Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til olie

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hejsa.
HAr kunne købe denne type olie billigt gennem arb., men efter jeg har hældt den på kan motoren opføre sig mærkeligt når den er varm, og olie bliver helt hvid og skummende og den udvider sig skisme også kan jeg se på min målepind!!! Der var ikke noget problem da jeg kørte på Castrol Classic. Har lige lavet olieskift på vognen.

Mit spørgsmål er så - er det overhovedet en olie der kan bruges til vores gamle biler??? Syntes ikke der står så meget på beholderen, men det er dog en 20/50

dsc00050.jpg

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan jo være et sjældent uheldigt sammentræf at de to oliers additivpakke overhovedet ikke vil forenes.
Hvis det skummer, så ud med skidtet og skift til noget du kender.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det bliver også skiftet under alle omstændigheder til den goe gamle, det er bare blevet et spørgsmål der nu nager mig, for den er en DEL billigere.

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Castrol Classic 20/50 er på bud i Metro i denne uge 179,-

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

SUPER Mr_Bubles. Tager lige ud og køber en palle - takker for oplysningen ;)

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jaeh, plus moms.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Stadig billigt, Mekonomen tager næsten en plov

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Stadig for dyrt i forhold til de turbodieselolier der anbefales af motorbyggere, både herhjemme og i USA.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er her så nogen gode ideer til hvordan jeg får skyllet mit system rent, da jeg gerne vil have alt det lo.. ud af maskineriet? Har selv overvejet at hælde evt dieselolie i og så turne motoren nogen gange uden tændkabel på.

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv at hæld de to olietyper sammen og varm det lidt op, så ved du om der er kompatibilitetsproblemer (tosset ord :-))

Lyder helt skørt hvis det skulle ske, men det kan selvfølgelig ske.

Det er ikke bare olie-mayonaise, vel?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er ALT olien der er helt hvid og skummende. Har lige tappet det af, og det ligner en tynd gang NESQUICK

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er nok gået en toppakning HA!

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kan kun understøtte Franks kommentar, der er røget en toppakning og kommet vand i olien...

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) unik buggy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

check lige om den bobler op gennem køleren først :)

-------------------------------------------
Henrik / 40274601
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved godt jeg gentager mig selv, men jeg kører altid på 15/40 som der står i min instruktionsbog.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ARGHHH PIS... vidste jeg skulle have tjekket vand også - vist det eneste jeg har glemt ;D

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis hun skummer er hun sikkert bare glad for at se dig.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vedr rensning af motor, ville jeg da købe noget billigt 15/40 køre med det i 5 min, tømme det af og så se om den skal ha en tur til inden den får slut olien.

(permalink) webmate Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jem&Fix har mineralsk 15/40, 4 liter for 100 kr.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er her lige lidt billeder af olien hvis man kan kalde den det. HOLD JER LANGT VÆK FRA DETTE PRODUKT!!!
OBS - denne olie der her er tappet af har max kørt 50km.

dsc00068red.jpg
dsc00069red.jpg
dsc00070red.jpg
dsc00071red.jpg

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det ser slemt ud, men er det ikke bare vand/olie (oliemayonaise)?

Alle motorer vil se sådan ud i oliepåfyldningen hvis de ikke har været kørt ordentlig driftsvarm i længere tid. Hvis man f.eks. ikke har thermostat monteret, så vil man bare hjælpe problemet hurtigere på vej. En std. motor uden thermostat vil have meget svært/længe om at opnå normal temperatur. Min 1600 kunne på de kølige dage (10 grader) ikke opnå driftstemperatur ved almindelig landevejskørsel, også selvom det var på lange ture, så der er kommet thermostat på nu. Den havde nemlig også tendens til oliemayonaise.

Måske den nye olie du har hældt på, er bedre til at "fange/rense" kondenseringen i motoren, og derfor er det så synligt? jeg gætter bare.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.