turbo - jojo
hvor mange ccm har den ?
1914
har en dataliste på bilen, men den er på svensk og det fatter jeg desværre intet af...
skriv den ind her - så skal jeg oversætte den til forståeligt dansk
eller brug google translator , den kan man også få lidt ud af.
Chassi: 380 mm avkortad bottenplatta. Original länkpinneframvagn med dubbla empi sänkningssatser. sänkt bak för bättre hjulvinklar.
Fälgar: -73 VW Big 4tumx15 6,5 tum fram,10,5 bak egenhändigt breddade av Lars.
Däck: nankang 185 45 15 fram, yokohama 295 50 15 bak.
Vikt: 700 kg
Motor: -73 vw typ1 as 41 block 1914 cc, original vevaxel 69 mm slag, Mahle cylindrar & kolvar 94 mm diam, CB 044 topplock oportade 42 37 mm ventiler, Engle tcs 20 kamaxel 294 insug 284 avgas, Manton stålstötstänger. Omsvetsat original insug (fästen för spridare), original –78 VW transporter sprut som härstammar från boxer åttan som byggdes i Etuna. –85 Volvo 760 turbo Spridare, en tillsats spridare från –95 Ford Escort går in vid 0,3 bars laddtryck oljesystem fullflödes med hp1 oljefilter. Turboaggregat från –02 Volvo V40 T4, max ladddtryck 1,1 bar intercooler från någon v.a.g produkt. Tändning ignitor msd btm6, msd high vibration coil. All svarvning fräsning svetsning utfört av Lars.
Effekt: +50 hp.
Växellåda: Original -74 VW irs ombyggd till svingaxel, cb perfomance superdiff, andra lådan den här sommaren. kennedy stage2 tryckplatta centerforce dualfriction lamell.
Kaross: Beach buggy i glasfiber av okänt fabrikat. Kofångare fram av 32mm rör. bosch strålkastare, biltema blinkers fram. –65 VW bakljus. båt tanklock, biltema mc backspeglar. laserskuret Turbo emblem bak.
Inredning: Huvudbåge 55 x 2 mm, rutram 38 x 3 mm hydraulrör. Biltema instrument, Rci stolar. Astrali ratt. org växelspak. Egen hållare till mobiltelefon på växelspaksfäste. Biltema varvräknare, wika laddtrycksmätare med eget fäste på vw-65 rattstång.volt, oljetryck, oljetemp, tank mätare från biltema, -65 vw org hastighetsmätare med egengjord sarg på instrumentpanelen. MDS tändbox under eget plexiglasskydd bakom förarstolen. Batteri bakom passargerar stolen. Huvudströmbrytare centralt placerat bakom stolarna. Eldsläckare på golvet framför passargerar stolen.
Lack: -06 Saab Lime Yellow. Alla rör, bågar och fälgarna lackade med chassigrå lastbilslack
tillykke med den, må men spøre om hvor i landet den kører
Ifølge mandens profil - Fyn.
Fyn
nogen lunde sådan her - er dog lidt i tvivl om det der insprøjtningssystem
virker som en rigtig gang svensk mix - men de er også gode til at få noget til
at virke de lige har fundet ved huggeren ...
_______________________________________________________________________________
chassis / bundplade afkortet med 380 mm
orginal linkpin forbro m dobbelt empi sænknings anordninger
sænket i bag for bedre hjul vinkel
fælge 73 vw big , 6½ i front og 10½ i bag - 15 tommer
dæk foran 185/45-15 og 295/50-15 i bag
vægt 700 kg
motor -73 type1 AS41 blok med 1914 ccm , orginal krumtap med 69 mm slag længde , mahle cylindrer og stempler ,
044 topstykker m 42/37 mm ventiler , 294 graders insugning og 284 udsugnings knast TSC 20
manton stålstødstænger , omsvejst org insugningsmanifold , ET ELLER ANDET MED NOGET SPREDERER , ANER JEG IKKR HVAD ER:::
78 tranporter insprøjt , som stammer fra en 8 cyl boxer som blev bygget etuna , der er monteret
sprøjt fra en volvo 760 turbo , som er bygget sammen med noget fra en ford escort , og den begynder ved ca 0,3 bars ladetryk.
oljesystem er er fullflow med HP1 oljefilter.
