Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knastakseltider

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas Wilken-Breinberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej i Forummet

Er ved at samle en motor til en ven, og vi kom til at snakke om hvilke knaster og løft er på de forskellige standardknaster, her tænker jeg på 1300 og 1600.

Er der noge der ved det?

-------------------------------------------
MvH Thomas Wilken-Breinberg

Se mere omkring GPS Trackere på http://www.formelvee.dk eller 2564 1788
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

13-15-1600 er ens, i samme årgang. Man kan så gætte på om VW ændrer på det, f.eks. ved overgangen til dobbeltportede topper.
Jeg har i mine 30 år med VW aldrig set nogen data, man kunne sammeligne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Wilken-Breinberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok, men hvad så med løftet?
Gider ikke splitte en motor ad for at finde ud af det..

-------------------------------------------
MvH Thomas Wilken-Breinberg

Se mere omkring GPS Trackere på http://www.formelvee.dk eller 2564 1788
(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Thomas.
Du behøver ikke splitte motoren ad. mont. en gradskive(Castrol lavede dem i gl. dage ellers har jeg)på krumtappen, just. ventilerne
på en cyl. til 1mm spil. mål tiderne/løft og tegn dem ind i et diagram, så har du hvad du skal bruge.(Tegningen er fra en tilfældig knast.) VW motorer 34/38/40/42/43/44/46/47/50/52/54 PS
Serie knast: Ind åbner 7g 30min før OD
Ind lukker 37g efter ND
Ud åbner 44g 30min før ND
Ud lukker 4g efter OD

Duration: Ind knast 224g 30min Ventilløft 9,0mm
Ud knast 228g 30min Ventilløft 8,6mm
Målt med 1,0mm spillerum og 1,15: 1 vippetøj.
Ved driftspillerum og 1:1 vippetøj er målene væsentlig
længere.
Tuningsknastaksler er kun opgivet i grader ikke i min.

vw nettet  trning knutstorp 005.jpg

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg gætter på at OD= OT(Obere Totpunkt)= UD (Upper Deadcenter)
Og ND er nedre dødpunkt osv ?

Jeg kan godt se at løft ændrer sig med spillerum og vippearme,
men graderne er vel de samme ??

Ellers meget informativ tegning, tak for det.

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo graderne "ændrer" sig når man måler dem et andet sted på knasten.
Tyskerne måler typisk ved 1mm., som fvee er inde på. Amerikanerne måler ved 0.05 tomme. Det er 1,27mm. En typisk 284 graders knast opgiver de så til omkring 240 grader. Det er bare nogen tal jeg slynger ud. Amerikanerne siger at de måler ved 050 fordi før begynder luften ikke at flytte sig. De 284 grader kalder de reklamegrader (advertised) De 1,27 er målt på løfteren. Jeg tror den 1mm. som VW og fvee taler om er målt på ventilen ikke ?

Eks: http://www.webcamshafts.com/pages/automobile/volkswagen/install_data/tc_1693_1094.html

Altså Birke. Hvis man venter med at nulstille måleuret til knasten har løftet lidt, så kan du forstå at man får noget andet på gradskiven, end hvis man f.eks. målte fra nul ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er rigtig Frank, 1mm er målt på ventilen.

Vh. FVEE.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja og nu kan jeg se at der står: Valve Timing Is Checked With Zero Valve Lash
@ 0.050 Inches Of Valve Lift.
Det er så også målt på ventilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tegningen er fra en tilfældig knast,der er for at vise hvordan jeg
måler/tegner så jeg ved grader og duration når jeg har omslebet en org.
knast eller når jeg kont. en købe knast.

FVEE.

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

fvee

Nu bliver jeg sgu nysgerrig.
Kan man få lov at se et billede af din opsætning/ maskineri til at slibe knastaksler ??

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lige min tanke. Jeg savner én der ved noget om VW, som sliber knaster.
Laver du andet maskinarbejde ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hovsa,øøøøøøøøø der mangler( fået). Jeg sliber naturligvis ikke selv knaster,men
gennem mit Formel Vee netværk i Sverige.

FVEE.


Reply

You must log in to post.