Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Pakninger omkring ankerpladen

Tags:
No tags yet.

(permalink) TaF Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg skiftede for et stk. tid siden ankerplader bagerst i begge sider på min 1966 T1, og der har siden da været en lille utæthed ved det højre baghjul (gearolie).
Derfor vil jeg nu ind og smide nye pakninger i (og leje mens jer er der..).
Sidder der en parpir-pakning på begge sider af ankerpladen (hvilket forklare hvorfor der er to pakninger med i sættet)?
Og er lejet lige til at trække af, eller sidder det ofte godt fast?
På forhånd tak,

Thomas

pakningsst.jpg
exploded.jpg

-------------------------------------------
"We shape our buildings; thereafter they shape us.", Winston Churchill
KBH S, 2300 - 22104203
(permalink) kentfp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er selv i gang med samme operation på min 1965 bus - men opbygningen er vist den samme. Lejet sidder ikke specielt godt fast og kan umiddelbart trækkes af. Jeg mener ikke der skal papir-pakning på begge sider af ankerpladen da den store O-ring pakker bagud mod akselrøret (er heller ikke vist på din eksploderede tegning). Men hvis andre er klogere end undertegnede hører jeg det også gerne da jeg regner med at skulle samle min i aften.

Hvis Torkild kommer med på tråden kan han helt sikkert af- eller bekræfte!

Kent

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er de 2 oringe og pakdåsen, som sørger for at holde det hele tæt. Så sørg for at få renset godt af ved pakfladerne hvor oring skal sidde, og husk de skiver osv. der skal være der (i henhold til det eksplosions billede der også er vist øverst i tråden.
Vær også opmærksom på at "læben" på pakdåsen godt kan bøje/folde en kant under montering af sidste lejedæksel hvor pakdåse er monteret i.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TaF Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene..
Er der nogen grund til at der følger to pakninger med i sættet?

-------------------------------------------
"We shape our buildings; thereafter they shape us.", Winston Churchill
KBH S, 2300 - 22104203
(permalink) kentfp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har fået min samlet her til aften, hældt lidt gearolie på og trillet en tur i lokalområdet. En inspektion under bilen viste ingen lækager so far. Jeg brugte kun den ene papir-pakning!

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) TaF Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som en sen opfølger:
Jeg skar selv en ny pakning og ligesom kenfp: ingen lækager so far!

-------------------------------------------
"We shape our buildings; thereafter they shape us.", Winston Churchill
KBH S, 2300 - 22104203

Reply

You must log in to post.