Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler sidder fast

Tags:
No tags yet.

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg skulle justerer tændingstidspunkt på min 30 HK årgang 1959, løb jeg ind i det problem at strømfordeleren sidder uhjælpelig fast i blokken.

Jeg har prøvet at sprøjte lidt letløbende olie på, og er 100 % sikker på at klemmeringen ikke er problemet.

Er der nogen som har et trick, som ikke beskadiger delene?

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har med fordel brugt würth kontakt rens til at løsne alu/alu der irret sammen
samt en lille smule varme
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det ville jeg også prøve, eller WD40. Måske flere gange over en uges tid og så køre med bilen, så det bliver varmt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg havde samme problem, tog jeg en olie-filter aftager jeg har liggende. Det er en billg udgave, men fremragende til dette problem. Det er en 3/4" top, som har en nylon strop, beregnet til at sætte rundt om filtret, og så strammer man stroppen og vrider filtret af med toppen sat på skrallen.
Monteret rundt om fordeleren, virkede den fint. Når først den kan vrides lidt frem og tilbage, går det som regel stærkt med at få den helt fri.

Efter min erfaring er det ikke alu´en der irrer fast, men det er O-ringen der sætter sig fast.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene, jeg vil fortsætte med WD40.

Vil også prøve tippet med oliefilteraftageren, har en lidt anden udgave, men metoden er den samme, så det skal prøves.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så lykkedes det, 1 hel uge med WD40 hver anden dag, og en kraftig tang allernederst på strømfordeleren, så måtte den give sig.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.