hey
ville høre om der er nogen der har nogen erfaring med at koge spindler i olie for beder styrke eller er det bare noget jeg har hørt...
vh christian
hey
ville høre om der er nogen der har nogen erfaring med at koge spindler i olie for beder styrke eller er det bare noget jeg har hørt...
vh christian
Cool! friture stegte spindler! ..... De kunne sikkert også blive gode på grillen?
Men helt ærligt, hvorfor? har du da nogensinde set nogen der bøjede? det eneste du ville opnå ved at hærde dem var de blev skøre og knækkede nemmere...
Jesper
husk at gi dem salt når de er sprøde og færdige ;0)
nej man skal ikke tage alt seriøst man hører , heller ikke herinde ;0)
på grillen god ide.. :-)
Jeg synes du skal koge dem, og ikke mindst tage en masse billeder af det. Det bliver sjovt at se hvordan det spinder af.
så så
nu ik så sjov :-)
syntes bare jeg havede hørt noget om det eller læste et sted.... ggggggg
Man kan lave en hjemmehærdning ved at varme jern/stål op over godt rødt, holde det ved den temperatur i stykke tid, for derefter at smide det i diesel. Bagefter skal man så lige varme det op til omkring 150-200 grader, for lige at bløde stålet lidt op igen.
Som udgangspunkt vil jeg dog mene at hærdning er noget man bedst overlader til producenten.
Spindler og kødben kan sagtens blive skæve, men der skal noget til.
Synes det lyder lidt farligt at smide rødglødende jern i en spand Diesel. Vi brugte nu bare vand dengang jeg gik i skole.
Der skal bruges brugt motorolie. Det er nemlig kulstoffet fra soden man er ude efter.
Ja der kan gå ild i det hvis man står og vifter med det i overfladen. Ned med skidtet så ilden "drukner"
Men gør i en metalspand, så sker der ikke noget hvis olien brænder. Så lægger man bare et låg på.
Prøv at hælde en slat benzin ud på gulvet og smid et cigaretskod, ligesom Bruce Willis han gør. Det sker der ikke noget ved. Skoddet går bare ud. Blandingen er for "fed"
Man kan bruge diesel lige så vel som motorolie. Men ja, det er kulstoffet man vil have ind i stålet. I gamle dage smed med et rødglødende sværd i en kasse med kul, som en metode til at få kulstof indholdet op.
Diesel begynder bare stille og roligt at koge - og føj hvor det ryger. Jeg målte temperaturen på dieselen til at være ca 110 grader.
altså grunden til at man varmer spindlen op i olie er jo for at udvige den, samtidig skal man have kølet styrebolten ned så den er kold. formålet er at undgå rivning når de presses sammen, den metode brugte jeg på min type 1, og det virkede fint.. og metoden fik jeg fra en org. VW rep. håndbog.
Mvh Jesper M
You must log in to post.