Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  laderelæ spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) porsborg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har lidt problemer med hvilke ledninger der skal på div. poler på mit laderelæ-også hvor de kommer fra??

hvilken skal på 61 pol og hvor kommer den fra?
hvilken skal på B+ pol og hvor den kommer fra?
hvilken skal på D+ pol og hvor den kommer fra?
hvilken skal på DF pol og hvor kommer den fra?

måske der er nogen der har et diagram hvor man kan se hvor ledningerne kommer fra og hvor de går på laderelæet???

vh porsborg

laderel 1.jpg

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis du skriver enten laderelæ eller diagram i søgefunktionen får du rigtigt mange muligheder , er det ikke nok findes alle diagrammer på thesamba.com

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den eneste der kan være tvivl om er 61. Men det er til ladelampen.
B+ skal på batteri plus, derfor hedder den B+
D+ skal på dynamo plus, det står på dynamoen.
DF, dynamo felt, Der står DF på dynamoen også.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay -tak Frank..det hjalp....

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) porsborg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej..har igen et spørgsmål-normalt skal man vel have en stel ledning fra laderelæ og til dynamoen-men synes ikke der er et sted på min dynamo til stel ledningen?
kan dette være rigtig og hvor forbinder man så stel fra laderelæet? for dynamoen får vel stel fra foden?

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den skal sidde således.

Hilsen
Torben

1.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er sikkert vist et stelsymbol ved relæets monteringshuller. Det får stel i karrosseriet. Er din bil i fiber, må du lave en stelledning. Den behøver ikke være tyk. Den skal ikke bære ladestrømmen.
Dynamoen bør få stel gennem foden. Det kan være et problem hvis det hele er malet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak for hjælpen så håber jeg sku den røde lampe stopper med at lyse..har skiftet dynamo og relæ..grr er snart ved at være træt af den lampe ;-)

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er der sku´ikke mange ben i. Hvorfor spurgte du ikke ?
Men omvendt er der en ikke ret gammel tråd hvor mystikken er forklaret.
Kontrollér om dynamoen kan køre som en motor, uden rem på selvf. og med relæet koblet fra dynamoen. Eller bare med en dynamo på gulvet, eller i en skruestik. Og et løst bilbatteri og startkabler.
Batteri+ til D+, minus til stel, dynamohuset. I forvejen har du monteret en stump ledning på DF.
Når du så sætter strøm til, som beskrevet. Så skal dynamoen begynde at "røre på sig" Hvis du i små stød holder ledningen fra DF mod stel, så tager den fart. Men gør det i små klik, så går den helt amok. Hvis du blot holder den fast mod stel, så stopper den fordi den jo lader. Og den kan ikke trække det.
Kan den det, så er der stor sandsynlighed for at den virker. Det er en god test hvis man har fundet en brugt dynamo.
Så er kun knækkede kabler/kabelsko og relæet tilbage.

Igen må jeg indskærpe. At dette kun virker på en dynamo. En generator er ikke så gørdetselvvenlig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) porsborg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak Frank den metode vil jeg prøve i weekenden

-------------------------------------------
Tlf 60173693 porsborgsport@hotmail.com
http://johnnyporsborg.blogspot.com/

Reply

You must log in to post.