Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvis der er nogen der kan være mere uheldig end mig???

Tags:

(permalink) martin Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja så vil jeg gerne høre det.
Jeg købte en komplet bil i Odense en 71 er bobbel med en kun 1 år gammel 1914 motor med 44 IDA og csp race udstødning racer knast ca. 125 hk. Kørte bilen hjem fra Odense, med 140 km i timen kører perfekt.. Så piller jeg motoren ud , skifter lidt pakninger, smører alt, pudser og nusser og ligger derefter motoren over i min ny restureret 66 bobbel, starter motoren lader den lige køre lidt og kører derefter 5 min stille og roligt hvorefter den sidder sig fast, motoren er urokkelig :-( beslutter derefter at sende motoren ud til en specialist for at få den lavet, hvorefter den bliver lavet for 23000 kr alt nyt skulle ca have 135 hk. Nu da den er blevet til en 2054 ccm. Sætter motoren i bilen, nusser og pudser alt omkring isætningen af den ny motor... Så kommer opstarten, tager ledningerne af tændspole for at tørne motoren og se at den laver olietryk, men det tager lidt tid inden olieen er oppe ved kontakten, men da vi er sikre på at der er olietryk, starter vi motoren, den springer i gang i ca 2 sek og så sætter den sig, den sidder urokkelig fast!

Stik lige den, nu skal den retur til værkstedet hvor den lige er blevet lavet( som heldigvis er flinke og hjælpsomme. ) og skilles ad igen. Pis pis pis!!!!

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 15 years siden | | | |

??

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, der er nogle der er mere uheldige.

Men jo, det er sgu surt det der...

Prøv lige at skrive når værkstedet har et bud på hvad der er sket, det er rimeligt mystisk...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad var, efter værkstedets opfattelse, grund til at den satte sig første gang?
Justerede du koblingsfrigangen da du havde lagt motoren i din 66´r, Hvis der ikke
er nogen frigang trykker koblingen svinghjulet mod hovedleje 1 så det måske
bliver for varmt og derved klemmer/brænder fast.
Er krumtappens aksialslør min. 0,10mm?
Er der 3 justershims mellem svinghjul og hovedleje 1?

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kunne også godt tænke mig at høre hvad der var gået galt første gang som koster 23.000,- at fikse!? ...synes ikke rigtigt det stemmer

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo, hvis den er bygget om fra 1914 til 2054, så kan der ikke være meget tilbage af den oprindelige motor.
Man skal lave den slags selv. Det er for dyrt og risikabelt at få andre til det.
Så bliver der den evindelige diskusion om garanti. Og man vil så ikke stå inde for sådan noget ombygget noget, og det kan jeg godt forstå.
Nøjes med at dyrke hobbyen selv, og så købe de stumper der skal bruges og mål dem efter. Så er der også kun én at kaste skylden på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.