Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  topstykke

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1600 toppe enkelt portet gammel model (nye) har de svage heder, revner de også som 1600 dobbel portet. min halter lidt på cyl 1 men viser ikke noget på en prøve

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Alle topstykker revner hvis de bliver overbelastet (for varme).
Motorer med dobbeltkanal-indsugning yder generelt mere end enkelt-inds.motorer
og er dermed mere udsat for revner.
Revner opstår normalt mellem ventilsæde og tændrørsgevindhul, eller mellem
ventilsæderne.
Revne mellem ventilsæde og tændrørsgevind kan normalt ses på tændrørets
sokkel da den bliver belagt med sod!
Ellers er tommelfinger-reglen; jo større ventiler, jo mindre gods, jo større
risiko for revner.
Jeg mindes ikke en motor som har "haltet" eller gået dårligt alene p.g.a
et revnet topstykke.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ikke godt så har 3 tilsodet og 1 helt nomal mørke bruun

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øh! det er altså på den udvendige side af tændrøret jeg mener,
hvis gevindet er revnet holder paknings-ringen på tændrøret ikke tæt.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er med .. min kompression er 9.5 - 10 - 9.3 - 10.5 i række følge 1234

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det ser jo fint ud, årsagen til at din motor halter må så findes i
tændingsanlæg eller karburator.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04

Reply

You must log in to post.