Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vandkøler hvor ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja ja... spar bare alle de sjove kommentarer om vandkølet biler og vwnettet.. :-)

Men dem som har haft vandkølet motorer i deres biler, hvor har i haft jeres køler ??

Send gerne foto og beskrivelser..

Der er vel egentligt andre end Danborn som har prøvet ikk !!

Martin@plain.dk

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vil en løsning som denne være effektiv nok ??

Det vil være et helt tæt system hvor luften aldrig kommer forbi motoren, men bliver suget ind over gearkassen og derefter ud gennem de normale gæller under bagruden.

Der vil over gearkassen blive lavet en form for scoop som presser luften igennem ved kørsel, og så en stor elblæser ved stop.

Køleren vil være en ny alukøler dim. ca 40x80 cm, 16 mm tyk.

Motorrummet vil blive luftet ud via isvejste gæller i bagklap.

kler2.jpg

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du får en frygtelig masse vægt bag i bilen. Vægtfordelingen bliver meget bedre med køleren foran.

/Mads

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det har jeg også tænkt, men til gengæld slipper jeg for 280 m vandslange ;-)

Og hvis man regner vægten af en køler i den størrelse med vand i, er det ikke så slemt igen samt det faktum at den ligger lige oven på akslen.. ved sgu ikk rigtigt.

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Men motoren vejer jo også mere. Den vægt bliver jo lidt udlignet af køleren i næsen.

/Mads

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min sidder i en Kia Picanto, det virker bare...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad vejer en komplet VW standard motor egentligt ??

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg tror en WBX med vand und alles ligger på omkring 70kg.

Type 1 - no clue...

/Mads

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1600 bus motor vejer 109 kg. type 4 bus motor ca 125-139 kg

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hold kæft jeg er stærk så...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) thogaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ikke særlig klog, men kan løfte meget tunge ting :-)

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

den løsning du viste et billede kan godt fungere sådan var min køler næsten monteret bortset fra den lå fladt i bunden af grisekassen og så skar jeg hul invendigt ved ribberne under bagruden. dog skal der være en blæser på køler der er thermostat styret samt evt et par små blæsere ved ribberne invendigt for heletiden at have lidt flow på luften

det som der blev skrevet med vægt fordeling er måske rigtigt men til det vil jeg sige at i min 1303 var det ikke noget problem jeg køre med gevind undervogn samt jeg havde kraftigere torsions stænger og jeg syntes at den kørte kannon. ingen understyring selv om den blev presset lidt (det skal lige siges at jeg har kørt racerbil samt gokart så jeg kan godt mærke om det køre ok)

så alt i alt hvis du ikke er bange for at skære i din bil så bare kast dig ud i det

mvh bo alstrup

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

og en Alfa motor vejer ca 105 kg så i forhold til en Type 4 er det jo ikke så slemt..

Tror det må blive der den skal ligge.. :-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) thogaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.gerrelt.nl/alfa/index.htm

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak Thogaa, har godt set den, men han smider den jo i en 1303 hvor fronten er meget anderledes..

Fandt lige et andet forum, hvor flere har haft god succes med køleren over gearkassen :-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!

Reply

You must log in to post.