Årsagen til at jeg spørger er, at jeg har læst at ventilhovedet har det med at knække af på udstødningsventilerne, og nu hvor jeg har topstykkerne skilt, tænkte at det måske var smart at sætte nye i. Tanken var at en ny ventil ikke ville knække ligeså let som de gamle. Selvom ventilstyret var mere slidt, ville det vel være bedre med nye ventiler, end bare at lade de gamle sidde, var min tanke. At få fjernet sod og skidt og få dem til at passe, regnede jeg med at man kunne gøre med en form for slibeventil som havde de rigtige dimensioner, og så slibepasta med de nye ventiler. Men som sagt, er det ikke noget jeg har prøvet før, så det det er nok ikke sådan man gør det.
Jeg vil dog sige at jeg tænder ligeså meget af på det "det kan du ikke", som frank gør på forskellige formuleringer, og hvis jeg ville købe nye topstykker, ville jeg sgu nok også købe en ny bil. Med andre ord, er det nok mere processen der er det interessante. Hva ... jeg ku da bare købe en nyrenoveret motor, der er en her til 15k, men det er bare ikke det samme.
Anyvay..Det er ligemeget nu, jeg har tænkt mig at lave den om til at køre diesel, er der nogen der ved noget om dyser??