Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilke mærke performance dele/ og ccm til en en ombygning af maskinen??

(permalink) lic2plz Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej.
Jeg er Helt ny i det med de luftkølede, dvs jeg har lavet lidt af dem i min læretid(automekaniker) hos Vw/Audi gladsaxe... men men ...Nu sidder jeg og kigger på dele til en motorombygning, og er også i tvivl om ccm på sådan en ombygning?? 1776/1835/1915/2027/2095/2110/2161/2180/2187/2275/2332 , jeg skal bruge motoren i en buggy,den skal ikke bruges til løb, men må gerne kunne flytte sig!!og ikke for mange omdrejninger ...
VIGTIGST AF ALT, DEN SKAL KUNNE HOLDE!!!
Hvilke mærker er gode ??? har kigget på MOFOCO topstykker, MAHLE cyl sæt,SCAT cyl kit sæt, og hvad angår kaburator, hvad skal man så gå efter?? ville gerne den kunne yde mellem 110 og 140hk.
MVH.
lic2plz
Og vil have den så blank som muligt... kan jeg bruge EMPI chrome motorblik??

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

After having many cars and different motors, I personally think a 2 liter motor is the bedst for all around use. Give Farmer a call, he seems to be the guru in Jutland, or Dennis at Bugservice in Sjælland.

(permalink) lic2plz Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok... im from sjælland...and my name is also Dennis...LOL...i have talked with Dennis from Bugservice before, but this time it will about a engine for my self...
But you think a 1915/2027 will be the best, what about karburator?? del or weber?? and what size??
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

I am not the expert here in regards to motors but have learned that balance of the parts, is very important. It does not help to have dual 48's on a motor without the proper exhaust or heads, etc. Search the internet for some finished motors to see what they say is the combination and the HK when finished, and then you can see better. If you want a cruiser to move along, etc, 1th 1915 will be fine, little more power so you can kill a few fast and furious cars, go a little bigger. My speedster was a 1915, it held up fine in traffic and long distance, no heat problems. The taxi and the flat 2, kicks ass over and over again without trying. But then again, I am a virgin here in regards to professional help, so lets hope some of the many experts here put an opinion down.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Here is farmer homepage. http://www.morepower.dk/

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Haft glæde af en bog af Keith Seume: VW beetle performance handbook.

http://www.amazon.co.uk/Beetle-Performance-Handbook-Keith-Seume/dp/0760304696/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=books&qid=1256244299&sr=1-3

Kan købes på Amacon.co.uk, knap 12 pund og ca 6 pund i fragt, betal med Visa så har du den inden for 1 uge.

Det gode ved den er at den beskriver det "trinvis", dvs let tuning, lidt voldsommere og rigtig vildt.
Samtidig beskriver han hvad man skal opgradere med af kobling, bremser, gearkasse, undervogn, ophæng osv i forhold til hvor meget du tuner.
Han kommer også lidt ind på hvilke kubik størrelser der holder bedre ifht andre osv.

Tror den kan hjælpe dig til at finde rette tunings niveau og dermed spare mange penge...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

2110cc, 296 graders knast f.eks. Scat C45, 42/36 ventiler og et par 44mm Webere og en god udstødning. Så skal den nok flytte sig. Mere end du tror.
Hvis du vil være mere sikker på at det kan holde, skal du bygge en type4 motor. Men en 2110, tror jeg godt jeg kunne køre med i mange år.
Men husk at starte med at købe en ny blok.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og hold dig fra Mofoco´s grej generelt. De lever af first timers.
2110 type 1 er en fin str. Fungerer fint i området 130 - 160 hk til gadebrug.
ellers er jeg "lige om hjørnet" med en opgradering af min 125 hk´s 2056 cc type 4. De nye bliver "garanteret" 130 hk. ved ca. samme omdrejningstal (5800 - 6000)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok... mofoco er så udelukket!!! men en 2110ccm siger i er nok det jeg skal sigte efter...hvad er forskellen på type 1 og type 4 blokken/motoren??? og er det dyrere at bygge type 4 motoren??? passer den direkte på en alm type 1 gearkasse??? og hvad med trækaksler, skal de skiftes??
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er dyrere at bygge type4, men alt er større, stærkere osv. Ja den passer og nej du skal ikke skifte aksler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok... men når nu den ikke skal bygges disideret til ræs, er det så nødvendigt at bygge en type 4 ???
En 2110 eller 1915 på en type 1 blok, med nogle ordentlige toppe, og noget 40/44mm weber på, og elektronisk tænding, burde da kunne flytte sig ... og samtidig holde ??? eller hva ???
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Curious, what bug is it going into ?

(permalink) lic2plz Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Yankiebar:
Det er min hemmelighed...smiler..venter på lidt guld(penge) så jeg kan komme i krig med motorprojektet..der skulle ikke gerne gå mere end 14 dage før jeg kan gå igang.
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159

Reply

You must log in to post.