Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kaburator problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har haft en del problemer med min kaburator, da jeg kom til at brænde platiner, kondensator, og tændspolen af. så det er klaret nu. men min kaburator!!!! G!vnewif!!!! arghhhhh hvad sker der den bliver brand varm når jeg kobler den til, altså motor går fint, uden jeg kobler kab til tændspolen, mener det er plus den sku til, hvorfor bliver den brandvarm? og derefter når den bliver koblet til ryger kondensator, platiner og tændspolen?

kaburator.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har haft en del problemer med min kaburator, da jeg kom til at brænde platiner, kondensator, og tændspolen af. så det er klaret nu. men min kaburator!!!! G!vnewif!!!! arghhhhh hvad sker der den bliver brand varm når jeg kobler den til, altså motor går fint, uden jeg kobler kab til tændspolen, mener det er plus den sku til, hvorfor bliver den brandvarm? og derefter når den bliver koblet til ryger kondensator, platiner og tændspolen?

Nu må du ikke blive sur, det er bare et godt råd: Men skift den der plasticslange ud med en rigtig benzinslange, og monter spændebånd. Inden det går galt!

mht. karburator der bliver varm - chokerelementet bliver jo varmt når det får spænding på. Hvis du så monterer et 6v element i en 12v bil, ja så bliver det ekstra varmt, og kan brænde af. Ja den skal til plus på tændspole.

Jeg forstår så ikke at du skriver at den bliver brandvarm når du kobler den til, men motor går fint. Men du skriver også at kondensator, platiner og tændspole ryger sig en tur, hvordan kan den så gå fint?

Jeg er lidt forvirret, du må forklare lidt bedre... Men umiddelbart lyder det som noget du har fejlmonteret.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen så er dit chokerelement eller magnetventil vel brændt af/kortsluttet???

Du har koblet det rigtig til ikke? choker/magnetventil ledningen skal ikke sidde på samme side som ledningen til strømfordeleren

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

sorry :) ja motor går fint, men ikke så snart jeg kobler kab til, så stopper hele showet.....

:/ det hele er 12 volt så vidt jeg lige ved :)

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hendrixx jeg har koblet tænding til plus på tændspole, minus fra kondensatoren af. og nix weiter, for hvis jeg kobler kab til går det galt. ellers går det hele fint faktisk,

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hold da kæft...nu så jeg også benzinslangen. Det er komplet vanvid at køre med. Den type slanger kan ikke tåle benzin og vil knække indenfor kort tid. Du er en meget modig mand.....der er jo en grund til at man køber sig fattig i nye slanger og spændebånd en gang om året

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

slangen er skiftet :) det var nu osse det første jeg lagde mærke til da jeg købte bilen

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er trukket "jord" ledninger med rundt i ledningsnettet på den buggy der kan jeg se, så det skal nok blive dejligt at fejlfinde på det ledningsnet, der er garanteret mange overraskelser indbygget. :-(

øv :-(

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

problemet er at det hele kørte fint den anden dag. indtil jeg lavede en fejl da jeg ville skifte gasspjældet på kab da det var istykker, da jeg drejer skiftenøglen rammer jeg tændspolen og deet slår en gnist. jeg havde ikke lige lagt mærke til at der var tænding på, så jeg skiftede tændspolen, platiner, kondensator... vupti bilen sprang igang igen, men den kab der bliver varm er mig et mysterie.. selvfølgelig er chancen for at det er en 6 volt top fra en kab der er kommet på, men så burde der næsten stå 6 volt på siden måske?

OG JA:) lednings net i buggier er ikke det sjoveste at rode med :) men det giver da en hvis erfaring :) så er det godt man har 2 så man i det mindste altid er kørende ;)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej du roder noget rundt i det med chokerelement, og hvor de forskellige stumper sidder, og hvordan de virker.
Det er ikke for at være et surt gammelt røvhul (jo lidt måske ;-)), men du roder altså noget rundt i det.
Har du ikke en manual hvor du kan læse lidt om chokerelementet og hvorledes det virker?

Det SKAL blive varmt når du sætter spænding på. Så varmt at du næsten ikke kan røre chokerelementet. Elementet varmer en bimetalfjeder der påvirker chokerspjældet som efter noget tid bliver ført til lodret stilling, og derved deaktiveres chokeren... så, nu slap du for at læse alligevel!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo det havde jeg faktisk læst :) sure røv ;) hehe... men troede ikke det sku blive så varmt at ja faktisk åbner den spjældet så meget at bilen rent faktisk drukner osse :/

tjekker det lige an i morgen igen jeg fik for meget benz dampe idag så jeg måtte tage en pause.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

NEJ - bilen drukner hvis spjældet lukkes, for så får den jo for meget benzin. Den "drukner" ikke hvis spjældet åbnes for hurtigt, så magrer den blot lidt ud.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.