Fååååårk - det er jo ligesom en harmonika :-)
Ja, det ser ikke godt ud, men den er osse vejet godt op med sandsække eller lignende i crew kabinen, så der kommer en del tryk bagfra, men om det har noget at sige skal jeg ikke gøre mig altfor klog på
prøv at læse denne tråd der er en forklaring på hvorfor det bliver så vildt
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-1141-highlight-crashtest.html
Nå det er noget andet hva
Ja, men se det nu lige i virkeligheden.
http://www.youtube.com/watch?v=uykStESm3vw&feature=related
Det ser aldrig godt ud... men den sidste se bedre ud!
Ja det giver lidt stof til eftertanke når man øger egenvægten på en personbil, for at få den fortoldet som campingbil, med f.eks. en jernplade på 3-400 kilo.
nu plejer jeg at snakke godt om fede gamle splitbusser - men kan ikke lade være
med at tænke over hvor meget dårligerer sådan en er kontra en nyerer T3 bus , skræmmende tanke - så kør pænt drenge , så er chancerne ikke væk , men mindre for at det går så galt. selv på den gode ægte video tror jeg en T1 bus er en del ringerer.
Frank, den tanke har jeg også haft tit. Tænk også på hvor meget ekstra benzin du skal bruge for at sparre penge.
Sidst jeg var I berlin besøgte jeg DDR motorcykelmuseet, hvor der var et lille af afsnit om Trabant, hvor følgende historie blev fortalt.
Engang efter murens fald lavede man en crashtest med en Trabi og det var ikke kønt. Det viste sig dog det var en 30 år gammel bil de havde fundet hos en hugger, og oven i det kørte de bilen 11% hurtigere end de biler de sammenlignede med. Resultatet var at det var en værre lortekasse. Efter en del brok gjorde man forsøget igen, men denne gang med samme hastiged som de andre biler og samme årgang. Resultatet var at Trabien nu var nummer 1 i sammenligningen...
Det er nu ikke kun bilens model man skal tænke på ved crashtest. Rust spiller en stor rolle. I Tyskland er gennemsnitalderen på biler 7 år, hvilket skyldes at biler er billigere osv. ADAC og andre argumenterer nu for at biler ikke skal være ældre, ikke på grund af bedre sikkerged i nye biler, men også på grund af den ikke synlige rust. Et stykke tid før man kan se en biler ruster, er den allerede rusten indvendigt. Det mener tyskerne svækker bilens kontruktive evner væsentligt - hvilket crashtest også viser.
You must log in to post.