Er det en stor opgave da jeg ikke har set nogen have det
Eller er der andre ting man kan gøre for at hjælpe lidt på gearene..
Synes de mangler noget for at være mere med nu hvor der er 1600 motor i bilen
Er det en stor opgave da jeg ikke har set nogen have det
Eller er der andre ting man kan gøre for at hjælpe lidt på gearene..
Synes de mangler noget for at være mere med nu hvor der er 1600 motor i bilen
http://www.geneberg.com/cat.php?name=5 Speed Conversion Kit&cPath=389
jeg er ik så go til engelsk..kan i skrive et svar til mig på dansk.tage mig i hånden og guide mig igennem
ingen arme ingen småkager ;0) - men du kan se prisen - er den ok ? inden vi lægger mere arbejde i det for dig ???
du skriver i din profil du er studerende - hvad studerer du siden du ikke kan engelsk ?
jeg kan engelsk ....men min viden i sproget er ikke så go at det giver mig en mening...
er det det eneste valg jeg har at lave en 5 trins...eller kan man lave 4 gears der bliver mere behagelige?
du kan få en 4 gears med højre 4 gear
det kan man ja - men kræver evner og værkstøj der overstiger flertallets forstand og evner , men man kan også købe dem bolton ready fra 4800 og opefter
ib ja også det jeg mente , ja gearkasse ombygning , ser uoverskuligt ud men har ikk prøvet
jeg siger mange tak for hjælpen :) laver en omgearingQ
Hvis man ikke lige er inde i den tekniske "vw-slang" på engelsk, kan det godt være svært at forstå det.
Før du bruger en masse penge på en speciel gearkasse, så kig på din dækmontering.
Kører du med nogle dæk der har en lav rulleomkreds? Der er meget at hente her.
Hvad er din dækmontering bagpå??
Mvh Thomas
En VW behøver ikke 5 gear. Den har 4 forholdsvis lange gear. Og det er fint fordi motoren afgiver sin ydelse ved et relativt lavt omdr.tal.
Hvis bilen er "født" med en 1600 motor er den også "født" med en længere udveksling. Så du finder "bare" en 1500-1600 gearkasse, det kører rigtigt godt.
Og så ikke for små hjul. Mindst 155-15
Større rulleomkreds på baghjulene giver en del. Billigt og nemt.
På originalfælge kan der være nogle kæmpe højprofilbamsehjul, før noget begynder at gå på.
Kan selvfølgelig i ekstreme tilfælde give køleproblemer, da motor og dermed blæser ikke snurrer så hurtigt som originalt ved samme belastning.
Ja, lad os regne lidt på det:
http://www.audiclub.dk/audi/calculator.php/
Originalt kører en bobble med 155/80-15
Skift til 175/80-15 giver ifølge beregneren 5,24% højere gearing.
Det er nok et godt sted at starte.
(da du har lagt en større 1600 motor i, med en 1200 er det nok lidt meget)
De kan købes hos:
http://www.daekonline.dk (HUSK: sæt hastighedsindex lavt feks 150 km/t, når du søger)
Pris 365,- leveret og du skal vel så have 2 stk og også regne med 2-400 kr
for at få din lokale mekaniker til at montere dækkene...
Så for omkring 1000,- får du højere gearing og nye bagdæk...
Ohøj! Jeg faldt lige over denne side hvor man kan udregne hastighed ved omdrejningstal.
Det er bare at taste ind og lade den regne det ud. Alle tekniske oplysninger står ovenfor. Hvis du leger lidt med værdierne, kan du se at din dækmontering giver større umiddelbare ændringer end at skifte gearkasse.
God fornøjelse!
http://www.johnmaherracing.co.uk/gearcalc.htm
Thomas
Det kan godt være jeg er for dum. Men det kan jeg lave hurtigere på en lommeregner. Alene det er man ikke kan indsætte en præcis hjuldiameter ? Altså hvem kender f.eks. sin belastede hjuldiameter i tommer ?
Og hvad er det den kommentar bidrager med???
Neej, det øøhh ? Men hvorfor sidde og anvende noget der måske ikke passer.
Hvis jeg sætter data ind på min type1, så fortæller calkulatoren at den kører 72 km/t ved 6000 omdr. i 4. gear. Og det ved jeg da er forkert.
WTF! Har du set resten af siden? Firmaet lever af at bygge performance vw. Jeg fandt den gennem via et link fra VolksWorld! Men hey, lad os da staks konkluderer at det ikke virker, for det er jo helt utænkeligt at man har tastet forkert!
Og siden du nu retter i dit indlæg. Det er endda så nemt at du kan vælge imellem tommer og cm, samt diameter og omkreds..
Jamen rolig nu. Det er jo ikke din skyld. Jeg startede jo netop også med at jeg var for dum.
Men så ligner det noget med 197cm i rulleomkreds og 3.88x088
eller 204cm og 3.88x0.89 ;-)
det her er også en dejlig lille dækomregner...den er god syntes jeg ...men jeg er nok også lidt dum :-)
You must log in to post.