Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dynamo/blæserhjul´s tilpasning i blæserhus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er ved at samle min motor til min Porsche 912. Den benytter en normal VW 12V dynamo med den store diameter. Jeg kan ikke få blæserhjulet til at passe rigtigt i blæserhuset.
Det ser ud til at der er noget i kombinationen der ikke passer sammen.
- Blæserhjulet går på bagsiden af blæserhuset.
- Det sker fordi blæserhjulet ikke kommer helt ned og ligger tæt til frontpladen.
- Blæserhjulet kan ikke komme længere ned mod frontpladen.
- Det ligger helt an mod stoppet.
- Stoppet er af en meget lav type
- Dynamoen er undersænket indad i frontpladen. Det er nødvendigt at den er det. Ellers liner de 2 remskiver ikke op over hinanden.

Umiddelbart ser det ud som om jeg har den forkerte type blæserhjul. Findes der en anden type, eller er der en anden løsning?

912-1.jpg
912-2.jpg
912-3.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) B_H Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der skal kun være 1,8mm mellemrum mellem blæse hjul og bagplade.
Du skal bruge det "stop" ved blæsehjulet fra en 12V 38A dynamo fra en bus.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, men jeg tror jeg har det rigtige stop, men blæserhjulet passer ikke alligevel. Jeg har nok nærmere 10mm afstand til bagpladen.

Findes der en anden type blæserhjul? evt. det som så sidder originalt på bus dynamoen?

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke om der er Porsche-dele blandet i.
Men. Der er ikke forskel på VW-blæserhjulene. Jo altså typen op til 70 og efter 70, men ellers ikke. Jeg vidste ikke at der er forskel på navet, det I kalder stoppet. Jeg har altid troet der var forskel på bagpladen og/eller visse dynamoer på type2.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har 2 forskellige nav, med en forskel i højden for hvor langt blæserhjulet sænkes ned, der svarer til de 10 mm jeg mangler. Blæserhjulet skal dog have en noget anden recess for at passe.
Jeg har lige talt med Jan Koed, som mente han havde den type blæserhjul jeg mangler. Nu får vi se. Han sender det til mig og så håber jeg det er løsningen.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)

Reply

You must log in to post.