Jeg har købt nye krydspinds bøsninger.
De nye har ingen huller til smørnig som de gamle.
Hvordan kommer der olie til pinden ???
Det er en type 1 1600 ccm
Mvh. Karsten
Har en gammel jagtpølse.
61814375
Jeg har købt nye krydspinds bøsninger.
De nye har ingen huller til smørnig som de gamle.
Hvordan kommer der olie til pinden ???
Det er en type 1 1600 ccm
Mvh. Karsten
Dem borer du først når du har presset bøsningen i plejlstangen, inden du
fræser hullet til krydspinden op.
Ok. tak
Så skal jeg bare finde et fræsejern :)
I princippet ja!!
Men at fræse pindbøsninger er ikke noget man bare lige gør,
det kræver en nøjagtig opspænding af plejlstang og fræser.
Normalt anvender man en justerbar rival, men hvis du ikke har
godt værktøj/håndelag var det nok bedre at få den lokale
cylinderservice til at hohne bøsningerne så de passer til dine
nye stempelpinde.
Har fræset bøsninger før, så håndelaget burde være der.
Fik da et svendebrev en gang i 1996 som mekaniker :)
Fair nok Karsten, god arbejdslyst.
vh Torkild
En mek. fra dengang der rigtige håndværkere til,sådan.
Det er nemlig rigtig,det var dengang vi lavede biler.
I dag skifter jeg kun dele ud :(
Hej Karsten..
Jeg har en justerbar rival.. 21-24mm
MVH Henning
Argh ! Det er jo ikke lige noget man gør "på fri hånd" Så ville motoren sikkert have kørt bedre med de gamle bøsninger.
Få nu det lavet på et motorrenoveringsværksted.
Og hvis man kunne hviske, så ville jeg hviske: Hvorfor vidste du så ikke at man borer hullerne, når bøsningerne er skiftede ? Men FØR man "fræser"
You must log in to post.