Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål angående Diff. ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad gør folk med hensyns til differentialet når de for flere hk?? Jeg har tænkte mig at prøve at skifte mit 4.gear ud med et højere også ville jeg rigtig gerne have et semi-spær eller noget i den stil. Er træt af kun at kunne lave røg med det ene hjul :-) Men køber folk bare det nede fra csp? Eller er der andre muligheder???

Mvh Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vidt jeg ved sælger CSP ikke diff med delvis spær, men kun super diff (forstærket diff uden spær) eller spool (100% spær til race).
Hvis du vil have delvist spær er et jagtvogns diff en mulighed, men tvivler på du kan finde et, som ikke er slidt ned. Ellers laver Quaife et LSD som mange bruger, men det koster i nærheden af 10 kilo.
Hvis du gerne vil have lidt højere gearing kunne du jo geare alle 4 gear en smule op ved at skifte kron-/spidshjul og eller sætte nogle større bagdæk på.
Ang

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den stærke krone hjælper faktisk lidt på prisen på en Quaife. tror vi kan have den hjemme til 8500-9000 kr. Et 0,89 4 gear vil være ganske OK at køre med. Men jeg vil anbefale dig at vente med at tage den beslutning til du har fået prøvet din motor efter ombygning. for den vil jo blive noget anderledes i sin måde at trække på.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

angående mit 4. gear er det jo udelukkende for at få omdrejningerne ned ved motorvejskørsel, ikke fordi jeg skal kører stærkere. Og for at skifte til et højere 4.gear tager jo ikke særlig lang tid eller megen besvær. Mangler bare nye pakninger og pakdåser?? Farmer?

Kron-spidshjul er den høje model. 3.785 mener jeg det hedder. Det er en AN gearkasse. Også 4.gear fra en DC 0,89. Det giver så vidt jeg husker ca. 3800 RPM ved 130 km/t

Så må jeg vel på jagt efter et jagtvogns diff, hvis der ikke er andre udveje...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay så er det jo en ret lang gearkasse du har i forvejen kan jeg se.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Man kan jo iøvrigt skifte lamellerne i et slidt jagtspær - jeg mener at de stadig kan fåes.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu sidder jeg lige og læser trådens start. Skal det forståes sådan at det er et problem at bilen kun laver røg med det ene hjul ?
Jeg har gennem årene, siden 1984, kørt med 2,0-2,4 og 2,6L type4 motorer og har da aldrig døjet med røg fra hjulene/hjulet. Hvis den begynder at ryge/lave hjulspind, har jeg da sluppet speederen for at få fat i vejen.
Det eneste røg jeg har døjet med har da været fra forhjulene ved opbremsning -!
Hvis det bare er for at brænde dæk af, er en spole da vejen frem. Og sikkert også det billigste. Men den er ikke til gadebrug.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mmm Ikke bare for at lave røg... Også ved start fra lyskryds og div. så slipper den vejen med det ene hjul.. Hvilket et spær jo ville modvirke.... Men kan godt hører det er et større projekt at få fat i sådan et. Bilen er udelukkende til gadebruge, måske enkelte race rundt omkring, så en spole ville ikke være at foretrække!

Syns bestemt ikke gearkassen er ret lang sådan som den er nu, håber et 0,89 4.gear vil hjælpe bare en anelse...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå jeg forstod som om du allerede havde et 0.89 4. gear.
Tror forøvrigt dit kron-/spidshjul er 3.875 og ikke 3.785

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej du kan ikke køre på gaden uden differentiale. Så kan du kun køre ligeud.
Jeg kørte 4,375 i bagtøjet og 0,81 (Ahnendorps) på min 2,6L.
1. gear var 2,9:1 2.gear 1,93, 3.gear 1,12 og 4. 0,81.
Det føltes som om man kørte 50km/t, når bare man koblede til i 1. Men så gik toget, skulle jeg hilse og sige.
150 km/t i 3. i en overhaling, var ikke unormalt.
Med 298Nm. moment, kunne man køre fra tomgang til 160 i 3. gear.
Men ikke i regnvejr. Så skulle den køres med omtanke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er tandantal på et 0,89 4. gear ???

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kommer an på om det er grov eller fin tandet?

Men uanset hvad, så tæller du bare og regner det ud. Så er du sikker.

Og forresten så kan Quaife differentiale købes lokalt her i dk til overraskende fair priser, kan bare ikke huske hvem det nu er der importerer dem.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bruno Hansen Motorsport...Årslev v/Odense...

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det var da vist sådan det hed, tak Carsten :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker... SElvfølgelig tæller jeg bare og dividerer :-) Der var jeg nok lige hurtig nok på computeren, blev bare så bange for at det var det samme som i den anden gearkasse da jeg fik det ud.... Men det var det ikke :) Jubii...

Må da heller lige kontakte Bruno så... Tak for det

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.