Ja så vil jeg gerne høre det.
Jeg købte en komplet bil i Odense en 71 er bobbel med en kun 1 år gammel 1914 motor med 44 IDA og csp race udstødning racer knast ca. 125 hk. Kørte bilen hjem fra Odense, med 140 km i timen kører perfekt.. Så piller jeg motoren ud , skifter lidt pakninger, smører alt, pudser og nusser og ligger derefter motoren over i min ny restureret 66 bobbel, starter motoren lader den lige køre lidt og kører derefter 5 min stille og roligt hvorefter den sidder sig fast, motoren er urokkelig :-( beslutter derefter at sende motoren ud til en specialist for at få den lavet, hvorefter den bliver lavet for 23000 kr alt nyt skulle ca have 135 hk. Nu da den er blevet til en 2054 ccm. Sætter motoren i bilen, nusser og pudser alt omkring isætningen af den ny motor... Så kommer opstarten, tager ledningerne af tændspole for at tørne motoren og se at den laver olietryk, men det tager lidt tid inden olieen er oppe ved kontakten, men da vi er sikre på at der er olietryk, starter vi motoren, den springer i gang i ca 2 sek og så sætter den sig, den sidder urokkelig fast!
Stik lige den, nu skal den retur til værkstedet hvor den lige er blevet lavet( som heldigvis er flinke og hjælpsomme. ) og skilles ad igen. Pis pis pis!!!!
karmann martin