osse jeg. dumme dumme bornholmer ib. :0)
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
osse jeg. dumme dumme bornholmer ib. :0)
hahahaha :)
Mange tak for svarene og linksne.
Endnu et spørgsmål. Vil det være muligt, at indregistrere sådan en fætter i DK? Nu spørger jeg måske lidt dumt, men så vidt jeg kan se på billederne, så bliver der brugt rørramme. Er det ikke noget med, at man ikke kan indregistrere den slags i DK?
Rafe:
Laser 917 kittet var bygget til et vw chassis, og kunne synes i DK.
Så i teorien skulle de andre osse kunne. Der kører jo efterhånden en masse forskellige kits rundt på lang bund ;)
Fandt lige et andet 917 kit:
http://cgi.ebay.co.uk/Lola-T70-Parts-Brand-New-Kit-Car-Ally-Mono-Chassis_W0QQitemZ110422633900QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19b5b3adac&_trksid=p3286.c0.m14
Mange tak for dine svar iversen :-)
Det var så lidt ;)
Og husk at tjekke wheelbase på kitsne før du køber noget ;)
Selvom 906 ihvertfald skulle passe, er jeg i tvivl om 917'ern, mener den har 2500mm som orginal.
Jeg har kigget på denne her 906´er,
http://www.werkzcars.com/906.html
men det er oplyst, at den har en akselafstand på 92", det svarer vist til 233 cm, og en almindelig folkevognsbund er vist på 240 cm. Hvad skal man stille op med det?
Bilen i linket i første indlæg er ikke en 906 men derimod en 910
Gonzo
Der er et billede af en 910´er her:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/1967_Porsche_910.jpg
Selvom den ligner billedet i det første indlæg meget, så er der alligevel nogle forskelle synes jeg. Jeg synes, at forenden er lidt anderledes på en 910´er end billedet fra første indlæg. Prøv at kigge på indsugningshullet foran og skærmenes facon. Jeg synes, at 910´eren ser anderledes ud.
Men hvorom alting er, så er det 906, jeg er interesseret i.
RAFE
Ok men jeg tror det er billedet der snyder lidt. Prøv at se på formen af forlygterne samt linjen fra taget bagud mod bagskærmen. På 906'eren er der en plastrude over motoren og linjen er mere lige, hvor der på 910 er et knæk.
906
http://www.gt-eins.de/Bilder/CER04/Porsche906_22.jpg
910
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/336444.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/1967_Porsche_910.jpg
Forstår godt at du er interesseret i 906 :) Den er efter min mening den flotteste af de klassiske Porsche-racere
Rafe:
Jeg vil mene der er 2 muligheder:
Forlænge kittet de få cm.
Eller forkort chassis de få cm.(ville personligt tage chancen med den metode)
Det jo så hvad for metoderne man tør tage chancen med ;)
910 og 906 ligner måske hinanden, men 906 er klar federe.
906, kommer af 904, som 910 osse er baseret på 908'ern, og 908'ern baseret på 906.
Forstår i hvor jeg vil hen af :D
Gonzo
Jeg tror sgu næsten, at du har ret. Det eneste jeg med sikkerhed kan så forskel på, er luftindtaget lige bag ved dørene. På 910´eren er det rundt, og på 906´eren er det kantet. Det må, som du skriver, være billedet fra thesamba som snyder lidt. Det er i hvert fald meget forskelligt fra det billede, af den hvid/blå med nummer 39 på.
iversen20
Må man godt forkorte bunden med 7 cm, og så stadig få det godkendt?
Rafe:
Jeg har ingen anelse, skal svarer dig på det når du har gjort det ;)
Seriøst så tror jeg at når det kommer til at bruge et vw chassis som byggeplan, at hvis man laver tingene rigtigt, konstruktionsmæssigt osv, at så vil en synsmand lade den gå igennem. Vi har da personligt lave ændringer på "nyere" biler, men fordi de var lavet ordenligt, gik de igennem syn.
Nu vil der så nok komme en masse og sige det kun er en buggy eller en 356 man kan syne. Selvom der kører lange buggyer, nova'er, sterlinger, selv en countach rundt i DK.
Men som jeg skriver, personligt ville jeg tage chancen, det væreste der kan ske er man for lidt ekstra metal arbejde ved at forlænge chassiet igen, skære bilen over og forlænge den latterlige 7 cm :)
Og lykkedes det har man en der ligner orginalen udvendigt 100%
det ligner lidt en gen-splejsning mellem en svæveflyver og et stykke hubba bubba tyggegummi.. dog kan de tunede forlygter forvirre lidt ;o?
Nedtur.
Jeg har fået svar på min mail fra
http://www.werkzcars.com/906.html
"The Werkz 906 completely assembled and painted in the color of your choice is $119,000 USD. This does not include a engine, transmission, half shafts, battery or shipping."
Og det omfatter heller ikke told og moms og dansk afgift. Med de ting på plads, ligger vi nok oppe omkring 1. mill. :-(
Det ihvertfald for dyrt.
Der er jo altid 917'ern her: http://www.melsonmotorsport.com/
Eller Gt-40'ern de har, er heller ikke værst.
Men stiger prisen nogensinde over 200K, kan det svare sig at få lavet et sæt forme selv ;)
Tak for de fine forslag og links iversen :-)
Det kan dog være, at jeg må droppe ideen igen. Jeg er ikke helt så vild med formen på 917´eren, og 906´eren ligger vist en smule over mit budget. Jeg må vist finde noget andet at drømme om, indtil jeg får en garage :-)
Rafe you got mail ;)
Som jeg skriver, alt kan lade sig gøre, stortset.
Bare man vil bruge tiden på det, og har evnerne :)
Men hvis det er, er kit car sektionen i ebay england rigtig god.
Et par eksempler:
http://cgi.ebay.co.uk/1950s-F-GLASS-BODIES-NOT-PORSCHE-SPYDER-OR-SPEEDSTER_W0QQitemZ170374663452QQcmdZViewItemQQptZAutomobiles_UK?hash=item27ab1f0d1c&_trksid=p3286.c0.m14
Lækre biler og kan tilpasses en vw. Countach'en passer i hjulafstand.
You must log in to post.