Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  54'er oval projekt. spørgsmål til stumper.

(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey alle sammen.

Jeg er blevet den glade indehaver af en gl. 54'er, som p.t. står helt adskilt.

Mit spørgsmål er så om man mon kan få et komplet sæt nye bolte og skruer til sådan en.?

Findes der nogle "resurerings-kit" på markedet og hvor finder man dem.?

bobbel 007.jpg
bobbel 008.jpg
bobbel 005.jpg
bobbel 006.jpg
bobbel 003.jpg

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej , ikke lige som kit , men du kan syre de gamle af og sende dem til galvanisering , så er de så gode som nye , der er en del af dem der slet ikke laves
mere hvis du gerne vil ha den org.

der er dog mange der bruger rustfrie bolte på deres costum projekter , pas på med
det de steder de holder noget vigtigt , de knækker ret nemt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

aha.. troede lige jeg måske var heldig at der fandtes sådan noget.

Findes der ingen "kit" overhovedet til sådan noget.? Skal man ind og vælge den enkelte lille stump man kommer til at mangle?

.. Og tak for svaret Bornholmer.

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hver stump på hele bilen har et seperat varenummer , og de skal udskiftes som så.
dvs EN ting af gangen , det er det der er så skide fedt ved gamle biler - der er
ingenting der er nemt , alt er en udfording ;0)

ved godt med nyerer biler at man nærmest køber dem i moduler efterhånden , det
er desværre ikke muligt med de gamle..

fandt dog lige dette på ebay , men det er jo kun en meget lille del af den samlede pakke

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Her er hele "kit" http://www.volksbolts.com/

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja så er det jo bare at tage listen og gå ned til sin lokale bolte pusher , men
at kalde det et komplet kit er da vist en svær overdrivelse , men fedt det kan findes så. - - - næsten

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SHP Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fint projekt.

Den ser lidt rusten ud under bagruden. Jeg har et tag med det område i god stand tilsalg.

http://vwnettet.dk/topic/142659

Har også retningsvisere og andre oval dele hvis det mangler.

-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fedt. Så fandtes der da en lille "kit", så det er da et stykke af vejen. tak

SHP: Det vil jeg helt sikker lige huske. Når vi lige kommer en smule længere i forløbet, så vil vi også få et lidt bedre overblik over mangler og dele der skal skiftes. at skifte hele taget vil nok være at skyde gråspurve med kanoner, da der ellers (ud over det rust under bagruden) ikke er det vilde rust i den. Lidt ved forruderammen, lidt bag ved højre dør og resten er helt små ting, som jo er et spørgsmål om temperament.

Nu du nævner retningsvisere, så får det mig til at tænke på at jeg gerne vil have lavet den til 12V istedet for 6V. -Er her nogen der kan fortælle mig hvad der skal til for at lave det nummer og måske evt. har dele til det.?

Planen er at få bunden op at stå og rullende i første omgang og planen er også at forenden skal kastes til jorden, hvilket for mig til at tænke på om nogen kan fortælle mig hvad der skal til for det og igen, evt. har delene der skal til.. Først må jeg hellere lige fortælle at jeg SUPER gerne ville have skivebremser på foran. Kan det overhovedet lade sig gøre på den model/årgang.?

(smider lige nogle flere billeder op)

13102009949.jpg
13102009950.jpg
13102009951.jpg
13102009952.jpg
13102009953.jpg
13102009954.jpg
13102009955.jpg
13102009956.jpg
13102009957.jpg
13102009958.jpg
13102009959.jpg
13102009960.jpg

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan købe et skivebremsekit hos csp i tyskland og sikkert også hos de danske forhandlere. Men det er dyyrt.

Der var engang en vejledning herinde hvordan man kunne ændre gammel type rammehovede til at kunne tage en bærekugle forbro, men den kan jeg ikke lige finde. Hvis du vælger den løsning kan du så ikke længere umiddelbart køre med det store boltmønster i hjulene uden spacer eller lignende.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ekstrøm: wow ja, det koster da knapper.! -Men omvendt, nu ved jeg det findes og hvor jeg finder det :S tak.

