Skal være tip / top ! jeg gider ikke skifte gearkassen og så finde ud af at den stadigvæk ikke kan finde 2.gear uden at skulle i bak først...
Mvh Morten - mail: kappers1@mail1.stofanet.dk
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
Skal være tip / top ! jeg gider ikke skifte gearkassen og så finde ud af at den stadigvæk ikke kan finde 2.gear uden at skulle i bak først...
Mvh Morten - mail: kappers1@mail1.stofanet.dk
Hvad skal det passe på?
Irs eller svingaksel gearkasse?
René
Det er jo en moderne vogn fra 69 vi taler om her... IRS
Morten
en 69 type1 er ikke moderne nok til IRS med mindre det er en med automatgear eller en type3/2 - er du sikker ?
nu skriver du jo så heller ikke hvad den skal i - igen
Jeg har haft den nede sidste vinter - har ikke lige manualen ved hånden - men et billede kan måske kaste lys over sagen. mvh Morten
du kan vel se forskel på om det er en bus eller en bobbel , eller en sedan uden din manual - forhelvede da ;0)
jeg kan udelukke type2 og 3 ud fra billedet , så det er en type1 af en art - det kunne du ha skrevet i første indlæg , det er ikke alle der kan se det ud fra det billede..
en bobbel er den der er rund i taget , men en 69er type1 med IRS uden automatgear findes ikke , så det er nok noget buggy med fusket stelnummer så eller ???
jeg er også ligeglad , ville bare hjælpe dig med at spørge fornuftigt så du kunne få et brugbart svar - god fornøjelse.
Altså! hvis du ikke kan komme i 2. gear uden at ramme bakgearet først
er det IKKE din gearkasse der fejler noget men din gearstang/skifteplade
der ikke sidder rigtigt.
Efter hvad jeg kan se, rodede du også med din gearstang sidste år,
få det nu lavet rigtigt først!
Hej Torkild, Det er rigtigt at jeg også døjede med tingene sidste år, men gearstangen+skifteplade+geartræk arm agter ud+teflon bøsning+gummi dimsen under bagsædet er skiftet! Ingen slask her mere, det er meget bedre end det var, men det er bare ikke 100% i orden. Jeg skal have min kobling/svinghjul skiftet(dårligt i overfladen), det rusker meget når den er kold. Da det skal ned kan jeg ligeså godt prøve at skifte gearkassen også -
Olien i gearkassen ser fin ud. Der er en hel del slør i gear akselen ind i kassen når den er i fri gear - det gør jo at det bliver som at røre i en gryde oppe ved gear stangen, når det hele er skruet sammen.
Til Bornholmeren - Tak for dine altid fine bemærkninger. Der er tale om en bobbel, 1969 1500 cabrio send fra hjem fra guds eget land for et par år siden. Beklager jeg ikke har den store erfaring med de forskellige gearkasse typer. mvh Morten
din 69 cab fra usa. er 100% sikkert født med (automatgear). så lavet om til manulgear. så skal gearstangen imemmel gearvælger og gearkassen også skiftes ud. det glemmer folk tit. det giver problemer med gearskift memmel 1 og 2 gear.
så er vi sporet ind på hvilken bil du har - tusind tak ;0)
en ex automatic bobbel - hvis det t2pickup skriver, er rigtigt hjælper det
jo ikke at skifte din sikkert velfungrende gearkasse , og jeg vil gerne gi ham
ret i at det evt er der hvor problemet ligger ,da få mm kan gøre en stor forskel her.
men nu ved du så det er en 69 ex automatic til en anden gang når du skal spørge om
noget , det vil gøre det nemmerer for os at svare lidt bedre , og jeg tror også det
er i den konvetering at dit problem det ligger.
held og lykke med det hele.
Jeg tror også dit skifteproblem ligger udenfor gearkassen. Hvis du f.eks. har købt uoriginal gummidims under bagsædet.
Koblingen rusker på kold, fordi det fleksible rør ikke har krumning nok, eller der er rust på koblingpladen/svinghjulet. Jeg døjer selv med rust på mit svinghjul fordi man ikke filer på koblingen. Så jeg husker lige at file på koblingen engang imellem. Min gør det især i fugtigt vejr.
Men bevares kobling/svinghjul kan da være skævt.
Få en VW-fagmand til at prøve den gearkasse. Mig f.eks. Du bor jo åbenbart i Nørresundby.
Og jo Ib. IRS kommer i 68 i USA. Og bilen er vist en Cab. så den kan jo være fra USA.
Hej Alle - Herlig snak frem og tilbage.. Vognen er fra Califonien og jeg er 99% sikker på at der aldrig har ligget en automatgearkasse i den. Jeg har skiftet den træk stang mellem kassen og gearstang (fik den fra K&B ) Jeg tager gerne mod tilbudet fra Frank om en fagmands vudering af sagen - Han kan da lige ringe om han læser dette - 20118920 eller og der er nogen der har hans nummer ? mvh Morten
21728554
Hej - lige for at følge op på denne sag. Jeg tog mig lidt sammen og kravlede ned under vognen ! - Gearkassen er en IRS - mærket AH - så er det slået fast. - Jeg ser på CSP-SHOP.DE at den kan skiftes med ( AC,AF,AQ,DA,DB,eller DC ) - på siden står der at der er 2 typer/bestillings nr. der hedder 2 eller 3 bolt - nogen der ved hvad forskellen er ? - noget med ophæng eller hvad ?
P.S Hej Frank - jeg ringer når jeg kommer hjem - er på vej til Newfoundland for 3 ugers arbejde..
Mvh Morten
Præcis, 2 eller 3 bolt har at gøre med det forreste gearkasse ophæng. Din burde være med 2.
Men ellers kan det løses ved at skifte skiftehuset over på gearkassen.
You must log in to post.