Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremse problem. Advarsel!! Grimt sprog brug....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For helv... Så er sarte sjæle advaret!!

Nu har jeg i 4 dage rodet med mine bremser efter arbejde. Sådan 5 min. her, 10 min. der.... og en lille søn der løber rundt og råber far-far-far. og en kone der råber ........-........-......

Jeg når ikke en fandens skid!!! Det er så en ting.. og til at leve med, men jeg kan simpel hen ikke hitte ud af hvad der er galt!!!

Type 1. 2 kreds.
nye bremse rør, nye hjulcylendre, nye bakker, nye bremse slanger,nyt sæt 5x205 skive bremse sæt med nye kalibre, ny hoved bremse cylender, Ja. ALT er nyt!!!

Jeg har masser af pedal, masser af tryk, alt virker normalt når jeg trykker pedalen ned, den holder tryk.
Bag bremser virker helt fint, og blokere som de skal.
MEN for bremserne kan jeg dreje rundt med hænderne, også selv om der sidder en stor væmmelig mand, med hård mellem tænderne og 8 homon sprøjter siddene i røvballen!! og ser gas blå ud i hovedet for at trykke den skide pedal ned gennem bunden og 50x50 fliserne der er under.
Mens jeg bare drejer skiverne rundt for....
Ingen lækager, ingen pis eller pladder under bilen.... har endda skiftet den nye hoved bremse cylender ud med en helt ny... har justeret pedalen/armen der går ind i hoved cylenderen.
Alt er luftet ud med 40 liter bremse væske.... DOT4.

Hvad helved sker der????? Hvad har jeg overset? Hvad kan jeg tjekke? Hvad kan jeg gøre? Hvad kan jeg drikke? Hvem kan jeg dræbe?

Hjælp... Jeg bliver sindsyg....Jeg får meget mærkelige tanker om en stor hammer, en krøllet bil, og et wolfburg museum der bliver meget glad... for et kunstværk en sindsyg dansker har lavet.

Hilsen ham da-da-da....Scharling. :)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Jønke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den bil er sgu da krøllet i forvejen!!!!

(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det virker jo somom der ikke kommer nok væske ud til front kalibrene - hvorfor gør der ikke det.

hovedcylinder defekt eller for lille - prøv at bytte rørene rundt på hovedcylinderen.

kalibre mangler noget der giver mindre afstand til skiven så der ikke skal bruges så meget væske til at trykke dem ud, men det skulle jo jusere sig selv...

og så tag lige din telefon ik!

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der klodser i?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej..hvis du har store svedige kalibre pa forand sa det nok
Fordi at de ik far nok vaeske.(Den bremser formeget bag pa fordi der skal mindre
Vaeske til at presse sma cylindre ud ).stoerre hjulcylindre bag skal der til ..sa vaeskemaengden bliver
Udlignet..eller man kan koebe en ventilfaetter som man kan justere bremsebiasen med..
...Tror jeg

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jajaja thomas bare blær dig med du sidder i toscana og feder den uden æ,ø, og å..

Og kom så hjem , jeg keder mig på værket.

Ps..... Ja scharling , du var jo mere rolig sidst jeg så dig i svendbord.
Tak for kigget , det var sgu hyggeligt.

Nåå ja.. og få så styr på de bremser der

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

opgiv det hele, Drik nogen øl, sælg bilen
så er det problem løst

(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu har du vel sat den foreste kreds rigtig sammel med hovedecylinderen??
ikke noget med at du har bygget rundt på for og bag???
det kunne jo ske når du ikke har haft ro til at lave det

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja eller vende kalibrene forkert?

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Mike-K Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Forslag:
1. Tag bremseklodserne ud af de forreste calibere.
2. Pump stemplerne så langt ud at klodserne ikke kan skubbes i.
3. Klem stempel langsomt tilbage med en polygriptang og pres klodsen i når der kun lige nøjagtigt er plads nok til den.

Afprøv om det giver mere bremsekraft.
Store stempler = stort væskeforbrug. De o-ringe der virker som returfjeder for caliperstemplet kan måske flytte en større væskemængde end din hovedcylinder kan levere? Det kan være din baghjulskreds der alene leverer det fine pedaltryk?
Derfor,i med klodserne imens o-ringene er forspændt i returretning.

Alternativt prøv den med øllene...

Michael K.

-------------------------------------------
ghia_34@hotmail.com
40431340
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lukkede bremseslanger??

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis det er CSP bremser så har jeg prøvet lidt det samme kaliber og klodser og skiver passer forgodt sammen tag klodserne ud og slip en millimeter af dem os prøv så og lufte bremserne ud igen det er lige som om kaliberén trækker sig formeget til bage i straten men hvis den nu skal flytte sig lidt mere første gang så hjælper det

det er vel også lige det michael k har skrevet bare på en anden måde

Hilsen Thomas

(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Danke alle, der er lidt at gå vidre med. Jeg var også kommet til at det nok var kalibrene der spillet mig et pus. Ja det er csp kalibre, så prøver lige at tjekke dem først.
tak :)
Ellers prøver jeg det med øllerne :)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hm ja jeg ville nu nok mene at den burde tage lidt fat selvom du kører med for store hjulcylindre bagpå. I det mindste burde du da kunne pumpe lidt tryk i de forreste bremser. desuden ville pedalen vel også gå i bund hvis du manglede tryk!!!

Selvom du kører med 5x205 mønster, og de dertil indrettede kalibre, så er jeg ret sikker på de ikke kræver mere bremsevæske end alm. kalibre...altså dem vw monterede på deres 67- type1 til 4x130 mønstret. Stemplet er jo ikke større, og der er stadig kun et i hver kaliber.

ikke at jeg betvivler dine evner, men hvis du har lavet dine bremserør selv kan du måske have konet dem skævt...lidt et longshot da det skal være pænt skævt :-) et endnu længere longshot er at du har glemt at fjerne plastikpropperne i hovedcylinderen inden du tvang bremserørne i med dine store stærke hænder :-)

Personligt ville jeg også prøve at tvinge stemplet i kalibren med en stor tang og se om der er vandring i overhovedet. du kunne jo også prøve at sætte et blindt rør på hovedcylindren i hullet til bagbremserøret.

Skriv endelig hvad du finder frem til, for jeg har et sæt bremser magen til liggende

Desuden synes jeg ikke du skal forkaste ideen med øllerne selvom du får det til at virke...øl er jo godt for rigtig meget

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Henrik.
Er du sikker på, at mellemstemplet (1 på billedet) ikke sidder fast i for-
reste stilling? hvis det er tilfældet kan du stadig lufte den forreste
kreds ud, men du får ingen bremsevirkning på forreste kreds.
Når man køber en ny hoved- eller hjulcylinder ligger der normalt en seddel
som oplyser ar man skal skille cylinderen ad, smøre med bremsepasta og
samle igen, da delene ofte har ligget længe på lager.
Teksten på TM´eren har iøvrigt ikke noget med dit problem at gøre.

vw tandem-hovedcylinder.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Henrik, hvad endte det med? Fik du løst problemet dengang og hvad var galt?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jensl Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Han drikker stadig ;-)

-------------------------------------------
Type 1, 1964
VW klub nord

Reply

You must log in to post.