet er revnet holder paknings-ringen på tændrøret ikke tæt.
er med .. min kompression er 9.5 - 10 - 9.3 - 10.5 i række følge 1234
Det ser jo fint ud, årsagen til at din motor halter må så findes i
tændingsanlæg eller karburator.
You must log in to post.