torbo dele er fra en 2002 volvo V40 T4 , max ladetryk 1,1 bar , intercooleren er et V.A.G produkt af en art.
tænding ignitor MSD BTM6 , MSD high vibration tændspole , al fræsning og svejsning er udført af lars.
effekt +50 hk
gearkassen , orginal 74 ombygget til svingaxel , cb performance superdiff , anden gearkasse den her sommer ,
kennedy stage2 trykplade m med centerforce dobbelt friktionslamel.
kaarosse beach buggy i glasfiber af ukendt fabrikat , kofanger front af 32 mm rør , bosch forlygter , biltema blinklys foran.
bobbel 65 baglygter , båd tankdæksel , biltema bakspejl , laserskåret turbo emblem bagpå.
interiør styrtbøjle 55x2 mm , ruderamme 38x 3 mm hdralicrør, biltema instrument , rci skålsæder , astrali rat , org gearvælger
egen holder til mobil telefon på gearstangsholder , biltema omdrejningstæller , wika ladetrykmåler , med eget beslag på 65 ratstamme.
olietryk , olie temp , og benxinmåler fra biltema, 65 org speedometer , med selvgjort kant på instrumentbordet ..
MDS tændingsbox under hjemmelavet plexiglas dæksel bag ved fører stolen , batteri bag ved passaseger stolen,
hovedstrømsavbryder centralt placeret bagved stolene ,
lack 2006 SAAB lime yellow , alle rør og dæksler og fælge er lakeret med chassisgrå lastbil lack ...
Spridare= indsprøjtningsdyser
Den kører normalt på Volvo dyserne, og Escort dysen giver et tilskud af benzin over 0,3bars ladetryk
ja okay - derfor er det stadigvæk lidt volapyk for mig det han har skrevet om hvad der er brugt , men jeg er heller ikke motormand - og slet ikke med sprøjt.
men det lyder kreativt , men det virker sgu sikkert fremregende - det er de svensker sgu gode til , at mixe noget fra alle mulige biler sammen ...
Kører den med karburator?
Jeg er godt med på at den kører med tilskudsdyser, men hvad bruger den til at styre det alm. benzinforbrug.
Jakob
så vidt jeg ved er selve styringen fra en transporter og der samme er spjældhuset
Hvad har du så af planer med den?
Man bliver jo nysgerrig:) Men det ser da rigtig spændende ud.
Har du fået nogen attest med på den, så du ved hvad den yder?
Må vi ikke se nogle flere nærbilleder af din motor-opbygning?
Jakob
En virkelig smuk buggy som ser meget velbygget ud.
Eneste minus umiddelbart er foreste blinklys, falder noget ved siden af alle de andre detaljer på bilen.
Motoren er et helt kapitel for sig selv.
Tillykke med købet ! Det ser ud til at der er meget nydelse på vejene i vente med den.
Jeg ved desværre ikke hvor meget den yder, men den kører da meget godt efter at det er gamle volvo dele den er bygget af ;-)
Der mangler lidt finish på motoren, men det må komme med tiden.
Hvordan gik det til toldsyn?
Jakob
Jeg var bare ud og høre om det kunne lade sig gøre ;-)
Det ene sted sagde han bare "den er jo med turbo" så var det løb kørt.
Det andet sted ville de have papirer på opkortningen som jeg naturligvis ikke har noget af, men de var mere medgørlige mht. motoren, jeg kan jo bare justere på den knap mellem sæderne til tændingen, for så sker der næsten intet når turboen slår til.
Skal også lige have fat i et par gamle fælge med dæk, da mine rager en del uden for karóssen.
Endelig en buggy med tidstypiske baglygter istedet for T-hansen dioder.
De sidder måske lidt tæt, men pyt med det.
Farven er der også lidt flake over.
Ville nok sætte nogle smallere baghjul på og fordæk med et mønster der passede til bilen.
G.
Den er jo kanonfed!!
Det eneste der skær i mine øjne er biltemaspejlene og blinklysene for, måske fordækkene, men det er jo småting, den har for mig en rigtig fed udstråling!
Fedt med de tætsiddende baglygter, det får den til at se megabred ud..
Tilykke med den og held og lykke med synet, det burde ikke være noget problem, bare den er kørbar, velbygget og fungerer!!
R.
Den er mega nice! Tillykke med den!
You must log in to post.