Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Krydspinds Bøsninger

Tags:
No tags yet.

(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har købt nye krydspinds bøsninger.
De nye har ingen huller til smørnig som de gamle.
Hvordan kommer der olie til pinden ???
Det er en type 1 1600 ccm

Mvh. Karsten

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dem borer du først når du har presset bøsningen i plejlstangen, inden du
fræser hullet til krydspinden op.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok. tak
Så skal jeg bare finde et fræsejern :)

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I princippet ja!!
Men at fræse pindbøsninger er ikke noget man bare lige gør,
det kræver en nøjagtig opspænding af plejlstang og fræser.
Normalt anvender man en justerbar rival, men hvis du ikke har
godt værktøj/håndelag var det nok bedre at få den lokale
cylinderservice til at hohne bøsningerne så de passer til dine
nye stempelpinde.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har fræset bøsninger før, så håndelaget burde være der.
Fik da et svendebrev en gang i 1996 som mekaniker :)

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fair nok Karsten, god arbejdslyst.
vh Torkild

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En mek. fra dengang der rigtige håndværkere til,sådan.

(permalink) karsten 315 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er nemlig rigtig,det var dengang vi lavede biler.
I dag skifter jeg kun dele ud :(

-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
(permalink) HenningS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Karsten..

Jeg har en justerbar rival.. 21-24mm

MVH Henning

-------------------------------------------
VW Jagtvogn 12/74
VW T2 Pickup 71 crossover
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Argh ! Det er jo ikke lige noget man gør "på fri hånd" Så ville motoren sikkert have kørt bedre med de gamle bøsninger.
Få nu det lavet på et motorrenoveringsværksted.

Og hvis man kunne hviske, så ville jeg hviske: Hvorfor vidste du så ikke at man borer hullerne, når bøsningerne er skiftede ? Men FØR man "fræser"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.