Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med nyrenoveret motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg fik flugtboret en 1300 motor og fik samlet den igen med nye rigtige lejer. Knast blev genbrugt efter råd fra en gammel vw automekaniker.
krumtappen tog jeg chancen med (ja nok lidt dumt skal i ikke kommentere) men dette var mit første motor projekt så skulle bare se om jeg kunne :) kørte 100 km med den inden jeg stoppede. kørte fantastik.

overholde alle spændeforskrifterne. smurte krumtap med olie osv. fulgte faktisk dvden bug me hvor de renovere en motor. målte krumtap ende slør med et instrument så fint ud.
Så mit spørgsmål er hva er skyld i dette i ser på billederne?

På forhånd tak.

img_0744.jpg
img_0745.jpg
img_0746.jpg
img_0747.jpg
img_0748.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ingen smøring eller forurening i oliekanalerne fra flugtboringen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svaret Frank. det kunne ikke være selve krumtappen der er problemet?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

siden du har fået motoren flugtboret , er der god mulighed for at det er der problemet bør lokaliseres , det er sjældent en god løsning siger rygterne ....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

at genbruge krumtappen?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej at flugtbore en blok - noget med det er en luftkølet alublok og den mister styrke eller noget i den retning - jeg har altid lyttet til de dygtigste , og de siger det ikke
er nogen optimal løsning - men jeg er ikke motorlært i stor stil - jeg hører bare efter hvad de kloge siger... at dømme ud fra billederne syntes jeg også det ligner
enten gammel skidt du ikke ha vasket af - eller at der er noget galt med måden dine lejer er slidt på.

køb en ny blok på mål og brug de rigtige lejer så kører den nok igen.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay takker :)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Angående motorbyggeri - så er mine bitterkøbte erfaringer, at hver eneste gang man tænker "aaah, det går nok". Så har man dummet sig. Hvis man er i tvivl om de stumper man bruger er gode nok, så er det som regel fordi der er noget om snakken. Og den eneste man narrer ved at stå og overbevise sig selv om at "det går nok alligevel", det er sig selv!
Der er ingen genveje, men man lærer heldigvis så længe man lever ;-)

I med en ny eller ok brugt krumtap, samt et nyt lejesæt. Og se så om ikke den opfører sig pænt. Ja, og en grundig rengøring er selvfølgelig altid en selvfølge (fortynder, trykluft, hedvandsrenser, piberenser osv. ingenting er for godt).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fik vasket den i en industrivasker. men prøver med en anden krumtap/lejer som er iorden hvordan renser i oliekanalerne?

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg rensede mine med petrolium (gennemskyllede dem med en sprayflaske) og sluttede af med fortynder.

-------------------------------------------
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En industrivasker tager kun overfladen. Den renser ikke kanalerne. For at man kan være HELT sikker på at kanalerne er rene skal alu-propperne bores ud så der er fri passage til rensningen. Nye propper laves og gevind skæres. Så kan man bruge forskellige ting som trykluft, piberensere, børster for geværløb osv osv til fjernelse af skidtet. Når det hele så er rengjort skal man have propper i igen.
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg forstår bare ikke hvorfor du skilte den ad igen hvis den kørte fantastisk...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

What FWM said. Jeg "snyder" nogen gange lidt, og fylder oliegalleriet med en ret heftig rensevædske og derefter får kanalerne den store tur med damprenseren direkte ind i kanalerne i 5 - 10 min. SÅ blir de rene. Hvis blokken er blevet glas eller sandblæst er der kun een vej, og det er ud med propperne og en flaskerenser igennem, - 2 - 3 gange.
Ovenstående problem er snask i galleriet (manglende rengøring) og måske ikke helt rengjorte dele ved samling, og enten en dårlig flugtboring eller en krumtap der ikke er rund på sølerne. Det er umuligt at sige med sikkerhed hvad uden en måling af delene.

- At en flugtboret blok ikke dur, er noget ævl at fyre af. Men de er kun så gode som ham der inspicerer først, og derefter ham der fører værktøjet ved selve akten. Dvs., de kan være alt fra dårlige til som ny.
- - Så er vi igen tilbage ved diskussionen fra forleden i en anden tråd, om at sætte en ære i sit arbejde og gøre det rigtigt.
- 3 ud af 5 blokke jeg bruger til renoveringer og ombygninger er flugtborede.
- Jeg har en enkelt gang måttet kassere 5 blokke der ellers skulle være bearbejdet af en af DK´s bedste til luftkølede. Gæt hvor tit det firma blev brugt derefter.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved mit seneste motorbygge har jeg taget propperne ud af blokken, brugt kineserstempler og plejlsstænger og fået cylindrene borede i Danmark og selv tilpasset ringgabet. Jeg har aldrig i mine 30 år med tunede VW´er været så bekymret for om den sætter sig når den har kørt i 5 minutter. Så nu har jeg bestemt mig til at vente med at sandblæse og male blæserhus mv. indtil jeg har set den køre.
Før i tiden rensede jeg blot kanalerne med "vandskylbar" motorrens og spulede med vand og blæste med trykluft. Købte nye originale stempler/cylindre eller tyske i de store størrelser og kørte med skidtet. Nogen af dem kører såmænd endnu.
Og om jeg ville bruge en gammel original krumtap. Til enhver tid, for hvad er alternetivet ? En kineserkrumtap der leveres ny, på "slidgrænsemål" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Birke: købte motoren brugt for 500 den kunne køre rundt men derudover kunne han intet sige om den andet end at den havde stået et stykke tid. altså de 100 km jeg kørte var efter jeg samlede den men opdaget da jeg skifede olien at der var små partikler i.

Blokken blev ikke sandblæst eller lig. har opladet et par billeder :)

må bare starte for fra med rengøring nye lejer og pakninger. har lige købt en anden ok krumtap.

img_0610.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Få nu målt blokken efter inden du bruger krudt på at samle den op igen. det er med 50% sansynlighed der fejlen ligger. En anden krumtap løser altså sikkert ikke problemet.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.