Nu er det egentlig en uges tid siden jeg "gjorde det for min vw". Men det fortjener at komme med her, selv om det er gamle nyheder :-)
Jeg har opdateret mine droppede spindler med lejer, så den er meget bedre at køre i. Før var det bare stål mod stål den drejede på (sådan er det med alle normale droppede spindler. Dvs. hele bussens frontvægt skal dreje på "stål mod stål"), hvor en org. spindel drejer på fiberskive(r) (en lille smule bedre, men stadig en kompromis løsning). Der er en markant forskel at mærke efter jeg har skiftet til lejer! Der er meget meget bedre føling med hjulene og vejen. Det mindste lille vindpust eller spor i vejen mærker man let og positivt i rattet, og kan derved let korrigere på rattet. Derfor er bussen meget bedre at køre i, hele oplevelsen er en anden!
Selvopretning, lettere styring, bedre sidevindsstabilitet (eller evnen til at styre den bedre i sidevind om ikke andet), og generelt mere positiv styreegenskaber - er bare nogle af de ting man med det samme bemærker.
Jeg kan på ingen måde tage æren for "opfindelsen", den tilhører et par friske fyre nede sydvest på :-) - Men jeg kan KLART anbefale andre med droppede spindler (eller std. for den sags skyld) at gøre noget lignende ved deres spindler, det bliver en helt ny bil at køre i.
Jeg troede ikke personligt det ville gøre så stor en forskel, for jeg synes egentlig jeg var rimelig god til at holde undervognen vedlige, og huske at give spindlerne fedt regelmæssigt osv., da jeg vidste hvor meget belastning de er udsat for når man styrer/drejer. Men det giver virkelig bare lige det sidste til køreegenskaberne, som jeg havde savnet.
Nu er jeg endelig helt tilfreds :-) :-) :-)