Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  AB motorjustering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej forum

Jeg er ved at justere en AB motor ind og den driller lidt.
Taendig:
vaccumforstiller ok
centrifugalavancering ok
rotor og fordeler daeksel ok
Platin ren og justeret til 0.4mm
taending justeret til 10grader foer TDC med vaccum
taendror elektrodeafstand 0.6mm
taendkabler nye gode scilicone kabler

Karburator:
Renset og tjekket
accelrationspumpe ok
sloer i spjaeldaksel minimalt
blandingsskrue 2 1/2 omgang
luftskrue justeret ud til passende tomgang

Men men den skaber sig stadig ved at have besvaer ved at tage gassen fra tomgang, hver gange der gives gas fra tomgang uden belastning er det lige som at den forsoger at drukne sig selv og tager sa omdrejninger efter at have hostet lidt.
Under korsel er problemet ikke sa slemt, kan beskrives som en lidt toven nar der gives gas og kun fra lave omd.

Hvad hulen er der gaet galt for mig her

(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skidt i acc pumpe rør den skal gi bensin i samme øjeblik du giver gas

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

eller en revne i acc membrannen

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og ventilerne er justeret?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

klassisk acc. pumpeproblem. Det samme er når du kobler ind og jogger speederen i bund ikk?? du må skille karb. ad igen og rense den god og sørge for acc.pumpen fungerer. Nyt rep. sæt koster godt 150kr og der er alt hvad du skal bruge

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Larsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for de gode svar.

Ventilerne er ikke justeret, men den tikker dog heller ikke særlig meget.

Så kom den endelig til at køre fornuftigt.

Fik 4 nye tændrør og endnu en karburator rensning og fandt årsagen til at den kunne finde på at køre nogenlunde og bagefter blive tvær igen, en betænksom sjæl havde smult et TYKT lag siliconepakning på pappakningen mellem indsugningsmanifolden og karburator, dette var helt opløst af benzinen og skabte den svingende tomgang og jeg formoder at der måtte have været en utæthed.
Efter rens og kontrol af accelerationspumpe membran kørte den fint igen med rolig tomgang og uden tøven ved acceleration.


Reply

You must log in to post.