Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

[closed] FÅ NU STYR PÅ The JunkYard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Giver Mette ret i at antallet af irrelevante annoncer i junkyard er eksploderet siden DBA er blevet til en betalingsside, hvilket betyder at billedserien i toppen af vwnettet og de 10 seneste indlæg lige nedenunder bilederne ofte er totalt blottet for VW relevante ting. Helt ærligt gør dette at jeg får mindre og mindre lyst til at bruge vwnettet når det svømmer i alt muligt, som ikke ineressere mig en meter.
Jeg synes som bruger man har et ansvar for at holde kvaliteten på vwnettet oppe. Det er til alles fordel og vwnettet bliver kun bedre hvis brugerne laver fornuftige og relevante indlæg med relation til luftkølede VW'ere.
Tag nu hver især noget ansvar for vwnettet så indholdet kan forbliver relevant og siden fortsat kan forblive en god resource i VW miljøet! (istedet for at hyle over at irrelevant indhold bliver slettet)

Jeg kan også melde pas til at have slettet annoncen, men er fuldstændig ligeglad med hvem der har slettet den da jeg ikke mener den på nogen måde bidrog med noget positivt indholdsmæssigt til vwnettet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) iversen20 Member

OMG kører det indlæg her endnu.
Det da lige til at ødelægge humøret og logge ind og se det.

I stedet for at snakke om at lukke junkyeard osv, så luk da dette emne, ellers kører det jo i en uendelighed.

Også har Mette ret i hvordan junkyeard skal værre, og hvorfor den ikke skal lukkes.

Mette og Warp, i har min største medlidenhed over at skal høre på alle de indslag her. Godt jeg ikke er admin, så var de bare blevet slettet!

VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Gustav_t Member

Jeg har kun Junk til salg - alt vw-relateret beholder jeg til jeg dør.
- hvor stiller det mig?

G.

1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) hamsedk Member

Jeg mener, at Junkyarden burde indeholde: daily drivere til max 50 k, værktøj og hobby relevant memorabilia og that's it. Men det er så bare min mening... og nej jeg sletter ikke så snævert i dag.

Der har du så et fast regelsæt, ikke for at blande mig alt for meget for det er ikke op til mig, men hvis du mener det, en anden mener har det hjul er det cool, og an tredje mener ingen motorcykler og i hver sletter efter det, så er det jo lidt svært.
Mvh Lars

</a
(permalink) Mette Administrator

Læs nu hvad jeg skriver "og nej jeg sletter ikke så snævert i dag.." men det er sådan jeg mener junkyarden burde være. Jeg forstår udemærket godt de eksisterende slette regler!

~Mette
(permalink) Anonymous Unregistered

luk nu det elendige skod vwnettet side og få lavet en ordenlig side med forståelige kategorier hvor der er administrativt styr på køb og salg annoncers placering og løbetid hvor man søger i kategori i stedet for at få junkyard emner op på forsiden hele tiden hvor svært kan det da være
Lars

(permalink) warp Member

xs1: Så tag dog at brug din tid og energi på at lave et bedre vw forum i stedet for bare at brokke dig og sprede dårlig stemning her på siden.
Bare at sidde passivt og brokke sig er super nemt, men ikke særligt konstruktivt.
Der er ingen der tvinger dig til at bruge vwnettet.

I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

vwnettet er jo slet ikke konstruktivt det er jo deraf al brokken kommer og der bliver jo ikke gjordt noget som helst ved problemerne herinde andent end at nedgøre eller opfordre brugerne til at finde en anden side .der er jo flere gange dagligt spørgsmål til brugen af dette eller forkerte kategorier tænk dog lidt kreativt i stedet for bare at lege politi betjent . dette er desværre den side hvor flest vw kørere er samlet er der noget andet alternativ ?? Tænk sig at så god ingeniør arbejde der er lavet på en VW skal lide under dette forum

Lars

Vi nyder jo alle godt af den store viden mange personer har herinde synes bare det er lidt synd at det skal fungere så dårligt
Lars

(permalink) Matthias Member

Jeg tror jeg har brugt vwnettet mere eller mindre fra den spæde start. Lige så længe har der været "brok" over siden. MEN en ting har ændret sig! I starten var det mere konstruktivt, og i "hvordan gør vi det bedre sammen" stilen. I øjeblikket er der mere "Hvorfor helvede virker det ikke som jeg ønsker det?".

Der har været flere versioner af siden, hvoraf de første var uendeligt langsomme og havde svært ved at kapere flere simultane brugere.

Husk nu at det er gratis, og det står alle frit til at kode et alternativ. Personligt orker jeg det ikke lige - tænk bare på alt det man skal høre for hvis der er fejl som ikke er testet når man går i luften....

Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) AndersHH Member

Nu holder i fanme op!!!

Folk må simpelt hen have et liv så kedeligt som et kakkel-bord hvis de kan få tiden til at gå med andet end at brokke sig over vwnettet. Get a life!

Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Matthias Member

Og mht. Junkyard - hvad med bare at lade den sejle - og så droppe den i visning på forsiden - Altså under billeder og nye indlæg. Så er man fri for at se på den, med mindre man selv søger den kategori.

Lad den sejle og håndhæv reglerne i resten af kategorierne. Så er der ikke noget at brokke sig over.

Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.

undskylder selfølgelig mit udbrud herinde hvis jeg støder nogen men problemet bliver jo som oftest, at en debat ender med at blive ærekærhed eller et surt opstød fra personer der føler sig uretfærdigt behandlet .var det ikke på tide at få lavet et åbent forum hvor man kan diskutere evt. forbedring af dette vwnettet og hvor der er respons på det , der er jo mange herinde der har en hjemmeside der fungerer bedre en dette
Lars

(permalink) AndersHH Member

Lars, den var ikke specielt rettet mod dig... Det er mere princippet i jeg 4 dage i træk går på vwnettet for at se lige gyldigt sludder-sladder som intet har med vwnettet at gøre.

Mht at lave et bedre forum har jeg lige nappet en regel der ellers gælder motorbyggere og skrevet den lidt om:

Når man laver et forum kan man vælge 2 disse 3:

1 -Det kan ikke hackes, det kører hurtigt selvom alle er på.

2 -Mange cool features.

3 -Gratis (næsten).

Det gamle vwnet (noget nuke-noget) var mere cool mht features osv, men det lort blev hacket hele tiden. Næste version var så langsom at det kunne være lige meget.

Nuværende version er hurtig og endnu ikke hacket. Det gør at de fleste kan leve med at det er lidt Old School... -og dermed bl.a. har en håndkraftstyret junkyard som ikke af sig selv sletter alt efter en måned (det kunne jo nok hurtigt fikses, men sådan er der så meget, feks finansloven). At ganske få ikke forstår reglerne er der åbenbart ikke noget at gøre ved

Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

det er sku helt ok AndersHH men vi ventede så længe på at det bare skulle komme til at fungere og det vi fik var bare så skidt ,tror sagtens der kunne rettes op på dette men ikke med de holdninger der findes herinde ,her forståes jo ikke konstruktiv kritik. ikke at kunne forstå reglerne ? eller måden siden er sat op på er jo lige det der er spørgsmålet her

(permalink) Thomas - Memorians.dk Member

Lars.....

Lad os lige en gang forestille os at vwnettet blev lukket i morgen, pga. brok!!??

HELT lukket...... bare væk på et splitsekund..... ingen forklaring, ingenting.

På næste års træf kunne man så høre at de FRIVILLIGE administratorer havde fået nok af brok og stupide meninger om hvilket dårligt gratis tilbud vwnettet var.

Et ufatteligt scenarie som jeg ikke tror nogen vil være interesseret i?

Der er sku ikke nogen vwnettere som gør nogen en tjeneste, ved at sætte en 2002 Passat til salg til normal markedspris. Tænk at det kan være så svært, at holde sig til vinterbiler under 50.000 kr., benzindunke, emaljeskilte eller værktøj som passer i vores bil-verden...... tsk tsk!

Og hold så op med at tude når jeres ting bliver slettet..... tag chancen på kræmmer-safarien og glæd jer når det lykkes ;-)

"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro

Det ville da være meget ærgeligt ,men fordi det er gratis behøvere det da ikke være dårligt . men al brok herinde burde jo stoppes ikke kun når det er over vwnettet der er personer herinde der brokker sig over alt og kommentere alle indlæg de bliver da ikke slettet eller lagt i anden kategori , forskeller er da ikke så stor .hvor finder man egentlig en oversigt over hvad der er tilladt at sætte til salg eller spørge om herinde ???

(permalink) HMS Member

Her
http://vwnettet.dk/topic/125879
- Køb og salg skal relatere sig til luftkølede VWér eller vores hobby iøvrigt .

Og lige den mest benyttede overtrædelse herinde :)))

- Undlad at kommentere på salgsindlæg, medmindre du har interrese i at købe varen.

Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member

hæ hæ tænk hvis vwnettet lukkede.....det ville sgu nok udløse en voldsom bølge af selvmordsforsøg

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HMS Member

Ha Hendrixxx så ville dine arbejdsdage blive lange på 2 måder du fik flere kunder og dine kæmpe pauser mistede deres indhold.

Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616

Ja UPS burde der ikke have været slået ned på dette for længe siden
der defineres jo ikke helt klart hvad der er tilladt men ok.
måske det burde vises som overskrift inden man opretter en annonce her

(permalink) hendrixxx Member

ja for fanden...kan kun opfordre folk i Vestsjælland til at gøre jobbet ordentligt første gang, eller ihvertfald lige ringe og høre om jeg er på arbejde :-)

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Niels_Tolstrup Member

Folk må da godt nok kede sig bravt, folk piver over at blive opdaget i at "overtræde" reglerne, og folk bander af hinanden!!!

Kunne den "Junkyard" ikke ændres til "Luftkølet VW relaterede ting"?
Det må da ligesom fjerne lidt af den tvivl man kan gå hen få, om hvor vidt en SCO knallert eller lign. er tilladt i dette luftkøledefolkevognvwforum!!
Bora, Golf, Jetta, Polo og andre lignende må da høre til på VAG forummet.

Til dem der nu sidder med retskrivnings ordbogen for at rette evt. komma, punktum og stavefejl, be my guest... Jeg er flintrende ligeglad!!

Niels.

tlf. 20493419.
(permalink) vwoderwat Administrator

Hvis man nu ville tage alle de 100 indlag i denne tråd og koger hele lorte på fuld blus i 3 døgn - hvad er der så tilbage i gryden? Nogle bud ;-)...?
Mit er noget i retning af:
Hold kæft hvad er det dejligt at der findes vwnettet! Hvad skulle vi ellers brug vores tid på :-)?

Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Mr_Bubles Member

Hørt... admin luk så bare den tråd.

[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/

Topic Closed

This topic has been closed to new replies.