SHP: Ligger du så inde med et stk (eller et sæt) baglygte glas til en oval.? jeg mangler det ene (smider lige et billede)

13102009962.jpg

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er ikke oval baglygter , men til en nyerer desværre , der er et par sæt til salg
af de org et sted her på sitet et sted ...

de ser således ud

afviservingerne kan købes nye som er lavet om til 12 volt samme sted som
skivebremserne , bagpanlet findes også i org udførelse hvis du mangler det.

http://www.wolfparts.com/shop/product_info.php?cPath=21&products_id=80

også dyrt , man kan få et billigerer , men det er også fra en nyerer model
og ikke korrekt til bilen

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej
De lygter der er ikke de originale til en 54ér, jeg har et baglygte glas til dine lygter på billedet, jeg har også et sæt af de originale baglygter til din årg 54

ring eller skriv hvis du er interesseret, har også masser af andre dele

Vh René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dem Ib har afbilledet er så heller ikke de originale til en 54ér, den har hjertebaglygter, men de er jo også noget dyrere, så det er en smagssag hvad man vil vælge

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ups har lige rettet billedet , beklager

hvordan ser dine døre ud indvendigt ???
og hvor meget går du op i at den bliver org at se på ud over undervognen
og elsystemet selvfølgelig ;0)

men baglygter , bagpanel og afviservinger , så har man næsten allerede brugt
de første 10000 kr - derfor er det ærgeligt nok vigtigt at man betaler en bil
efter hvad der er med og hvad der ikke er med , så håber du fik den til en go pris
når den mangler alle de dyre ting.

bagklap og forklap er også lidt specielt på en 54er , og nummerpladelygten også
, og bunden og gearkassen , men de sidste to er ikke så vigtige hvis den skal sænkes

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rene: Sender lige en mail. Vil gerne have det manglende lygteglas, hvis det kan fås til en rimelig pris ;)

Bornholmer: Min plan er slet ikke at skulle sætte den i org. stand. Tværtimod (heh)-Kunne godt finde på at prøve at lave den skærmløs/hot rod og tror nok jeg fik den til en rimelig go pris (5000,- m. DK papire, næsten alle dele (dobbelt af nogle dele, mens nogle få andre mangler) og 2 stk 1200 motor, hvor sælger har haft gang i den ene) Bunden er der faktisk ingen rust i, døre er der lavet rust i, lygte til bagklap er der bl.a. Fx. kunne jeg se der også var nogle enkelte helt nye dele, såsom 2xspeedokabel + håndbremsekabel (lige hvad jeg kunne se)

-Jeg er dog ikke "bobbel-kyndig" nok endnu til at kunne sige hvilke dele der org. og hvilke der ikke er.. og ham der hjælper mig er en kammerat som ellers plejer at gå mest op i Morris1000 (hvilke jeg har haft 2 af og fået hans hjælp der).

Men selvom jeg gerne vil bygge den op i en hel anden stil end org, så vil jeg så vidt muligt heller ikke ødelægge det org. der forbliver på bilen. På den måde ment, at hvis den en dag skulle ønskes genopbygget i org. stand, så må det meget gerne være muligt.. Tager jeg helt fejl af at en 54'er efterhånden er ret sjældent.?

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kunne jo ringe til mig,vi er jo troalt næsten naboer..så skal jeg sige dig hvad du mangler,og hvad der ikke er originalt,eller for nyt til bilen...

mvh Heine Dalgaard
Vestergade 52

tlf 26848576

-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Heine, det kommer jeg nok til at ta dig på ordet ;)

Bilen står hos min kammerat, i vildbjerg, men jeg giver dig lige et ring. Tak makker ;)

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

sjælden og sjælden....det er nok så meget sagt. Du skal nok tilbage før august 53 før man kan sige sjælden. I skandinavien findes der tæske mange ovaler så det er sgu lige før at en 1303'er efterhånden er mere sjælden.

