Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorvalg..1600 eller 1776

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej. Har lige bestilt tid ved farmer til en motoropgrading af min 1600. Nu går jeg og overvejer om jeg bare skal bestille en Færdigbygget 1600 med dobb karb med 90hk eller om man skal vælge en 1776 med 80-85 hk. 1776 er faktisk ca 4000 kr billiger end som den 1600 med 90hk. Vil jo gerne have en hurtig, men også en holdbar motor. Hvad skal jeg vælge???

(permalink) crenne Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tror farmer kan rådgive dig alt du har brug for bare min mening , ville nok selv vælge 1776 men er selv ved at overveje hva jeg skal ha

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der ikke flere der har en mening om dette ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En 90 hk 1600 er "kvik" i sin måde at køre på. En econo 1776 er mere "doven".
Du har fået mail.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vil det sige, at hvis man vil have en cruiser motor, så skal man vælge en 1776 motor? Jo flere kubik, jo bedre er bundtrækket vel.

-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De kan begge cruise. Og hvis du søger bundtræk under 2500 omdr. Bør du måske vælge en 1776 fremfor en kvik 1600. Men 1600eren vil være bedre til alt andet end at bløde moment helt i kælderen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor ikke lave en 1914 istedet og få de sidste kubik med, det koster det samme. Jeg har forøvrigt 2 under opbygning som kommer til salg inden længe.

Ring hvis du er int.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, det er også lidt svært om det skal være den ene eller anden..Jeg har aftalt tid ved Farmer efter jul engang og så skal vi nok finde ud af det..

(permalink) sharpe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den nemmeste måde at finde flere heste er, at øge displacement og det er nok en af de billigste måder at gøre det på. Hvis du skal hente flere hester ud af en 1600 (med 69mm crank) skal man bruge flere timer på topstykker, udstødning, carbs, mm. hvorimod en 1776, kvaj dens størrelse, har mere at byde på som udgangspunkt. Mit råd vil være, at investere penge i en god (og afbalancerede) bottem-end (en stock crank kan klar ca. 5000 rpm i kortere perioder) og brug tid på at sikre, at stemplerne og connecting rods vejer det samme. Det kan være en fordel, at købe to sæt stempler og udvælger de fire letteste og afbalancerer dem, idet vægten kan varierer meget. Man kan også lave en masse spændende ved at vælge de rigtige rockers.

Skulle jeg vælge mellem en 1600 og en 1776, ville jeg vælge en 1776.

Rigtig god fornøjelse og lad os høre fra dig når dit projekt bliver færdig :o)

De bedste,
sharpe.

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har en 1776 oppe fra torben og den er sgu god... trækker nede fra 1500 omd så vidt jeg kan se og til omkring de 5000 omd, fedt bundtræk og kan kare det jeg udsætter den for både i skov og på strand og når jeg ellers bruger den som hverdags bil... og jeg kører baja hele året rundt....

Mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja..Det er også derfor jeg har valgt at få farmer til at bygge en til mig..Har også selv været i gang med søge lidt om 1776 og jo, moment er jo rart at have. Om det bliver en 1776 eller 1600 ved jeg ikke endnu..

Er da glad for lidt info fra jer herinde..Mangler lige at høre fra en med en 1600 90hk.

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har en 1600 med 90 hk. og det er en super motor. Den er ret kvik som Farmer skriver og den vil gerne tage omdrejninger. Skulle jeg bygge en anden type 1 motor vil jeg uden tvivl bygge så stor kubik som jeg havde råd til. Hvis den er doven skal motoren jo have noget mere knast og bedre topstykker så skal den nok vågne op garanterer jeg for.
Som Spring skriver så byg da 1914 når du nu alligevel er ude i større boring end standard ...det koster det samme.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville også tage så mange ccm som muligt... Jeg startede med en 1300ér - så en 1914 - og kører nu med en 2110 og kunne sagtens ønske mig mere igen hehe... Ccm giver bare effekten på en anden måde end hvis man skal have mange omdrejninger for det samme med mindre ccm... Som warp skriver skal den rigtige knast og toppe nok vække liv i den selv om den har flere ccm! - Så vælg enten en 1914 eller cylindre med lidt mere godstykkelse og så en anden krumtap med længere slag...


Reply

You must log in to post.