Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange hk på en 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

sidder lige og overvejer lidt forskelige motor setup
hvad kan en 1600 ccm komme til at yde med 044 toppe 40 mm kadron 294/296 knast, tarmslyng , oo9 fordeler ???
eller er der mere knald i en 1914 med standart 2 portet toppe ,kadron og 294 knast
der er selvfølgelig lidt økonomi indblandet

lars

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ca 65 hk med brugte ok dele og lidt mere med nye

ca 80 for 1914 ccm

men med forkæler dele kan en 1600 ccm godt yde over 200 , men så glem alt om
økonomien og selvbygger ;0)

og tallene er ca tal - det vil det altid være på sådan noget ..
er der noget der ikke er lavet eller justeret godt nok , kan en 1600 godt miste
effekt på en ombygning m feks få 45hk selvom den er født med 50.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Mange tak for dit svar
Det er nye dele der bliver puslet om , troede sku en 1600 kunne komme til at yde lidt mere, så må nok hellere hoppe videre til tanken med en 1914 ccm
vil gerne ha sådan ca 100 hk med et nogenlunde moment
lars

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det kan den også - jeg skriver jo 200 med de rigtige dele og det rigtige arbejde..

men hvordan man gør det aner jeg ikke , det er jeg ikke kombetent nok til at vide.

og bliver det nok heller aldrig ;0)

vil du ha økonomi 100 hk - så køb en brugt frisk type4 - eller byg en 2007/2110er - meeen 1914eren kan nok også hvis du nulrer den lidt.

jeg ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at svare på disse motorspørgsmål - jeg har
ingen praktisk erfaring whatsoever , kan en masse teori jeg ikke kan bruge til en skid - gør hvad du selv finder bedst.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmmm ja type 4 kunne jeg godt tænke mig at smide i ,men der er jo lige med afgift

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

om du kører med en type4 1800 eller en type1 1914 , er da ligemeget , det bliver ikke lovligt fordi du betaler afgift af den grund , men det nok nemmerer at skjule du kører med en 1914 fordi motornummeret passer med en 1600 ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

A´Ja det er selfølgelig rigtigt nok ,men har jo en blok uden nummer så bestemmer jo selv størrelsen . hvilken type 4 motor skal man så vælge ?? nogen der er bedre en andre ??

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en porsche 914 har en go en - men så ryger økonomiaspektet igen ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja måske hvad skal sådan en fætter koste?? skal den renoveres eller er den bare på toppen

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

aner det ikke - jeg har ikke en til salg - men kig omkring på nettet

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

:-)

http://www.youtube.com/watch?v=VPVqYRrQBA0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9868ihgGVk8&feature=related

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) B_H Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg lavede en 1641 motore for nogle år tilbage, den bestod af:
Std toppe med højere komp., 284 knast, 2 weber 36 fra en gammel alfa 33, 009 fordeler, en billig grenerør udstødning,
Den gav 84hk og 140Nm, Den var billig og kørte pisse godt.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for det brian, det lyder sku da ikke så dårligt.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmmm er der ikke nogen andre der også har gode beretninger om 1600/1900 motorer med noget skrald i ?
Lars

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan godt lave 100 hk. på en 1600 motor hvis den får lidt knast og noget nuller i toppene, men hvis den skal holde til at få klø og køre 150.000 km så er det de dyre stumper du skal have fat i. Den billigste måde at "lave" 100hk. på er at bygge en low budget 1914 ccm.
...har selv en 1600 motor der laver over 90hk. uden at være specielt pumpet, men er bygget af de rigtige stumper. (kunne muligvis være til salg)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Warp tak for tilbudet ,men kan godt lide at rode med det selv , er egentligt lidt mere ude efter lidt fakta på hvad der kan opnås på en 1600 eller 1914 motor uden at det koster spidsen af en jetjager
Lars

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Al tuning der kan holde koster penge uanset kubik. Der er ingen billig smutvej til holdbare heste. Find ud af hvad dit budget er og bestem dig for hvad du prioritere højest, holdbarhed eller mange heste? ...du kan ikke få begge dele hvis det skal være billigt (går ud fra at det skal være billigt eftersom du skriver at det ikke må koste spidsen af en jetjager).

...de tal (65 hk. og 80 hk.) Bornholmeren nævner øverst i tråden er forholdsvis nemmer at nå til rimelige penge.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

ikke bare billig bunden skal selfølgelig være i orden med god krumtap osv. nogen der har gode erfaringer med mini stoker feks 1745 ccm eller lignende

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kan uden tvivl blive en rigtig fin og holdbar motor.
...kender da til en enkelt som Farmer vist har bygget (så vidt jeg husker)
Men hvorfor ikke bygge noget større når du nu alligevel er ved at ændre på slaglængden?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

overvejer forskellige alternativer


Reply

You must log in to post.