Husk at 54'eren ikke repræsenterer noget specielt i vw historien. Zwitteren er en overgangsmodel og sjælden (1953), 58'eren er den førte der kommer med firkantet bagrude og men nogle specielle features på karossen, 1967'eren er også en overgangsmodel og 1303'eren er unik i design. Hvis du vil have noget sjældent så skal du gå efter de førnævnte.....om 10år når alle ovalerne er reddet og 1303'erne er blevet glemt i farten så skal skal du se 1303'eren blive svinedyr og attraktiv. Ikke at jeg kunne finde på at købe sådan en da den ikke er en rigtig bobbel i mine øjne, men det er en helt anden diskussion.

Glem alt om årgangen og byg den bil du vil have. Vær opmærksom på at det er afgiftberettiget at monterer skivebremser på en præ 65 vw. Du kan få alle de bolte du skal bruge til meget billige penge i biltema

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Toke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lidt sent, men måtte lige af med det: Lad nu være med at ødelægge en ellers fin bil med rustfrie bolte. Det største problem er ikke at de knækker, det gør de for øvrigt kun hvis man overspænder dem, men at de giver øget tærring omkring bolten. Samme princip som med trææezink på både, hvor zinken tærrer før metallet på båden, her er det bare bilen der tærrer før bolten...

(permalink) Thomas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej og tillykke med projektet!
En oval er bare en super fed model. Jeg har selv været igennem et lignende projekt med en 53' som jeg også købte i kasser. Det er fedt at bygge sin egen bil som man vil have den, men der er selvfølgelig også en del udfordringer. Er du ret ny i det, er mit råd nok at tage bilen i nogle etaper, som du også selv er lidt inde på.
Du kan starte med bunden og motor. Så har du god tid til at gå og få øje på de ting du vil have gjort på karossen.
Ellers held og lykke med bilen.
Og husk at få kontakt til de lokale vw-nørder. Så er der altid en der har den dims, man havde overset og lige står og mangler.

Mvh Thomas

-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hendrixxx> Tak for historikken. Jamen så er jeg ikke helt så "bange" for at lave mine modifikationer :) -Og fedt du lige sagde det med afg. hvis jeg sætter skivebrems på.!

Toke & Thomas> Tak for de gode råd. Alle gode råd modtages med kyshånd, for ja, jeg er ny i bobbel-verdenen :) ..Og Thomas, Heine Dalgaard er super lokal og vw-"nørd", så tager imod hans tilbud om at gennemgå projektet med ham.

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det med de rustfri bolte holder ikke helt i praksis, har selv brugt rustfri til bund og skærme, og efter seks år som hverdagsbil er boltene som nye at skrue ud, og der er ikke tæring i gevindet på karossen.

Jeg har i øvrigt brugt unipak paksalve på boltene da jeg samlede, og det er dejligt at skrue en bolt ud hvor hovedet og bolten er som nyt.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Søren Member
Skrev for 15 years siden | | | |

her har de skivebremsesæt med droppet spindler und alles for 4800 dkk + fragt det er da iike så galt
http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=3292&category=

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 15 years siden | | | |

TeddyC> Der er noget rigtigt med det med tæring/korrosion mellem forskellige metaller. Kan huske det fra min gamle elektriker udd. alu/kober/guld.. Men om det i dette tilfælde er noget man vil mærke til i praksis i min levetid (om ikke andet sammen med min bil, heh) det er så en anden snak :)

Søren> KANON link.. DET er sku billigt i forhold til hvad jeg fandt inde på CSP-shoppen.! Faktisk næsten 2000Kr billigere og det er endda uden droppet spindler. Stor tak :D

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er rigtigt at der opstår galvanisk tæring imellem metaller af forskellig ædelhed. Men jern og de metaller rustfri består af ligger ikke ret langt fra hinanden, så tæringen er ikke ret stor. Så som du skriver er det nok ikke i din levetid der kan mærkes noget.

Det er foreksempel en anden snak med rustfri og aluminium, der ligger langt fra hinanden, her opstår tæringen hurtigere.

Egentlig er der større forskel på zink og jern end på rustfri og jern, og almindelige bolte er overfladebehandlede med zink så de skulle teoretisk tære hurtigere, så længe der er zink at tære af.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply »

You must log in to post.